KURBAĞALAR
400 haneli köyde bir bizim mi evimiz vardı?
Annalar bebelerini aşağa caminin yeşil ışıkları yandımı avluya bile çıkarmazlar bu köyde.
Bekçiler ellerinde babalarından kalma alatirikle dolaşır.Tarihi eser sayılırdı.
Sıkı sıkı giyinirler soğukgu fenaydı köyün meydanında büyükçe varilde ateş yakarlardı.Ateşin yansıması duvarla dans eder gibi benimde içimi ısıtıyor kendimi güvende hissediyordum.Kendimden ağır, soğuk , ne koktuğunu bilmediğim bir koku vardı her zaman yorganın üstünde uyumaya gitmeden anam sererdi yorganı sıcak olsun diye ama yinede soğuktu.
Garip anam sorar nasıl kuzum ısıcak mı?
Ne diyem anam soğuk mu ?
he ana ısıcak soba kimi hemide.
Hareket etme şansım yok denecek kadar azdı kaç yaşındaydım.Taş kadar sert yastıkta geldi bi o eksikti, pencerenin önünde kurbağalar iğrenç sesleri geliyor kulağına,eve kadar girerler mi ?
Bekçi amcalar kurbağaları toplasalar çuvalın içine çuvalı ben veririm. Damda bir sürü var Babam ineklere yem verirken gördüm bu, çuvalları ne yapacak ki Babam
tam zamanı bence bekçi amcalar vermenin.Babamada bı yalan söylerim.
Yolları taşlı beyaz minibüsler bile zar zor giderken bu ne hırs be kardeşim.Geçen yazda damın üstüne ev yapmıştık.bende çalıştım Babamın arkasında gezerdim aletlerin isimleri söyler sonra parmağıyla işaret ederdi.Bak ateş oğlum bu keser,bidonun içindeki ne ?
mik oğlum
tamam Baba öğreneceğim.Ben öğrenmeden bitiremeyim evimizi,kendi odamı ben boyacagım beyaza, başka renk yok mu ? Fakuralık ateş oğlum hele şu malların parası gelsin,ne istersen sen seçersin.Mıhtar emminin minibuse atlar ilçeye gideriz hemi baba.Babamın yüz ifadesinden anladım olmayacağını.olsun Babam beyaz olsun yeter ki evimiz olsun,damda yatmaktan bıktım, tamam ısıcak oluyor ama kokuya dayanamıyorum.Dışardan kurbağaların sesleri geliyor.Koku mu ? kurbağalar mı ?
Ben yinede kokuyu seçiyorum.çekirgelerle sırdaş oldum artık biz misafirliğe gittiğimiz vakit damı istila ediyorlar her yerdeler,bı yerinizde durun heri...Elatirikleri açınca çekirgelere nur iniyor sanki.Biraz korku azda cesaret var üstünde
Babam Anama off Hatçe yinemi somunları dışarda bıraktın.Anam bilerek mı ? bırakıyor somunları dışarda. Belki de çekirgeleri seviyordu ama somunları malların önüne atardık çekirgeler üstüne çullanınca.Sonra bulgur pilavına kaşığı daldırırdım.Gözel anam çalkama var mı ?
-Var guzel guzum var olmamı.
-Sobanın üstünde iki ibrik vardı.tellerinde anamın sabahın köründe yıkadığı urbalar...İbriğin bir danesi babama abdest alacak ya diğeri ben mi ?
-Çimecem mi ?
-Az biraz toprakla oynadık diye olmaz ki.Gözlerim yanıyo ana.
--Sus azcık hani ateş oğlandın hemi ?
Hee ana ateşim gözlerim yana dursun ben böyük adam oldum.Evimizi yapacam sanada buçaklik yapacam,bılasık makinesi yeri yapacam ellerin üşümesin anam.
Mıhtarın evinde gördüm bide üstüne dantel sermişler ki makina bembeyaz...
Mıhtar emmiye sordum ne kadara aldınız makinayı diye 2 buzağı etti emmisi.
2 buzağı ne kadar eder ki ?
Damdaki buzaları satıp alsakya.
