- 257 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
siyasetten kültüre bu coğrafya
1
Konu kanal İstanbul olunca imara açılan bölgeler var.dünyanın kalabalık şehirleri arasında yer alması nasıl bir zenginlik katar ülkeye.doğa ve yeşilliği katlertmenin bedeli yüksek binalaqr olacak dolayısıyla.istanbul nasıl planlı şehirleşmeye geçer sorusu bu noktada anlam kazanıyor
2
Saldırının ardından kritik görüşmeler var.putin türkiyeye geliyor.amerika sessizliğini koruyor.fırtına öncesi bir sessizlik bu.beklenen savaş yıkımlara neden olabilir.iran israili vurmakla tehdit ediyor.iran ağır silahlarına güveniyor olabilir.yakında amerikanın nasıl konum alacağı anlaşılır.rusya iranın en büyük destekçisi ve iranın zamana ihtiyacı var.iki tarafta bir savaşı göze almadan hesaplaşıyor.politik baskıların sonuç vereceğini sanmıyorum
3
Helal olsun abi bizi madara ettin.ama bizde kanı kanla temizlemek yoktur.ben yine yazmayı sürdüreceğim.rüyamda bile uzaylı görüyorum.ama insanlar güvenilmez olmuş.sen eskiden temiz çocuktun.şimdi yüzünde sokakların kiriyle gülüyorsun.burda büyük bir emek var.sizden bir yanıt bekliyorum iyi günler.
4
Türk dizilerine bakınca bir durağanlık var.işte batı sineması sanat akımlarını bir biçim olarak görüntüyle uyumlu hale getiriyor anlamı.biz bize benzeriz lafı bu açıdan bakılınca doğrulanıyor gibi.uzmanlar bu konuda ne söylüyor.bir mevzi kazanma adına dış politikamız çok yönlü olması gerekiyor.libya dışında insanların hangi kanıda olduğu bir bilgi olarak değerlendirmeye tabi tutulması tartışmak için bir zorunluluk gibi duruyor.
5
Bu yazıların resmiyet kazanması araştırmada gösrerilecek özen.fizik için güçten anlaşılan nedir.kuantum fiziğinde bu tür formüller için sayısal değerler var.bütün kompleka yapılara hareket değerini uygulamak mümkün.makineye hareket kazandıran enerji için kullanıma açık kompleks yapı var.devrelerin sirkülasyona uğraması neden sonuç için bir elektrolize olma olayı mevcut
6
eklemeler yaptıkça gönderiyorum.şu anda gündemde kemalizm tartışması var.kemalist ideoloji cumhuriyet devrimleri için yapılan bir tanımlama.genelde türk modernleşmesi otoriter olmakla suçlanmış ve muhalefetin irticai faaliyet içinde olmakla çağdaşlık için bir tehdit olduğu görüşüne sabitlenmiş fikir özgürlüğü.aynı şekilde sol partilerin emperyalizme karşı oluşları küresel oyunun bir parçası olarak görülmüş.bir burjuva varetmenin zorluğunu yaşamış cumhuriyet.böyle bir yöntemin zorluğu tartışılır.chpnin sığ siyaset anlayışı islamcıları iktidarda tutmuş.cumhuriyet için bir aydın ihanewtinden söz edilir.bunları tartışmak gerekiyor aslındaçbiraz tezler için nasıl bir gelecek tasavvuru savunulduğuna dair araştırma yapınca demokratik katılım için uygun olmadığı görülüyor siyaset.bunun nedenleri üzerinde düşünmek üniversitelerin işi.ancak islamcıların başarısı için ekonomik alanda halk için bir kaygı duyma erdemine sahip olduğu söylenemez.sanayiye verilen teşvikler için umutlanmak yerine her alanda bir karamsarlık var.rejimin kullandığı araçlara bakınca bir durgunluğun işaretleri veriliyor.islamcılığın çıkışında dini özgürlükler önem kazanmış bireysel haklar açısından.islamın anlaşılması için bir sorun teşkil etmiş modern sanatlar.kendi estetiğini kasybeden islamcılar için günübirlik yaşamın rengini aldığı görülür basitleştirme mantığın içinde.bu da estetiği tahrip etmenin imkanlarıyla düşünme kolaylığıdır sorunlara karşı.
