- 496 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MANEVİ KÖRLÜK SEBEPLERİ
Manevi körlük sebepleri
Manevi görüş demek;
Allah’ın ayetlerine farkına varmak ve görmek demektir.
*
Ayet:
Allah’ın bizatihi sözü.
Allah’ı bizzat gösteren delil
Allah’ın varlığından şüphe bırakmayan görüntü iş olay.
*
Bu terimsel açıklamalardan sonra:
Manevi körlüğün sebeplerini sizlere rahatlıkla açıklayabiliriz:
*
İslam tasavvufunda şeyir ve sülük diye bir Hadise vardır:
*
Bu hadise nin iç yüzü şudur:
Yeryüzünde ve Melekut ta bulunan gizlilikler insana açılır.
*
Bu sayede derviş: İhsan makamına oturur. İmanda kalbine oturur ve yerleşir.
*
İşte bu seyir ve sülukun kapanmasına manevi körlük denir.
*
Açılmasına da Gönül gözünün görmesi Denir (müşahede=şahid olmak.)görmek denir.
*
Gerçi manevi körlüğün birçok kısımları var.
*
1.Olayların iç yüzünü görememek
2.olayların sırrımı çözememek
olaylara körlük olduğu için manevi körlüğe girer.
3.Hakkı batıldan seçememeyede manevi körlük denir.
*
Hangisi olursa olsun hangi çeşidi olursa olsun manevi körlüğün ana sebeplerini bilmek gerekiyor.
*
Kur’an’daki ilahi mesajlarda göz gezdir diğimizde bu hakikate farketmekte; gecikmeyiz.
*
Esasen kur’an-ı Kerim manevi gözün ne zaman açılacağına ve nasıl kapanacağını haber vermektedir.
*
Mesela şu örneği iyi bakalım:
*
Araf suresi 146 ayet:
ساسرف عن اياتي الذين يتكبرون في الارض بغير الحق.. وان يروا سبيل الرشد لا يتخذوه سبيلا... وانيروا سبيل الغيى يتخذوه سبيلا... ذلك بانهم كذبوا باياتنا وكانوا عنها غافلين ( ١٤٦)الاعراف
Bakın bu ayet ne diyor;
Yeryüzünde haksızlıkla kibirlenenleri ayetlerim den çevireceğim.
*
Çünkü onlar her türlü ayeti görseler bile: ona inanmazlar önemsemezler eh ehmmiyet vermezler..
*
Aklı Selim’in yolunu görseler bile onu da kendilerine bir yol usul uslub Erkan edilmezler. Ciddiye almazlar .
*
Ama azgınlığın yolunu görürseler hemen: ona bağlanıp tapı verirler kapı verirler işleri haline sanatları haline getirirler yol edinirler.
*
İşte bu manevi körlük sebebi:
*
Ayetlerimizi yalan saymaları
Ehemmiyet vermemeleri.
İşin hakikatinden gafil olmaları yüzündendir
*
Araf suresi 146 ayet
Araf suresi 7.ci. suredir.
*
Görüyoruz ki bu ay ette:
1.Kibir
2.Allaha aidiyetı olan şeyleri önemsememek.
3.İbadet ve taatle (sathiy olmak )yaparken onun hakikatini ciddiye almamak
Ve yapay sathi yüzeysel hareket etmek körlüğün sebebi olarak gösterilmektedir.
*
Fahruddin razi hazretleri:
Bu ayette fasıkların yurdunu Allah göstermiştir diyor.
*
Elbette bu yurt gaflet yurdudur azap ıstırap stres ve bunalım yurdudur.
*
Körlük hakikatleri gaflet ana sıfatlarıdır demektedir.
*
İnsanların ayetlerden men edilmesi;
Sahtelikleri yüzündendir
Oysa iman kalplerine bu ayetleri görerek oturacak tı..
*
Bu nedenle bir arif’in hareketleri ve davranışı ile bir gafilin davranışında büyük fark vardır
*
İlkinde yüksek bir kişilik azamet ve heybet görülür.
*
Üçüncüsünde basit ve küçük bir kişi lik bayağı davranışlar görülür basit davranışlara şahit olursunuz.
*
Bu sebeple arif’in görünüşü adeta bu kişi Allah’ın dostudur diye bağırır
*
Fasık ve gafilin görünüşÜ de bağırır ama:
*
BU KIŞİ ALLAH’A PERDELİ VE ALLAH’TAN UZAK DIR DİYE BAĞIRIR
*
LAKİN HALLERİN SESİNİ DE YİNE ARİFLER DUYAR.
*
YA RABBİ BİZİ SALİH’LERE KAT SEYYİDİL MÜRSELÎN HÜRMETİNE SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM’E AMİN...
*
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.