- 295 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
CİNLER VAR MI?
Cinler vardır. Aksini iddia etmek Kur’an ayetlerini inkâr etmek olur.
Kovulmuş Şeytandan Rabbime Sığınırım
Rahman ve Rahim Allah’ın Adıyla
"(Allah), Cann’ı(cinleri), maric(dumansız-karışık) ateşten yarattı." (Rahman Suresi, 15. ayet)
"Merece" kelimesinin kök anlamı; salıvermek, karıştırmaktır. "Maric"; dumansız ateştir. "Maric"; dumansız ateş: Halis ateş ya da dumansız sâfi alev; karışık dumanlı bir ateş, her şeye nüfuz edebilen ve karışan mânâsında ateş; karıştırıcı, çalkalanıp duran ızdıraplı ve coşkun bir halde bulunan saf bir ateş veya elektrik halinde olduğu gibi her şeye karışabilen bir ateş, veyahut eşyayı birbirine karıştırma özelliği taşıyan bir ateş. Çalkalanıp duran ateş dediğimiz de elektrik akımının yayılmasını, elektriğin dalga boyu hareket etmesini düşünmek mümkün. "Cnn" kökünün, Kur’an’daki tüm türevlerine bakarsak; "örtülü, saklı, gizlenen, gizli bir saik-illet" anlam kümesini görürüz. "Semum"(kavurucu, maddeye nüfuz eden) ateş ve "maric"; dumansız ateş tanımlamaları, cinlerin; ışın, ışık veya bir elektrik (elektron akımı) gibi hareket edebilen, manyetik etkileri de olan varlıklar olduğunu kabul edebiliriz. Böyle bir istihrâc/ çıkarımda bulunmamızın nedeni sadece cinlerin yapısal özellikleri değil elbette. Zira, Kur’an ayetleri diğer Kur’an ayetlerinin açıklamasıdır.
Yine İbliste bir cindi. Bu durum Kur’an’da şöyle geçmektedir;
"Hani meleklere Adem’e secde edin demiştik, İblis’in dışında secde etmişlerdi. O cinlerdendi, böylelikle Rabbinin emrinden dışarı çıkmıştı.(Kehf Sûresi 50. ayet)
İblis melek değildi. Allah yarattığı bir şeyin yaratılışını değiştirip başka bir şey yapmaz. Cinler yabancı insanlardı dememiz durumunda ibliste yabancı bir insandır dememiz gerekir. Yine 4 ayete daha bakalım.
"Böylece, her nebiye insanlardan ve cinlerden olan şeytanları düşman kıldık. Aldatmak için birbirlerine yaldızlı sözleri vahyederler. Rabbin dileseydi bunu yapamazlardı. Onlara ve ettikleri iftiralara aldırma."(En’am Sûresi 112. ayet)
"Süleyman için, cinlerden, insanlardan ve kuşlardan ordular oluşturulmuştu ve düzenle sevkediliyorlardı. (Neml Sûresi 17. ayet)
İnkâr edenler, "Rabbimiz , cinlerden ve insanlardan bizi saptıranları bize göster, onları ayaklarımızın altına alalım da en alçak olanlardan olsunlar," derler.(Fussilet Sûresi 29. ayet)
Cinleri ve insanları ancak bana kulluk etmeleri için yarattım.(Zariyat Sûresi 56. ayet)
Cinler yabancı insanlardır dersek En’am Sûresi 112. ayetinde niye insanlardan ve cinlerden şeytanların nebilere düşman olduğu yazıyor? İkiside insan olsaydı iki farklı ifade kullanılmazdı. Neml Sûresi 17. ayetinde 3 farklı ordudan bahsedilmekte ve bu 3 farklı orduysa farklı varlıklardır. Ve Süleyman için cinlerin yabancı insan olması mümkün değildir. Zira cinler Süleyman’ın ordusudur. Fussilet Sûresi 29. ayetinde de yine cinler ve insanlar ayrı tutulmuş ve Zariyat Sûresi 56. ayetindeyse Allah cinleri ve insanları kendisine kulluk için yarattığını söylemektedir. Yani anlaşılacağı üzere cinler vardır ve yabancı insanlarla alakası yoktur. Yinede yabancı insanlarda ısrar edene bir sorum var. Allah yabancı olmayan insanla yabancı olan insanı farklı maddelerden mi yaratmış?
YORUMLAR
Allah insanı en güzel şekilde yarattı cinlerse dumazsız ateşten her ikiside farklıyken yaratılış yönünden..Nasıl farklı insan derler anlamış değilim ..Süleyman Peygamberimizin emrindekiler cinlerdi..Hatta şu konu geçmektedir Süleyman a.s. vefat etti cinler farketmediler ta ki asası kırılıp çürüyüp düşenedek..Eğer cinler gaybı bilselerdi ölmüş olduğunu anlardılar..Bazıları gaybı geleceği biliriz deyip insanları talan ediyorlarya hiç kimse gaybı geleceği bilemez..
Farklı insan da olsa anlardı vefat edenin hali farklıdır ..Akıllarınca insanlara bildirilen herşeyle dalga geçer gibiler..
İnsanlar hak yoldan uzaklaştıkça daha neler duyulacak Allah bilir..Allah sonumuzu hayır eylesin..
Selam ve dua ile.