7
Çok zahmetli bir iş sanat alanında ürün vermek.yapı kredi sinemayı desteklemek amaçlı yardımlar yapabilir.türk sineması zor günler yaşıyor.film şirketleri yeterli bir çabanın içinde değil.edebiyat okurları için sinemanın büyüsü başka bir tat verdiğinden hayata bize ait hikayeler için hayal dünyamızı yoklamak için bazen geçmişte yaşar.yeşilçam için ne yapmalıki günümüz sorunlarıyla başetme imkanımız olsun.selamlarımla
8
Emperyalizm az gelişmişliğin hastalığıdır.islam coğrafyası buna karşı koymanın çaresini inanç birliğinde görmüş.daha önceleri sosyalizmin sömürüyü bir haksızlık olarak görmesi bir fikir birliği sağlamıştı islam dünyasında.kalkınmak için batılılaşmak gerekiyordu.işte islamın moderne bakışı bu düşüncelerle şekillenmiş.eğitimin ekonomik gelişmeye katkısı farkedilmesine rağmen bu konu ya çözüm getirmekte zorlanmış bu ülkeler.
9
Bilmiyorum ne kadar bilimle alakalı.ama kültürün bir karşılığı olmalı bilimde.islam bilimi üzerinde bayağı bir araştırma yaptım.tezlerin ne anlatmak istediğine dair merak uyandı zihnimde.yapay zeka uzay araştırmalarına odaklamış kendini.bilimin kökeninde evrenbilim var.bunu uzay çağında irdelemek için yoğunlaştım fiziğe.dijital bilim zamanı kısaltmanın aracı gibi.yıldızlar arası yolculuk için bir seçenek gibi duruyor tarih.
10
türk eğitim sisteminde araştırmaya dönük öğrenim için talebelere faydalı kitaplar bulunmaktadır.kimya için hangi kitaplara müracaat edilmeli sorusuna yanıt alınmalı öncelikle.öğrencilerin deneye katılması mümkün olmamıştır nedense.modern bilim bilimsel bilgiyi öne sürer fen bilimleri için.yer çekiminden kuantum fiziğine kadar içiçe geçmiş bir görünüm arzeder teknik bilimler.insan muhayyilesi kavramakla anlayabilir tabiatı.tıp alanında ibni sina gibi alimler hastalıkların ilaçla tedavisine önem vermiş modern tıbbın anlaşılmasını sağlamakla.sosyal bilimler edebiyatla anlaşılır ancak felsefenin bir kolu olarak.ayrıca bilimsel felsefe kimyayı saadet gibi kitaplarla bilim alanında ilk örneklerini vermiş islam biliminde.imanla küfür neden zıtlaşır sosyal hayatta.buna yanıt aramış islam bilginleri.günümüz felsefesini küfrün kaynağı kabul eden alimler çıkmıştır bediüzzaman gibi.herşeyden önce kültüre tanım getirirken esbabı mucibesine bakılmalı sanatın.günümüz kelamcıları için bir özgürleşme nedeni değildir insanı ulviliklerde gezindirme meramı.bunu anlamak isteyen bir çok insan var.burda hidayet kaqvramı öne çıkarılmış olsada evreni nasıl anlamak gerektiği sorusu karanlıkta kalmış daima.kötülüğün gücü gibi filimler yapılıyor günümüzde.macbeth gibi piyesler günümüze uyarlanıyor.hayatta kazanmanın ölçüsünü ihtirasın yıkıcılığında görmenin sahiciliğidir yaşamın özü belkide.karanlık ve aydınlık.goethe ile dostoyewskiyi yakınlaştıran bilinmezlik.islam insanlığa ne vadediyor sorusu için hikmete mebni olmanın sakıncaları.bir hayati kopuş yaşayanlar için hayatı sorgulamanın tükendiği yerdir hayattan vazgeçme.kelamcılar insan iradesini tartışmaya açmakla kaderciliğn felsefesini yapmışlar.bilginin moderne evrilmesiyle bunlara materyalist bir kılıf bulunmuş günümüzde.belki iyi ve kötünün ötesine doğamızda var olan bir hakikattır yaşama bağlılık.estetik kendi dünyamızı inşa etmenin ölçüleriyle düşünür.işte yaratıcı zeka dedikleri hümanizmanın anlayışı zorlaması gibi.rönesansın etkisi ilahi komedyayla belirmiş zihinlerde.metafiziğin aydınlığı insan için varoluş gerekçesine evrilmiştir modern felsefede.islam felsefesi geleneksel kültüre uzak durduğu gibi özgürlüğün anlamınıda yitirmiştir kutsalın dayandığı anlamın çöllerinde
