- 216 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
gündüz gözüyle düşünceler
1
Tasavvuf düşünüldüğü gibi saf değil toplum hayatında.bunlar kuran kursları açarak zorla halkalarına talebe dahil ediyor.eğitim amacından uzaklaşmış durumda.toplum bunları bir kimlikle ödüllendirmiş.çarşaf giymekle kuranın tarif ettiği örtünme emrine göre yaşıyorlar.özellikle İsmail ağa cemaatinde erkekler girdikleri kılıfla islamın hz.yusufun mirasını şaşmaz ölçüsüdür rabbin müjdelediği lütüf.
2
moderndeki çeşitlilik kullanılagelmiştir tarikatlerde.bunlar toplumun içinde demokratik taleplerle örgütlenmiş teşekküller.sanata katkıları düşünülemiyeceği için ilahilerin yorumundan çok rock müziğin protest tavrında görür reddetme biçimlerini.insan kaynakları istihbarat yoluyla tedarik edilir cemaat ve tarikatlerde.bu konuda yazılmış kitaplar bir yekün tutuyor edebiyatta.bunlar işsizlik gibi sorunlar yaşamaz.vakfın hizmetine girmeyle geçim derdinden kurtulmuş olur.kitap okumak ve sanatsal faaliyete katılım için tek koşuldur hayatında özgürlüğü görmek.tanrı bir hak olarak tanır fikir ve düşüncede var olmanın gereğine inanmak noktasında insan olmanın erdeminde görmek bilinçli tercihleri.neden kötülüğe yol açsın ideolojik bakış getirmek manaya.çünkü hayat fikirle kendini tarif eder.bu başlı başına bir kötülük olmaz.aklın dışında kalmanın heva olarak görüldüğü gerçeğine yaklaşmakla anlaşılır kötülükler.
3
Tasavvufta farklı ekoller var.günümüzde neden islamın farklı bir yorumunu göremiyoruz alimlerde.ilmin mahiyeti itikadın farklı bir yönüdür.inanç nasıl bir arınmaya imkan tanımış.sanatın hayatın dışına çıkması durumunda çoğunluk olmanın bir garantisi kalmıyor.günümüz insanı tasavvuf için çalışırken kendi ruh dünyasını gıdasız bırakıyor.ezgiler sosyalleşme olanağı tanırmı müridan için.
4
Nurculuk hareketine bakınca tarikatleri şeriattan uzaklaşmayla itham etmiş.tasavvufun allah sevgisi neyi ölçü alır sorusunu yanıtlamalı öncelikleTarikatler için allaha yakın olmak hangi hikmetle açıklanır.sait nursi neden bunlara cephe almış kitaplarında.bunlar kuranı ölçü almak iddiasıyla şeriat üzre olduklarını cemaatte görmüş kuruluşlar.tasavvufta geçen menkıbeler günümüze uyarlandığında maddi kazancın kapısı olarak görülür bir çeşit ahilikte.Merdiven altı tabirini tarikatler için kullanmak yanlış.tarikatler geçmişte bir kültüre olan bağlılıkla biliniyordu.tasavvufi müzik nasıl bir yorum getirir çağdaşlığa.bir eğitim varmı tarikat ve cemaatlerde.yoksa kural tanımaz insanların bir sınıfsal gerçeğimidir dini oluşumlar.
5
İmam hatipler kendi yaşantılarında özgür değiller.bu anlaşılıyor ithamlara bakınca.aslında ayrım yapılmadan bütün dindarlara saldırı var.çünkü sahte şeyhin imamhatiple ilgisi yok.din eğitimi insanı nasıl ahlaksızlaştırır sorusuna yanıt bulmak için ileri sürülmüş bir tespit.vicdani kanaatler bunu doğruluyormu.toplumda saygınlık kazanmak bunların işi değilmi.bunlar üzerinden yürütmeli tartışmayı.
