- 207 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SALİH KELİMESİ
Kovulmuş Şeytandan Rabbime Sığınırım
Rahman ve Rahim Allah’ın Adıyla
“Andolsun, biz Zikirden sonra Zebur’da da: ’Şüphesiz Arz’a salih kullarım varisçi olacaktır’ diye yazdık.” (Enbiyâ Suresi 105. Ayet)
Salih kelimesi: “iyi, doğru, yararlı ve uygun olmak; doğruluk, dürüstlük” mânânlarına gelen salâh (sulûh) kökünden türemiştir. Sâlih kelimesi “faydalı, iyi, doğru ve güzel olan, işe yarar, her türlü bozukluk ve yanlışlıktan arınmış; barışçı, uyumlu” gibi mânalara da gelmektedir.
Salih, bir sıfattır. Yani, salih kelimesi bir ismi olumlu yönde niteler. Kelimenin kullanımlarına bakalım:
Salih insan. Salih kul. O salih bir insandır. Onun birçok salih ameli vardır.
Kur’an’da resullerden bahseden bazı ayetlerde de ’’O salihlerdendi’’ ibaresinin geçtiğini görmekteyiz Tahrim suresi 10. ayet bu kullanıma örnektir; ’’Allah, inkâr edenlere, Nûh’un karısı ile Lût’un karısını örnek gösterdi. Bu ikisi, kullarımızdan iki salih kişinin nikâhları altında bulunuyorlardı. Derken onlara hainlik ettiler de kocaları, Allah’ın azabından hiçbir şeyi onlardan savamadı. Onlara, “Haydi, ateşe girenlerle beraber siz de girin!” denildi.
Salih kelimesi, ayette de görüldüğü gibi, resullerin bir sıfatı. Yani her resul ve nebi aynı zamanda salih bir kuldur.
Başka ayete bakalım.
“Lut’a da hüküm ve ilim verdik ve onu çirkin işler yapmakta olan şehirden kurtardık. Şüphesiz onlar, bozulmaya uğrayan kötü bir kavimdi. Onu rahmetimize soktuk, çünkü o, salihlerdendi.” (Enbiyâ Suresi 74, 75. Ayet)
Allah, ayette Lut’un salih bir kul olduğunu bildiriyor. Elçi Lut, Allah’ın resulüdür ve salih bir kuldur.
Başka bir ayet:
“Zekeriya’yı, Yahya’yı, İsa’yı ve İlyas’ı da (hidayete eriştirdik.) Onların hepsi salihlerdendir.” (En’âm Suresi 85. Ayet)
Salih sıfatı; resul ve nebilerin, mümin ve Müslümanların sıfatlarından sadece birisidir. Bütün resul ve nebiler salih kullardır. Kur’an apaçık şekilde buna dikkat çekiyor.
Cahil ve hiçbir Kur’an ve gramer bilgisi olmayanlardan bazıları, “arza salih kullarım varisçi olacak” ayetini Mehdi’nin resul olamayacağına delil olarak gösteriyor. Ne alâka? Salih demek, bir kulun resul olamayacağının delili olur mu?
Bunlar Kur’an’daki kavramları ve ibadetleri bilmemektedirler. Ve bunlara dikkat edin robot gibi, gelenekçilerin bin yıldır anlattığı şeylerin aynısını sadece papağan gibi tekrarlamaktadırlar. Kur’an’ı, Kur’an’la açıklamazlar. Biz ise, kelimelerin Kur’an’daki kullanımlarını gösteriyoruz ve ortaya net, apaçık aklî ve naklî deliller koyuyoruz. Kur’an konuştuğu zaman, münafık susar ve saçmalamaya başlar. Bunlar kendilerini Kur’an Müslümanı zanneden, vasıfsız ve şirk ehli cahil gelenekçiler. Fitne çıkardıklarının farkında dahî değiller. Çünkü cahil müşrik, kendisi müşrik olduğu için münafığı ve müşriklerin kimler olduğunu göremez.
Evet, arza salih kullar varis olacaktır. Resul ve talebeleri arza varis olacaklardır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.