11
bizde anlaşılan manada sosyalizme iştirakiyye denir.katılım herkese açık olduğundan bir nizam olarak kanun-i esasinin izin verdiği ölçüde tanzim edilir.halk mefhumunu yüklenen anlamda görmeli devletin adaletle idare edilme fikrini.devlet her türlü fırkaya aynı mesafede durur.iştirakiyye gücünü vatan millet bayrak ve devletten alır.ıslahatlar rejimi güçlendirmek için yapıldığından iştirakiyye için demokrasinin anlamı çok geniştir.kullanılacak iktisat araçları teknolojinin en ileri safhasında görür örgütlenmeyi.sistem talepleri karşılamak için vatandaşa güven verir.her yurttaş için aynı manaya gelir hükümranlık.hizmetin anlamını fırsat eşitliğinde görür kanunlar.halk hareketleri için bir tehlikesi yoktur eylemlerin siyaset felsefesinden anlaşılan.din ve vicdan özgürlüğü medeni kanunla güvence altına alınmıştır.toplanma ve yürüyüşe tahammül rejimi güçlendireceğinden şiddet dışında hiçbir oluşuma yasaklama getirilmez.bunu sağlayacak olan ideoloji iştirakiyyenin faşizmle imtihanıdır.her alanda yapılacak çalışma için modern bilimin olanakları kullanılır.sanat için kitlelerin tercih hakkı alamet-i farikasıdır iştirakiyyenin.hümanist felsefenin tanımladığı fikriyatın hayat şansı bulması için araştırılır gelenek.hakikatın tecessüm edeceği temada görülmeli hak görülen davaya bağlılık.
12
İnsan sağlığını ilaçlara bağımlı hale getirmek için yapılan kötülük insanlar için bir çıkmazda olması önüne geçilemez sorunları ortaya çıkardığından.belki dünyada yaşamın son bulmasına neden olacak çevre kirliliği konusunda önlemlerin alınmaması halinde.tüm dünyada yaşam şansı buluyor bu tür komplolar.sağlıklı koşulların oluşması için nerden çalışmaya başlamak gerekiyor sorusu önemli
13
-hepten heywonlendun.ne anlama geliyordu sıkça kullandığımız bu söz.dil bilimi açısından incelenirse eski ingilizcenin türkçeleşmesi gibiydi.kökenindeki saklı anlam bütünlüğüne bakınca her dile yakınlığı mevcuttu kullanışlı olma açısından.karadeniz birçok etnik yapıyı korumuş günümüze kadar.mimarisi yunan tarzına yakın olduğundan ahşap yapılardaki estetik geçmişten izler taşır.bu güzel konaklar yerini beton yapılara bıraktığından kültürü için kaygılanmanın bir fayda sağlıyamayacağı biliniyor.büyük oranda büyük şehre göçün yaşandığı bölge için popüler kültürün hegomonyasından söz edilebilir.ne ingilizce yunanca ve rumcanın unutulduğu bir dil ailesi için kaygılanmak nafile.bir nostalji havası esince akla gelen konuşma kalıpları bir aidiyet duygusu yaratmaz bir etnik kimliği hatırlatan.eski sevdalıkları özleyen kaç kişi var.cemal süreya en güzel türkçeyle yazdığı şiirlerini topladığı kitabına sevda sözleri demişti.daha nice şairlere ilham olmuştu bu toprağın acısını yüreğinde yaşatanlar.hangi kimlik tarihe bir iz bırakmadan çekilir geride bir ölüm sessizliği bırakmadan.şimdi kelimelerin aslını düşünün ve nereye ait olduğunuzu anlayın.ayıplanmış değil eski ingilizce yada ibranice.ben biliyorum dildeki müziğin nereye ait olduğunu.yeniden güzelleştirin vadilerden izlediğiniz dağlarınızı.
