- 439 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Yazar Şükran Pınarcan ile
Yazar Şükran Pınarcan :” Ne kadar bilirsek bilelim bilmediğimiz her zaman daha çoktur. Her zaman yeniliklere ve öğrenmeye açık olmalıyız”
TURAN YALÇIN-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız?
ŞÜKRAN PINARCAN- 1979 Haziran ayında Konya’nın Doğanhisar kasabasında doğdum. Eğitimimi Konya’da tamamladım. Kitap okumayı yaşam biçimi haline dönüştürdüm. Günlükler, şiirler yazıyorum defterlerimde yazdığım güzel sözleri biriktiriyorum.
- İlk kitabım Aşkın Gücü kitabı ile okuyucuya "Merhaba" dedim. Ardından Şiir Antolojisi 1 kitabı okuyucuyla buluştum. Ve Cemre Kağıda Düştü şiir antolojisiyle okuyucuya tekrar merhaba dedim. Daha sonra Biz Şiir Seçkisi çıkardım. Mısraların Arasından Şiir Antolojisine katıldım. Lisan-ı Kalp antolojisinde yer aldım. Mektup Antolojisi ve Ateşten Kalbe Antolojisi okuyucuyla buluştum. Son olarak Aşkın Gücü kitabım yeni yüzü ve Yılmaz Ali beyin önsözüyle okuyucusuyla tekrar buluştu.
Evli ve üç çocuk annesiyim birisi kız ikisi oğlan.
Konya İmam Hatip Lisesi mezunuyum.
Kalemin Gücü Platformunda üye
Konya’da yaşıyorum. Selçukya Sanat Şiir gecelerinde yer alıyorum.
TURAN YALÇIN- Ev hanımı olmanıza rağmen okuyor yazıyor ve hayatınıza renk katmaya çalışıyorsunuz. Yazmak sizin için ne ifade eder?
ŞÜKRAN PINARCAN-Yazmak benim için doğal bir ihtiyaçtır. Hava gibi su gibi. Olmazsa olmazımdır. Kendimi ifade edebilmemin en güzel ve başarılı yoludur. Duygu ve düşüncelerimi paylaşmak için en güzel yoldur. Yazdıklarımı okudukları zaman insanların kendinden bir şeyler bulması çok güzel bir şey. Demek ki doğru yoldayım devam edeyim diye düşünüyorum.
Motive oluyorum daha çok iyi ve kaliteli şeyler yazmaya çalışıyorum. Bunun yolu da çok okumaktan geçiyor en çok.
TURAN YALÇIN-Antolojilere büyük önem veriyorsunuz. Antolojiler size ne katıyor ?
ŞÜKRAN PINARCAN-Antolojiler bana fikir birliği olan arkadaşları kazandırıyor. Ya da farklı fikirlere sahip kişileri bir arada görmek güzel oluyor. Fikir alışverişi yapıyoruz. Bir sürü yeni arkadaş kazandırıyor. Güzel bir deneyim bence.
TURAN YALÇIN-Okumaya gayret ediyorsunuz. Okumak size ne katıyor?
ŞÜKRAN PINARCAN- Okumak benim için nefes almak gibi bir şey. Okumazsam boğulacak gibi oluyorum. Yeni dünyalar , yeni arkadaşlar yeni umutlar, yeni pencereler, yeni ufuklar hepsini okumak sayesinde elde ediyorum. Hatta inanmayacaksınız ama bebeğe bakmaya başladım kitap okumam sayesinde. Kültürlü ve bilgili birini arıyorlarmış. Hem de bebeğe iyi bakacak birini. Kitap okumaya çocukları çok küçük yaşta hatta anne karnındayken alıştırmak gerek diye düşünüyorum. O yüzden ne kadar erken olursa o kadar iyi.
TURAN YALÇIN-Yazarlar ile iletişime ve toplantılara katılmaya gayret ediyorsunuz. Bu size ne kazandırıyor ?
ŞÜKRAN PINARCAN- Kendimi geliştirmemi, eksiklerimi görüp tamamlamamı Günün yorgunluğuna iyi geliyor, ruhum dinleniyor. Mutlu oluyorum, yaşadığımı hissediyorum. Yeni projelere başlamamı sağlıyor.
Özellikle Konya kitap fuarından bahsetmeden geçersem çok ayıp etmiş olurum. Konya kitap fuarında çok güzel arkadaşlar çok güzel dostluklar kurdum. Çok güzel bir deneyimdi. Buradan Selçukya aileme ne kadar teşekkür etsem azdır .Başta başkanımız Fatma Şeref Polat hanımefendiye ,Tayyar Yıldırım beyefendiye, Derviş Ahmet Şahin’e, Hasan Ukdem kardeşimize, Yakup Çak kardeşimize Elife Mısral kardeşimize ve daha sayamadığım emeği geçenlere sonsuz teşekkürü bir borç bilirim. İyi ki Konya’dayım iyi ki Selçukya’dayım.
TURAN YALÇIN-Okumadan yazmak ve kitap çıkarmak isteyenler var ne diyeceksiniz ?
ŞÜKRAN PINARCAN- Çıkarabilirler belki fakat pek iyi eserler ortaya koyacaklarına inanmıyorum. Tabi benim görüşüm. Okumadan yazmak biraz zor ne kadar hayal gücün geniş olsa, deneyim sahibi bile olsan yine de okumazsan tıkanırsın bir yerde. Okumak kumbarayı doldurmak gibi bir şey önce doldurman gerekir ki sonra boşaltabilesin yani yazabilesin.
TURAN YALÇIN- Herkes yazarın kitabını satın almak yerine hediye kitap bekliyor. Neden sizce kitaba verilen emek o kadar ucuz mu?
ŞÜKRAN PINARCAN- Kitabın değeri bilen kişinin eline geçmesi güzel olur tabii ki. Kitabın verilen emek paha biçilemez bence. Eğer gerçekten okumak isteyip de alamayan varsa ona hediye edilebilir diye düşünüyorum. Tabii ki yazarın kitabını almak onu motive eder. Daha güzel eserler ortaya koymasını sağlar. Yerine göre hediyede edilebilir diye düşünüyorum.
Alma imkanı olanlarında almasını dilerim.
TURAN YALÇIN- Yazarların toplumda değer kazanması için neler yapılmalı?
ŞÜKRAN PINARCAN- Kitapları alınıp okunmalı tavsiye edilmeli. Kitap çıkarmaları için maddi manevi destek olunmalı. Hatalı ve eksik yönleri varsa güzel bir şekilde dile getirilmeli. Çeşitli organizasyon , etkinlik düzenleyerek eserlerini göstermeleri sağlanmalı.
TURAN YALÇIN-Daha başka ne anlatacaksınız?
ŞÜKRAN PINARCAN- Okumaya yazmaya gereken önemi vermek gerekir. Okumanın ve öğrenmenin yaşı yoktur. Ne kadar bilirsek bilelim bilmediğimiz her zaman daha çoktur. Her zaman yeniliklere ve öğrenmeye açık olmalıyız. Bu röportajı yaptığı için Turan Yalçın hocam çok teşekkür ederim. Emeğinize sağlık.
YORUMLAR
Hocam gerçek manada emeğinize yüreğinize sağlık.
Bize tanıttığınız güzel ve değerli yüreklerin de yolları açık olsun.
Birbirimize inandığımız sevdiğimiz ve de el uzattığımız sürece illa ki büyüyecek hem iç dünyamız hep sevgimiz hem de yürekten gelenleri bir bir paylaşacağız.
Tüm saygımla selamlıyor ve kendi adıma teşekkür ediyorum,, efendim.
Takipteyim