- 630 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
1O KASIM VE ÖLÜMSÜZ ATATÜRK
1O KASIM VE ÖLÜMSÜZ ATATÜRK Dr. Sadık Özen
Büyük Atatürk’ün ölümsüzlüğe uğurlandığı gündür 10 Kasım. Türk Ulusu bu günü asla unutmayacak. 10 Kasımlar Atatürk’le birlikte sonsuza uzanacak. Atatürk her zaman içimizde. 10 Kasımlar O’na olan sevgi, saygı ve bağlılıkların yoğunlaştığı özel günler. Bu günlerde Türk Ulusu Atatürk’ün ölümsüzlüğünün sembolü olan Anıtkabir’e akar ve orada bütünleşir. Burada, Ata’nın yolunda ve izinde olduğu bir kere daha yinelenir.
“İnsanlar vardır, şafak vaktinde doğar, akşam ezanında ölürler” diyor Büyük Türk-İslam düşünürü Edebali. Bu son derecede değerli sözde; doğum ve ölüm manevi anlamda kullanılmıştır. Bu söylemin karşıtı olarak; sayıları çok az da olsa, Büyük Atatürk gibi manen “Ölümsüzleşen” ler de var.
Tüm dünya ulusları halkı elbirliği ile “Dünyadaki en büyük lider” seçtiler Atatürk’ü. O artık sadece Türk Ulusu ve Türkler’in değil tüm dünya uluslarının lideridir. O, Yüce Allah’ın Türk Ulusu’na lütfettiği en büyük armağan ve övünç kaynağıdır.
Emperyalist devletler tarafından özgürlük ve bağımsızlıkları ellerinden alınmış uluslar, Atatürk ile O’nun gerçekleştirdiği Kurtuluş Savaşımızı örnek aldılar ve kendilerini tutsak olmaktan kurtardılar. Dünyanın her yerinde, kentlerin en büyük alanlarına Atatürk Anıtları dikiliyor ve dünya halklarının Atatürk sevgisi her geçen gün çığ gibi büyüyor. Buna karşın içimizdeki Cumhuriyet ve Atatürk düşmanı hainler O’na saldırmaya ve heykellerini yıkmaya çalışıyorlar. Yüce Allah’tan bu soysuzları islah eylemesini diliyorum.
Atatürk, “Benim naçiz vücudum bir gün toprak olacaktır, ama Türkiye Cumhuriyeti sonsuza kadar payidar kalacaktır” diyor. Müsterih ol Aziz Atam, Türk Ulusu her zaman senin yolundan ve izinden ayrılmayacak , emanet bıraktığın Cumhuriyetimizi koruma ve kollama azminden asla vazgeçmeyecektir. Bunun için; sahip olduğumuz tüm değerlerimiz üzerine ant içiyoruz.
Ruhun şad, mekanın cennet olsun… Işıklar içinde uyu !...
9 Kasım 2021 / Antalya