- 320 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şeytanın gücü eksiktir der Kur'an...
Şeytanın gücü eksiktir der Kur’an...
Kur’an Şeytan Allahtan güç istedi der ilah değil der...ilahi olan eksiksizdir kusursuzdur demektir bunun manası her kusurlu eksik iş eylem hal fikir şeytani...şeytan eksiğliği kusurluyu emreden ama hz Ademe emredilen ise kusursuz olandır...yani Vahiy ve ilhan eksiksizi ekmeli emreden eksikliden men eder...şeytanlıktan karunluktan Firavunluktan men eder..Karuna zekatın eksik der..Firavuna Irkçısın insanlığın evrenin kucaklayıcısı ol der...Şeytana cehennemliksin der...sana uyanlarında yeri cehennemdir der...ekmel değil onlar...Onları eylemlerine hallerine fikirlerine pişman edeceğim der..ve cehennemlikerin pişmanlıklarına örnekler sunar Kur’an.Ademliği seçenler zaten baştan tevbeyi pişmanlığı kabul ettiler cehenneme gitmeleri hikmetsiz...yani TEVBEYİ seçmeyen kalmayacak çünkü ilah var der Kur’an ve gelin cehennemden önce tevbe edin Ademi yolu seçin Ademi hali seçin...dedi Kur’an...Daha anlaşılır ifadesi bu Kur’anın öğütlerinin
İlahın olduğu yerde tevbe vardır...yani Tevvab güçlüdür ve her şeye tevbe ettirecektir ama Halimdir imtihan gereği bu tevbe gecikebilir ama tevbeden kaçık mümkün değil...Cehennem tevvab sıfatının etkilerinin şiddetli yaşandığı yerdir dünya ise denidir ödülü de cezası da ilmide denidir etkidi deni başarısı denidir dünyanın yani ekmel ceza ekmel ödül ahirettedir...dünyada hiç bir şey ekmel olamaz dünyanın gücü az...şeytanın da meleğin de ahiret günü ılahın gücünün ekmel zuhur ettiği güne denir... Daha anlaşılır ifadesi bu Kur’anın öğretilerinin
Her eylem hal fikir ya esmanın etkisiyle yaniAdemliğin veya şeytanlığın yani esmadan küçük bir payın etkisiyle vuku bulur. Sen seç imtihandasın...
Okuma eksiktir kusurludur dünyada sahiblik de... ahirette cennetten çıkma yok ama dünyada var...Zenginlikten fakirliğe düşüyorsun zıtlardan zıttına geçeyorsun hz Vahşi cehennemden cennete geçti...cennetlikle mücdelenen sahabiler de...cahillikten marifete geçiş cehenemden cennete geçiştir...
Yunus Emre der ki" “İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir. Sen kendini bilmezsin, ya nice okumaktır.” ...
Aşk-meşk sanıyor cahil kadınlı-erkekli ilişkiyi...İbni Arabi der ki...cima esnasında hak kadın suretinde görülür...Peygamberlerin anneleri de cima etti...ama rıza için...kadın beni put edin derse...erkek ve kadın iki put gibiyse bu cahilliktir...RIZADAN bağımsız cima cahillikktir aşk değil...RIZADADIR kıymetli aşk...Ebed...Fena fillah rızadadır...evliliğinden Allah razı mı yani evliliğin secde mi Allahı ululama mı...sen kulsun sen fenafillah makamındasın der tasavvuf...değilse münafıksın deistsin ateistsin müşriksin şeytan ehlisin...der...Kilise fenafillahı yasak meyvede aradı...hz Ademde yasak meyvede aradığı için kovuldu...Allahın rızası hz İsanın rızasıyla ekmelleşir diyor kilise ve rıza ehli olan mü’minleri dışlıyor...bu fenafillahtan kovulmadır şeytan da fenafillahtan kovuldu..
Cennette üzüntü yok yani Razısın razı olsan Allahtan cehennemde de üzüntü olmaz...Hastalık fakirlik ideal makamlar olur cennette her hal makamdır ve üzüntü yok razı olmak var orada ...Rıza afyondur dünyada çünkü imtihan yarıştır ...daha kamiline yönel iyiliklerin dünyada yani hırslı ol dünyada...afyonlanma ...ama cennette de makamlar tabakalar var...hakkettiğine razı olacaksın der Kur’an...dünyada hakketme yarışındasın yetinme der hırslan der Kur’an...Kaderimmiş deme der Kur’an...Mücadele et der..hakketme yarışını terk etme der...
