- 698 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İt Yıktığı Duvarı Bilir Ama Umurunda Olmaz
Kaba görgüsüz nobran insanlar devirir döker, ortalığı yıkar, geride enkaz bırakır ama bunu hiç umursamaz, arkasına dönüp bakmaz, asla üstlenmez. Ne yaptığının farkındadır aslında bu kişi. Yapan, bilerek ve isteyerek böyle davranır çünkü cehaleti ve kültürsüzlüğü ona bu şekilde buyurur.
……………………..
Kimi kişiler böyledir. Bunu bir marifet sanırlar. Kendilerine verilmiş bir hak olarak görürler. Yaptıkları bu kabalık da yanlarına kar kalır. Ne önlerine biri çıkar durdurur, ne de uyarır engel olur. Daha doğrusu bunlara kimse ilişmek istemez. Çünkü hatalarını yüzlerine vurmak, üzerlerine gitmek bir bedel ister. Yani yanlışları bilinir ama kimse de ses çıkaramaz.
……………………..
Oysa bu yapılanlara göz yumulmamalıdır. Her şey yanlarına kar kalmamalıdır. Hem her şeyi devirip dökeceksiniz sonra üzerine bir tas su içeceksiniz ve bu böyle gider diyeceksiniz. Direk müdahale edilemese de en azından bu insanlar dışlanabilir, toplum dışına itilebilir. Baştan biraz yaklaşılır kendi hatasını görecek mi diye beklenir, düzeltmesi için fırsat verilir, yanlışa devam ediyorsa alınır bir kenara konulur ve ne halin varsa gör denilir.
Kemal SEYFİ
05.11.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.