- 402 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kendini bilen rabbini bilir...
Kendini bilen rabbini bilir...
Ezeli değilim o halde yaratıldım" de...evet...Allah,"Bilinmek isteyince yarattı"yani ayna kıldı yaratılanı ayna esmaya ayna...İnsan düşünen hayvan"diyen eksik tanımıştır insanı o aynayı...Pişman olan bir varlıktır insan çünkü Tevab sıfatnın muhatabıdır...Şeytan ise cehnnemde pişman olacak pişman olmak hususunda direnir şeytan...yani yanlışta ısrar eder...İnsan yanlışnda ısrar etmme özlüdür..sadece düşünmez doğruyu arar yalanda yanlışta ısrar etmez...
Kendini bilen rabbini bilir...
Kendini bil ve "Beni doğa yaratmadı ben doğanın emanetçisi değilim..."de sende olanlar doğada yok...görmez işitmez akletmez doğa...Doğayı ayna kılan var...ezeli değil doğaayna gibi kırılır fanidir kıyamet yaşayacak koruyamaz kıyametten eskimekten sona gidişten kendini...
Kendini bil...Okuma yeteneklisin esmayı okuma yeteneklisin...Oku..Yunus Emre şöyle der okumakla ilgili...İlim ilim bilmektir İlim kendin bilmektir Sen kendini bilmezsin Ya nice okumaktır Okumaktan murat ne Kişi Hak’kı bilmektir Çün okudun bilmezsin Ha bir kuru ekmektir...
Evet...Dört kitabın manası bellidir bir elifte ..o elif kim mi İnsan...şeytanlığa da melekliği de yetenekli...şeytanın da meleğinde varlığına şahadet ediyor o...ondaki öz...Zübde-i alem o...İnsan eliftir elifi bil özlerini bil...esmadan aldığı payları bil o esmanın sahibini ancak bu yolla bilirsin sende olanın sahibi o kaynağı o...sen üreyensin o yaratan...kesret var yaratılanda...O tek...Dört kitabın mânâsı Bellidir bir elifte Sen elifi bilmezsin Bu nice okumaktır...
Evet..Allahı razı et...ona halife olan bir kul bir ademe itaat et..mürşit bil bağ bil bağlasın Allaha...Cemaat imamsız değil...yaradılanlar birbirine muhtaç...aracı yok sanma dal gövdeye gövde toprağa toprak buluta bağ kurmazsa dal kurur...bu varlıkta...bir tevhid içindedir yaratılan...ve hz ademe secde ile emrolundu bu varlık hizmete verildi melek şeytan ve diğer varlık...hz Adem de kulluk için...hz Ademe hizmet etmeyen ya cehennemliktir şeytan gibi ya hayvanat gibi tekrar toprağa dönüşecek...aslına dönüşecek görevleri bitince...
Evet...Hepisinden iyice Bir gönüle girmektir...bin hac ibadetinden bile bir gönüle girmek iyidir...o gönül hz Ademi temsil eden gönüldür...secde ile merolundu her yaradılan o gönülle o gönül ilmin nurunun denizidir esmanın nurunun denizidir...aynasıdır...ay düşmüş o denize gecesi yok o denizin güneş düşmüş o denize...
Evet...İlim kendin bilmektir
Evet..ilim ademliği bilmektir...o aynayı bilmektir aynaya değil secdesi varlığı aynadan yansıyan esmaya itaat esmayadır...peyğambere itaat kur’ana itaat...eş değerdedir esmaya itaate...Peygamber Mekke fethini hep geciktirdi..kansız olsun istediği için kan dökücülük kınandı Kur’anda...sahabeye hep durun zamanını bekleyin dedi peygamber...Kendinden kaçar peygamber yani şeytanı yenmiştir şeytanlıktan kaçmıştır meleklkten üstündür...Meleklikten de kaçmıştır secdesi Allahadır esirlik sadece Allahın hakkı...sadece ilaha secdelye her eyleminde halinde fikrinde Allaha secdeliye yani hz Ademe secdeyle yükümlü yaratılan...yani o gönüle gir...hz Ademin izinde olana tabi ol secdeli ol...hz Adem kıssası Kur’anda bu ögüdü verdi...Yunus Emre de bu öğüdü dillendirdi..bin hacdan daha iyidir o gönle girmek o gönle itaat o gönle secde...haca gitme dediyse bile gitme...o gönle itaate çok kıymet ver...