14
elektrikli otomobiller için bir başarı sağlanamadımı.arabaların hakkını teslim etmek lazım.ayrıca ywerli otomobil piyasaya sürülmeden rafa kaldırıldı.bunun sorumlusu kim.menderesin idamı bu tür sanayileşme çabalarına bağlanıyor.biz adam olmayız lafını bir gerçeği açıklamak şeklinde sarfedenler için modernin nerde başladığı gerçeğine bakmaları gerekiyor.düşünce kuruluşları batının bir ajanı konumunda.işte savunma sanayisi için adımlar atarken batının nasıl tavır aldığına bakmalı öncelikle.amerikanın bir yaptırım kararı var bize karşı.bazı şeylere geç kaldığımız bir yanılsamadır.geri kalınmışlığı anlamak için tarihe bakmak gerekiyor.ayrıca tarihin bizi mahküm etme hakkına inanmıyorum.er yada geç bir aydınlanma yaşayacak bizi güçsüz bırakan anlam tımarhanesi.siz sahip olmayla ilgili bir gerçeği uygun görmüşsünüz.bilim ve teknik neden batılılara ait olsun.islamın bir mirasi değilmi bilimsel metot.işte her şeyin başladığı nokta bir tarihsel vaka olarak bizi geçmişten koparıyor.çünkü nteknoloji kültürü gerekli kılar hayatın nasıl anlaşıldığına dair izlekte.örneğin sinema bir teknolojik buluştur.işte bilgiye ulaşmanın son safhası uzayın bilinmezliğini açıklamak için bir başvuru kaynağıudır islam kozmoğrafyası.bunlar dikkate alınıyor nasada.bilimselliği tasarım gibi görmenin tuhaflığıdır eğitimi gelişmenin dışında tutmak.
15
amerikan sineması gelecekle ilgili karamsar filmlerde yapıyor.dünya sonrası uzay çağı için umutsuz olmanın sonuçları.işte amerikan kültürü varlık gerekçesini arıyor bu filmlerde.dünya sineması popüler kültüre yenik düşerse bir ütopya kurma şansını kaybeder.hızla yalnızlaşan insan için tutunma şansı yok hayallere.90ların karamsarlığında bu öğeler vardı.fikret kuşkan gibi sinemacılar bu karamsar hava için hikayeler düşürdü belleklere.deneyecek bir şey bırakmadılar sözü farklı kaygılara evrildi politik dünyamızı anlatan.sinemada günceli yakalama şansı bırakmadı yozlaşma.aramızdaki uçurum açılınca farklı görüntülere şahit oldu insanlar.belki gelişmişliğin yaşattığı bir fobidir topluma tutulan aynada görülen.sorunun kaynağına inince küllenmiş ideolojik kaygılar beliriyor zihinlerde.yasaklarla yağmanın bir arada yaşadığı bir düzen fikri insanların kararsızlığını fırsata dönüştürüyor.iktidarın bu kirli oyunu topluma fatura ediliyor.çarpık kentleşme yoksullukla bütünleşiyor kentlerde.bu rant ekonomisinden islamcı seçkinlere milyarlar akıtıldı.çıkar sağlamak amaçlı tarikatler bütün köşe başlarını tutmuş durumda.değişimin başlayacağı nokta siyasetin istismarına açık ne yazık ki.üniversiteler bilgi üretsin diyor kılıçtaroğlu.asıl amacı araştırmaktır üniversitelerin.yeterli miktarda bir çabanın olduğundan söz etmek zor.üretim yabancı sermayenin elinde oldukça arge çalışmaları gereksiz görülecek ne yazık ki.eğitimde kalite ülkenin sigortasıdır.sanayileşme bu bilinçle yabancı sermayeye karşı durabilir ancak.savaşları uzaya taşıyacak insan için henüz başlangıç aşamasında eldeki bulgular.türk sineması bu konuda sarsıcı bir film yapabilir.yeterki tablo netleşsin zihinlerde.ihtimal dahilindedir gelecekle ilgili beklentiler çünkü.dünya dışı varlıklar reklamların konusu olabiliyor.daha sahici bir perspektifle bir anlatı üzerinde yoğunlaşmak gerekiyor.bu yoksul insanlar bunları izliyor ve insanlık adına bir gerçeğe temas edildiğini sanıyor.işte hikayesi olmayanlar için tek seçenek gibidir olan biteni izleme yanlışlığı.