Babama sormam lazım hele bi davardan gelsin.Annam her bılaşık yıkadığında ellerini ovuşturuyor.Sobanın başına geçiyor,ateş oğlum iki odun kap gelde alavlandırak daha aş yapacam.Tamam ana bi koşu gidip geliyom,iki elimi odunlarla doldurmuş gelirken badalda sanki o odunlar sobaya girmeyecek der gibi bakan kurbağaya rastladım.Elimdeki odunları sağa sola atarak evin kaçtım direk geniş odaya girdim anam kızgın yağya atılmış patates gibi ne ördün la hani odunlar ana ana kurbağalar.Ne kurbağası guzum nerede ana ana badalda ahhh guzum kurbağadan korkulur mu ?
Ne bilim ana korkuyom.
Hani la nerede kurbağa yok.
yok hemi ana.
Ne yani hayal mı gördüm.
Aaa guzum yok işte bakk.Odunları tek eline alıp sobalı odaya gitti anam.
Ben yine korkaktım elime oklava alıp çıktım odadan...Oklavayı neye aldın guzum ?
Yufka mı yapacaksın ?
Ahhh anam o korkuyu biliyon mu?
Sanki Başçavuş’un köpekleri kovalıyo.
Anam derin ahh çekti korkma guzum söyledim ben onlara bı daha seni korkutmayacaklar.
Anam hayvanlarla konuşuyor muydu ?
Hee ana bi daha çıkmazlar hemi.
he ya guzum gel patatesleri seç.Ne aş yapacan ana ?
Hele bi baban gelsin dağdan ne getiriyo.Salata yapan mı ana ?
hee guzum yapam.
Patateslerin ufaklarını seç.
Başçavuş’un köpeklerine gelelim.onlar köpek değil canavar hemi.Başçavuş’da köyün delisi yani her köyün delisi olurya bildin mi?Onun evi sanki korku filmi gibi kuzenimle izlediğim korkunç filmlerdeki eve benziyor.Evin avlusunda koca bir ağaç var, ağacın dallarına asılı 4 tane urgan varmış.bana soracak olursan salıncak yapmış kendine ne yapsın hemi tek başına neden iki salıncak var bilmiyorum ki onu Başçavuş’a sormak lazım ahh bide konuşabilsem onla hep kızıyo hee.
Şişip galasıca gara çirkin.Deli ama hemide nası deli gı !
Dar sokaklarda bol bıçaklara rastlasın hee bebeleri korkutuyomuş.Bana şekeri versinde ne ederse etsin.Naha ilk ağşamdan çenen çekilsin guzum neye gettin o delinin önüne.Bilmem ki ana gettim işte.cas cabuk gel buraya haa şindi.Babam gelir punarın yanısıra karşıla eli dolu hadi gop guzum.çediklerimi giydim ki tutuna aşk ola hemi.Televizyonda Red- kit vardı emme olsun sonra izlerim.
Naha inşallah ciğerin başına pelit közü yapışsın.mıhtarın minibüsü geçti çamur yamalı pantuluma geldi.Naha inşallah tandırlara düş de tandır tandır biş hemi nasıl sürmek o hemi ne deyecem Annama.Kör şeytanından bul hemi yalan bulmak gerekki kafanı çalıştır oğlum hadi.kurbagalar desem Annama kanar mi ki ?
Ne deyecem kurbağalar mı yaptı ?kovalardılar desen inanır hemi ? bi gızın köçak, bi oğlun çiçek osun hemi mıhtar emmi arkasında bağıramadım ki zangölümüne gidesice hemi.
Punar artıkın yakındı babam davarın arkasında geliyor.Kısa ıslakla selamladı beni bende ona karşılık verdim.Az daha yakından görünce bana ateş oğlum ne ettin üstüne ’çamura düştüm baba az biraz ağlak oldum hemi.gel heri punarda yuyam eve gidene kadar kuruyuverir.Punarın su soğuktu içme guzum hasta olun.Yataklara düşen AnimAllah az biraz içseydim,az mı çimdim bu punarda, mıhtar emmi yaptırmış diyolar kesesine bereket.Babamın heybesini alıp evin yolunu tutuyoz hemi.
fors HAKKARİ Çukurca
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.