- 369 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRK TARİH MÜZESİ VE PARKI
Etimesgut Belediyesi tarafından yapılan, Bağlıca Mahallesindeki Türk Tarih Müzesi ve Parkı’nı geçen hafta torunlarımla gezip görme fırsatını yakaladım. Bugüne kadar çeşitli şehirlerde tarihi şahsiyetlerin heykellerinin yer aldığı parklar gördüm; yine buna benzer eserlerin yer aldığı bir mekanla karşılaşacağımı zannederek gittim. Ancak daha giriş kapısında yanıldığımı anladım. Müze çok geniş alanı kaplıyor (Toplam 60 bin metrekare; bunun 7000 metrekaresi kapalı müze alanı). Kapalı alanda 650 kişilik konferans salonu, 10 bin kitaplık bir kütüphane ve çok amaçlı bir sergi salonu bulunuyor. Açık alanda Göktürk Kağan ve hatunlarını, 17 Türk devleti kurucularını, Selçuklu sultanları, Osmanlı padişahlarını, Kurtuluş Savaşı komutanlarını, Büyük Türk Düşünürlerini, Cumhuriyet Dönemi bilim insanı (Aziz Sancar), Halk Ozanı (Neşet Ertaş), Ses sanatçısı (Barış Manço)’nun heykellerinin yanısıra Ergenekon Destanı, Kürşat ve 40 Çerisi, Göktürk okçuları, İstanbul’un fethi, Kurtuluş Savaşı ve Çanakkale Savaşı kompozisyonları yer alıyor. Müzede Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün 4 farklı heykeli sergileniyor. Bu Müzede sergilenen 206 heykel Etimesgut Belediyesi Heykel ve Seramik Atölyesi’nde Türk ve yabancı sanatçılar tarafından üç yılda yapılmış.
Ben gezip gördüklerimin bir kısmını yazabildim. Gidip görmek lazım. Türk Tarih Müzesi ve Parkı sadece Etimesgut ve Ankaralı’ların ziyaret edeceği yer değil, 81 ilden ve Türk Dünyasından ziyaretçileri olacak bir müze olmuş. Türk Tarih Müzesini öncelikle öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz görmeli. Çünkü bu eserler çocuklarımıza tarihimizin öğretilmesinde, eğitim hayatlarında büyük katkı sağlayacağına inanıyorum. Gelecekte güzel işler yapabilmek için geçmişimizi iyi bilmeliyiz. Bunu Gazi Mustafa Kemal Atatürk şöyle ifade etmiş: “Türk çocuğu atalarını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır”.
Türk Tarih Müzesi ve Parkı yapımını düşünüp ilçemize kazandıran başta Belediye Başkanımız Sayın Enver Demirel olmak üzere, mimarından heykeltıraşına, işçisinden ustasına tüm emeği geçenlere teşekkür ederim…
Fevzi GÜLTUNA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.