Evet...ademliği bilmeyen insanı eksik tanımıştır...bu varlık onun emrine verildi ona emanet...bozguncuyu cezalandırmak da onun görevi...ama Allah ceza ve ödül yetkisinin sahibidir...Adl sıfatlıdır ve adl sıfatlıyı sever...esmasıyla boyananı sever Allah esmasıyla boyanana itaat et...dedi Kur’an hz Adem kıssasıyla...Allaha bağlılığını ona bağlılığınla görmek murad ediyor Allah...Put görev hırsızına denir...görevin emanetçisidir hz Adem...Hz İsaya görev verildi ama putluk değil hz İsaya görev verildi ama oğulluk değil.oğulluk diye bir görev yokevet oğulluk üreyene aittir Allah üremez...Oğulluk diye bir görev yok...torpilci arayanların uydurması o..."Oğul da edinmedi Allah" der Kur’an...torpilciliğin de iflas ettiği yer var...adl sıfatının etkisi yok edecek sonunda toppilciliği şeytanlığı hileciliği...yalancılığı sahteciliği...ADL sıfatı imtihan için yok etmiyor dünyada torpilciliği yalancılığı dolandırıcılığı...hikmetlidir dünyada olması imtihan var çünkü dünyada...
Ey insan kendini bil...ademlik için gerekli bütün özler var sende...şeytanlığı yen melekliği geç...tevbeyi seç...atan adem gibi...ve ebedilik isteme hakketmeden...cenneti isteme torpilde arama cennet için çünkü Allah Adl sıfatlı...
Evet...Ey insan kendini bil...et ve kemiz değilsin...şeytan da seni et-kemik diye tanıdı...zübdeyi alemsin yaradılanın çekirdeğisin...maddi ve manevi yaratılan her şeyin çekirdeğisin...
Evet...İnsanı tanıdım sanan eksiktir tanıman...ekmel tanıma nedir mi...işte öğren...Ey insan kendini ...insanı eksik tanıdın...gafilsin şeytan gibi...İşte ilk peygamberimizin nuru yaratıldı...
“Ey Cabir! Her şeyden önce Allah’ın ilk yarattığı şey senin peygamberinin nurudur. O nur, Allah’ın kudretiyle onun dilediği yerlerde dolaşıp duruyordu. O vakit daha hiçbir şey yoktu. Ne Levh ne kalem ne cennet ne ateş / cehennem vardı. Ne melek, ne gök ne yer ne güneş ne ay ne cin ve ne de insan vardı."
"Allah mahlukları yaratmak istediği vakit, bu nuru dört parçaya ayırdı. Birinci parçasından kalemi, ikinci parçasından Levh’i (Levh-i Mahfuz), üçüncü parçasından Arş’ı yarattı. Dördüncü parçayı ayrıca dört parçaya böldü: Birinci parçadan Hamele-i Arşı (Arşın taşıyıcılarını), ikinci parçadan Kürsi’yi, üçüncü parçadan diğer melekleri yarattı. Dördüncü kısmı tekrar dört parçaya böldü: Birinci parçadan gökleri, ikinci parçadan yerleri, üçüncü parçadan cennet ve cehennemi yarattı. Sonra dördüncü parçayı yine dörde böldü: Birinci parçadan müminlerin basiret nurunu / iman şuurunu, ikinci parçadan -marifetullahtan ibaret olan- kalplerinin nurunu, üçüncü parçadan tevhitten ibaret olan ünsiyet nurunu (La ilahe illallah Muhammedu’rresulüllah nurunu) yarattı.”( Ahmed, Musned, IV-127 )
Yarattığı eksiksiz Allah tanır ve de tanıttı...ey insan ekmel tanı kendini..."ALLAH : ’Seni kendi nurumdan, diğer şeyleri de senin nurundan yarattım.’ buyurdu." (Ahmed, Müsned IV-127)
Evet...hadisin inkarı Kur’anın tevili ile ilahi dini yıktılar...ey insan kendini ekmel tanı...Allaha kulak ver acizsin çünkü ve bu ekmel tanıyıştan tanıtılmasaydı sana hep kusurlu olacaktın...gel ekmel tanı insanı...ekmel tanı aynayı ve aynaları ve aynaların ilahını.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.