16
bir tv konuşmasında dücane cündioğlu ideolojiler için etimolojik bir tanımın güçlüğünden bahsetti.seyyit kutup özelinde marksizmin islamla yakınlaşması bir kolonyalist plan dahilinde olduğu.cihat kavramı politik yanılsamaların kaynağı olduğu kadar fikri mücadelenin gereğiydi aslında.geleneksel düşünce yerini politik tartışmalara bıraktı.bilginin gelenekteki yeri haklar tanımına uygundu aslında.şeri hükümler kaynağını dinden alıyor olsada hürriyete alan açmak şeklinde anlaşılabilirdi.bütün devrimler iktidarını bu yasaklamalarla güçlendirir.iran islam devrimi farklı taleplere evrilmişse hangi amaçla yola çıkmalı insanlar.sanatı felsefenin dışında tutmak yeni bir izah getirmektir bilgiye.freud totem olarak niteliyor dini ritüelleri.ayrıca kutsalı tartışmak tabuları yıkmak şeklinde anlaşılmış modern felsefede.işte modernin inanca bakışı terörün çıkış gerekçesi gibi radikalleştirmiş islamcı örgütleri.evrim görüşü tabiatçılığın savunduğu yeni bir tez olarak insanla tanrı ilişkisini koparmayı hedeflemiştir inancın ulviliğini insan hayatından çıkarmak gayesini taşıdığından.darvin başlangıçta yeterli bilimsel veriye sahip değildi.amaç bilimsellği kullanmaktan ibaretti aslında.artık evrim için bir doğa olayından çok varoluşsal düşüncelerin iflasını sağlamaktır bir takım mahfillerin kullandığı.ahlaka ve vicdana duyulan güven sarsılınca insan amaçsız kalır.bunu farkeden batılılar sanal dünyanın olanaklarını kullanmış insan tabiatını hiçe sayarak.bu durum islamı avrupanın bir gerçeği yapacaktır yakın zamanda.çağdaş düşünce açmazlarıyla belirgin hale geliyor batıda.genetik bilim insana bir anlam yüklemekte zorlanır.bütün varlıklar birbirini tamamlar nitelikte olduğundan bilginin mahiyeti nasıl yol alınacağına ilişkin sorudur yalnızca.