Dünya burası cennet değil...buradaki imtihan için nasib oldu nasib olan eylem halfikir imtihan için peygamberlik nasib oldu diye böbürlenemezsin mürşidim diye gösterişe kapılamazsın...hiç bir şey verildi sanma imtihan için memurluk için görevinde başarı için verilenler sana zimmetlidir yani dünyada emanetçisin her hale zenginliğe fakirliğe her hale ama cennette verilen alınmayacak dünyada verilen memurluktan azledilince yani ölünce alınıyor...çünkü o da imtihan için kadın da helva de imtihan için tatlı mı helva mı zehirli helva mı ahirette belli olacak...dünyada acele hüküm verme helva tatlıdır dem kadın nimettir deme RIZA için kullanırsan helva tatlı de ancak kadın içinde eylemlerin içinde mesela hırsız mal kazandım hırsızlık güzel der ama polis enseleyince ah eder...cahillik etme...
Kur’an mülkün sahibi Allah diyor...ama sen tapulu mülklerini senin saydın ...say ama hel evini erkamın evi yapalım denilse bana ancak yetiyor dersin...coranada camiden kovuldun evini cami yap diye...yapamadın...evini cami yapamayanı camiden kovalım ...sarhoşu da...Kur’anın emri bu.Cami sadece bedenlerin cem olduğu yer değil mallarımızı da vakfedelim canlarımızı da nüfusumuzu da Allahın verdiği her nimeti cem edelim camiye cami ekmel bir cami olsun budadık camini de etkilerini biz...ve Allah corana ile kovdu bizi camilerden...cami cennettir...dünyada camiyi cami yapanlar ahirette cennette olacaklar diyor Kur’an...
Gel Yunus Emreye Kulak verelim...
Mal sahibi, mülk sahibi,
Hani bunun ilk sahibi?
Mal da yalan, mülk de yalan,
Var biraz da sen oyalan!..
Daha neler mi diyor Yunus Emre...
Bilmeyen ne bilsin bizi
Bilenlere selam olsun
Secdelinin gönlüne gir...secdelilerin gönlü camidir...malını canını makamını o camiye de vakfet...tefrikaya dur demenin tek yolu bu...
Yunus Emre der hoca
Gerekse var bin hacca
Hepisinden iyice
Bir gönüle girmektir
Evet...dünya bize emanettir sahiplenme ölüm der ki dünyayı cennete vakfet...gideceğin yer için harca...zaten elinden çıkacak...
Sular hep aktı geçti
Kurudu vakti geçti
Nice han, nice sultan
Tahtı bıraktı geçti
Dünya bir penceredir
Her gelen baktı geçti
Dünya için değil cennet için kavga et...kavgadan kaçma zıtlık var bu dünyada hayat var ölüm var hak var şeytanilik var...kavgayı bırakan perişan olur...
Gelin tanış olalım
İşi kolay kılalım
Sevelim sevilelim
Dünyaya kimse kalmaz...
Evet...Kim mi eteği tutulacak erler...secdeliler Allahın esmasına bağımlılar hadimler...Allahtan güç dilenmekte ısrarlılar...şeytana az güç verildi hz Ademe daha çok verildi çünkü hakketti secde ve tevbesi ile ve iyilere kin duymaması ille şeytana kini ile kötülere kötülüklere ayaklanmasıyla hakketti o erliği...salihliği alimliği...kötülüklere ayaklanmayanlar cahildir...nefis ehlidir...bu varlıkta...
Kendini bilmeyen kişi hiç erişir mi menzile?
Allah’a eremez kalır, er eteğin tutmayınca.
Bir aşk var...canı malı makamı ona vakfet ona harca...
Ey beni ayıplayan, gel beni aşktan kurtar
Elinden gelmez ise, söyleme fesad haber...
İki bedenli yaratılan her şey...ama İlah sadece ilah tek bedenli...
Ete kemiğe büründüm,
Yunus diye göründüm...
Fesad ehli Allahlık iddiasıdır bu der hayır esmadan payım var iddiasıdır bu...esmanın etkisindeyim İlahın etkisindeyim...ruhlar aleminden yolum dünya alemine gitti ahiret alemine de gidecek güçteyin canlar ölesi değil...İlahın Allahın emrindeyim ...anlamı taşır bu söz...iki bedenliye İlahlık vermez Allah ...ilah her şeye hükmedene der Akıl...ve Kur’an YUnus Kur’anı tevil etmedi anladı...Tasavvuf Kur’anı ekmel anlama gücü sağlar...Şeytanın gücü eksiktir der Kur’an...ama Adem ondan güçlüdür çünkü secdelidir...Allaha tevbelidir Allaha esmadan paylıdır esmanın etkilerinden nasiblidir...esmaya hadimdir...
Şeytanın gücü eksiktir der Kur’an...hz Adem gibi secde ile tevbe ile gücünü artık Allahla bağını artır...esmaya hadimlikle Allaha bağını scdeni itaatini artır...güçlü olmak duasıza nasib olmaz...duanız olmasa neye yararsınız...dua nedir mi esmaya hadimliktir ama duayı da budadık dil duasına dua der olduk biz...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.