17
cumhuriyetin ilk yıllarında devrimin yerleşmesi adına istiklal mahkemeleri kuruldu.muhalif olmanın şansı olmadığı bu dönemde cumhuriyet öncesi tarih yok sayılmış hiç bir fikre müsamaha gösterilmemiş.tarihi antik çağ site devletlerinden başlatanlar için hümanizmin kökeninde helen uygarlığı vardı.ortaçağı karanlık yapan skolastik düşünceydi tarihi çarpıtmalara bakınca.rönesans da vinci gibi filozofların elinde şekilleniyordu.islam uygarlığı bütün maharetini batıya emanet ettikten sonra tarihten çekildi.batının derinleştirdiği poetikada islamın mührü vardı.devlet yönetmenin incelikleri müslümanlardan öğrenildi.elektriğin bulunmasından sonra hayali makinelerin işe yaradığı görüldü.platon ve aristo sokratesin bilgeliğinden esinlenmişti doğa felsefesine kafa yorarken.işte ortaçağı uykusundan uyandıran isalmın mirasi bilimsel metottu antikiteyi en doğru şekilde anlamış.işte laikliğin bu zeminde tartışıldığı görülmüş bilimsel düşünceye savaş açan kilise için.yeni bir dünyanın şartları bu şekilde olgunlaşmış felsefeden kozmolojiye teknik ilerlemede ilerlemeler sağlanmış.newtonun mekanik fiziğini yıkan einsteinin kuantum fiziği olmuş.hawkingin bigbang teorisi cern deneyinin gerçekleştiği ortamda madde ve enerji bağlamını dev reaktörle deney sonuçlarını inceleme şansı buldu bilim adamları.yakın gelecekte gerçekleşece uzay yolculukları için imkan aramaya başladı bilim adamları.güneş enerjsinden faydalanma şansını yok saymak mümkün görünmüyor.bir çok ülke bu çevre dostu enerji kaynağına yönelmiş durumda.nasada arasştırılan konular henüz uzayı tanımakla sınırlı.işte islam kozmolojisi bu ortamda önem kazanıyor.gezegen ve yıldızların yörüngrlerinden güç aldığı biliniyor.geleceğin sanatı bu düşüncelerle şekilleniyor.dünya sineması popüler kültür dışında görseli bir silah olarak görmenin yanlışlığını farkedecek bir gün nasıl olsa.türk sinemasının estetiği tartışılsada bu konuda bir deneyimi var.kıt imkanlarla çekilen bilim kurgularda bu zaaf belirgindir aslında.görselle gerçeğe yaklaşmak bir imkanmeselesi.özentinin bir kabüle dönüşmesiyle mesafe alınır ancak.türk sineması etki alanını reel sinemaya taşıyabildiği ölçüde bir ütopya olma şansını kazanacak yeşilçam özelinde.
18
insanın psikolojik olarak yıkıma uğraması çevresine karşı verdiği tepki kadar sahici olmanın olanaklarını hatırlatır normalin dışına çıkması.epilepsi hastalarında bu örnek sıkça görülür.doktorların hekimliğin dışına çıkması yaşanan çaresizliğin bir meslek ahlakına uymayan davranış biçimine dönüştüğü görülür psikiyatride.üstelik buna hakkı olduğuna inanmıştır çokça örneklerine bakınca.sağlıksız koşullarda alınan tedavi amaçlı yardım için sosyal statüye bakılır hastanelerde
19
göz göze geldiği 15lik türbanlı kız kıkırdaşmaya başladı.bu semtin sakini olmak sokağı tanımakla ilgili bir sorundu.son kez elindeki cips poşetini ağzına boşaltırken
-böyle şeyler aslında haram diye mırıldandı liseli kız.bu şehri terketmeye yeminliydi.insanların kendisini bir suçlu gibi görmek hakkı yoktu.büfenin dış kısmında kesik aliyle çaylarını yudumlarken hakikaten insanların kendine dikkatle baktığını farketti.
-aşağıdamı oturuyorsun diye sordu yeni tanıştığı arkadaşına.kafasınıu sallayarak sorduğu soruyu tasdikledi.cebinden sigara paketini çıkardı.
-tütünmü içiyorsun diye sordu.
-evet tütün içiyorum sigaraya paramı dayanır diye hayıflandı kesik ali.
-tütünde pahalı sözü için
-ucuz olan ne var ki.ben bir ayağımı verdim sigara için ama bu meret yakamı bırakmadı diye sürdürdü konuşmasını.bir çok insan sigara müptelasıydı.
-ben şöyle bir turlayım diyerek ayağa kalkıp yürümeye başladı.
20
Türrkiyede gerçek gündemi merak edenler tank-palet fabrikasının elden çıkarılmasına bakabilir.türkiye özgürlük talepleriyle bağımsızlığını arıyor.kar elde edilecek fabrikaları piyasaya sokmuyor.çağdaş dünyanın değerlerini batıl olarak görmenin yanlışlığında ısrar ediyor.dini bir kimlik görmenin tuzağına düşürülmüş cemaatler.kültür politikaları adına devletin olanakları vakıflara aktarılıyor.çağdaşlığın gerektirdiği bireysellik için sokağın sesi susturulmak isteniyorsa anayasal düzen tehdit altındadır.içinde bulunduğumuz coğrafya bu sancılarla yeni yıla giriyor.özallı yıllarda özelleştirmeyle ülkenin kalkınacağına dair bir kanı oluştu türk ekonomisinin gelecek vadetmesi için.12 eylülün yasakları fikirler üzerindeydi.yoksa siyasertçiler için bir özgürlük alanı vardı günümüzdeki şartlar gibi.yeterki halkın kurtuluşu için asayiş sağlasnmış olsun.o dönemde siyasal islam ideolojik bir bakış getirdi siyasete.tarihi ve kültürü tağut kavramına göre yorumlamanın neticesiydi madımak olayı.tarihimizde bir kara leke gibi duruyor bu dönemin karanlığını anlatan katliamlar.erdoğan siyasi bir figür olmuşsa yakın tarihin cinayetlerine bağlanabilir başarısı.halka hizmet haskka hizmettir gibi sloganların gölgesinde kalmıştır politika.
21
sistemler ne ifade eder insan için.nihat gence göre faşizmle sosyalizm arasındaki tek fark bir sistem oluşları.ideolojiler pek fazla bir anlam ifade etmiyor günümüzde.tsk islamcılığa karşı cemaatların yanında duruyor.atatürkçülük alınan eğitimle ilgili.inancı dışlamadığı halde dinsizlikte suçlanmış bir devrin insanları.chpnin savunduğu tezler batıdan kopya edilmiş bir ortaçağ düşüncesimi.cumhuriyetin kuruluşu halkın desteğiyle olmuşsada devrimler zamanla ajite edilmiş iktidarlar tarafından.dış güçlerin bir oyun alanına dönüşmüş siyaset.marks veya hegel.felsefenin ideolojiye dönüşmesine katkı sunmuşlar.artık kitleler mülkiyetçilikle yaşıyor modern kültürü.buna modern demenin kültürdeki karşılığını anlamak gerekiyor.bir rantiye sınıfı oluşmuş durumda.devletle burjuvanın ortaklığıyla yürütülüyor siyaset.ezenler ve ezilenler olarak tarif edilebilir demokrası.halen 12 eylül faşizmini uyguluyor rejim araçları.onca iktidar için bir meşru siyasetin gerekçesidir faşizan baskılar.15 temmuz için bir kırılma denebilir siyasette.düşünmenin gerekleriyle karşı çıkmalı bu çürümüş düzene.partilerin ne kadar halkçı olduğu tartışılır.sınıf mücadelesi kapitalizmin bir gerçeği.sol ideolojiler iktidara gelme şansı bulamadı türkiyede.örgütlenmenin yasaklı oluşu devrimci mücadeleyi radikalleştirmiş yalnızca.hangi sistem oluşu farketmiyorsa düşünce kuruluşlarını anlamak gerekiyor.sol düşünceye bağlılığı bir tehdit olarak görmüştür emperyalizm.soğuk savaşı yok saymak düşünceye ihanettir.işkence ve baskıların kıyımlara neden olduğu biliniyor her türlü fikre saygıyı savunur görünen ikiyüzlü politikalar geliştiren iktidar araçları tarafından.bunlar siyaset için bir anlam ifade etmezmi.hukuk devletine güven duymak herkesin yurttaşlık hakkı değilmi.bu yoksul insanlar sermaye için çalışıyor.bunu görmek neden insanlık için bir suç olsun.insanların zülme ortak oluşları insan vicdanını kanatır yalnızca.toplum adına adaletin yokluğuyla geçmişte kalan devrimde görmek yanlışlığı yarının dünyası için bir kayıptır yalnızca.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.