6
Doğru adreste olduğumu bilmek isterim.kurtlar vadisi bir çok noktada halkı bilinçlendirmek için kurgusal anlatılara girişti.bugün için yeniden sahaya indikleri görüldü ihaneti vatansızlıkta görmüş nitelikli ajanların.iyi çalışmalar
7
tifüs tifo kolera gibi hastalıklar zamanında tedavisi olmayan bulaşıcı hastaliklar olarak biliniyordu.bu hastalıklarla benzer septomlar gösteriyor covid-19.özellikle tifüs hastalığına yakın bir hastalık türü.5g teknolojisi bu hastalıkların yaşattığı sorunlarda ne kadar etkili tartışılıyor bilim dünyasında.bu kaosun dünya için başlangıç tarihi.bundan kaçmak imkansız bir boyun eğişle savaşa dahil olmak olarak anlaşılır ancak kendini korumanın izzeti çiğnendiğinde.tabiatın güzelliğinden mahrum bırakan radyasyon için yaşayacak insan.buda ancak insan için bir hafakanlara yol açmasıdır ileri teknolojinin
8
türk ekonomisi ikinci çeyrekte yüzde dokuz daralmış pandeminin verdiği zararla.turizm gelirleri beklentinin altında katkı yapmış ekonomiye.ekonomide toparlanma birazda hastalığın gidişiyle ilintili.çünkü yan kuruluşlar temel ihtiyaç maddeleri gibi beklenen talebi görmüyor.otellerin doluluk oranı beklentilerin altında.vatandaş dolar ve altına yatırım yapınca şirketlerin zarar etmesini önlemenin yolu haline gelmiş mal ve hizmetlerdeki değer artışı.sağlıklı ekonomi ne şekilde işler sorusu milli parayı gündeme taşımış yıllarca.ancak dolaşımda olan liranın değer kaybına neden olan alım gücündeki azalmayı enlasyonist baskılara bağlayan nedenlerde görmeli güven endeksine bakınca.türk parası neden yatırım aracı değil sorusu için piyasaları yönlendirme taktiğine bakmalı yabancı sermayenin.faizleri korumaktan ziyade türk varlıkları için altına endekslemek gerekiyor tahvil gibi yatırım araçlarını.bunlar kar getirmiyorsa borsanın risk faktörünü nerde gördüğüne bakmalı.
9
türkiyenin almak istediği rövanş.egedeki adaları yunanlılar aldı.avrupa için öncelik islamı haritalardan silme savaşı olmuştur tarihte her zaman.bunun şaşılacak bir tarafı yok batı cephesi için.bir tehdit olarak görülen islam için zor günleri olmuş müslümanların.ama deniz tükenince eski düşmanlıklar hortlatılmış batıda.türkler akdenizde rahatçada egemenlik hakkını kullanınca batılı ülkeler bunu bir tehdit olmanın ötesinde savaş nedeni olarak gördü.bir sinir harbi yasşadığı doğrudur tarafların.artık gücünün zirvesini yaşayan türkiye durdurulmalı fransa için.amerika israili hoş tutmanın gayetiyle yaşıyor ortadoğuda.bu ülkelerin kalkınmak istemesi pek ilgilendirmiyor batılıları.ancak doğal kaynakları her şeyin üstünde bir sömürmenin aracı olmuş bu ülkelerin.inancını yitiren doğunun küllerinden doğması yakışık almazdı.bu nedenle fransa gibi ülkeler türkleri nasıl durduracağı konusunda ahkam kesmeyi bırakıp kendi tarihleriyle yüzleşsinler önce.
10
ne konuşulduysa batı adına.yıllar geçti üzerinden 11 eylülün.yeni bir iktidar savaşı bu sefer sınırımızda.beynim bana bir oyun oynuyor.anlamak kabilinden takip ediyorum gündemi.kim küstahlık yapmışsa haklı görülüyor bu oyunda.fransa kıbrıs rumlarıyla tatbikat yapıyor.bunun ne anlamı var şimdi.siciline inanıyor kahraman asker.anlaşılan suriye benzeri bir oyun tezgahlıyor batı.bir güç zehirlenmesi var silahlarına güvenenlerde.asla gerçekleşmeyecek bir hayal bu savaş senaryosu.yılanı deliğinden çıkaran yunanistan avrupa aklına güveniyor.oysa düşündükleri bir çatışma hayalinde felaket ve hüsran var.akdeniz türk tarihinde emperyal bir güç olmanın ilk adamıydı osmanlının kazandığı deniz savaşlarıyla.şimdi bölgesel güç olmanın yolunu açmıştı libyayla varılan anlaşma.bumu tehdittir batı için.ab birliği türkleri kapıda bekletmenin bir bahanesi sayılmıştı.şimdi bir düşmanlık göstermenin zamanı gelmişti dünya harbinin gölgesine yaslanmış ehl-i salibin.eminim mehmet akifte böyle düşünürdü.ama unuttukları şey tarih kendini tekrar etmemiştir hiç bir zaman.belki bir facia yaşanır türklerin mukavemet göstermesiyle.ancak sevri oluşturan şartların geçerli olduğuna inanmak zor.
11
Ben rize çayelinden nedim demirbaş.rizede çok sayıda iş adamı var.rize bir turizm şehri olabilir bu konuda rizeye kent kimliği kazandırmak gibi bir sorumluluk taşımalı Rizeliler.karadeniz benzersiz doğasıyla keşfedilmeyi bekliyor.şehir için proje üretmek devletin görevi ancak rizenin eksilkeri bizleride ilgilendiriyor.rizenin geçim kaynağı yalnızca çay olmamalı.sanayisi olmadığından göç veren bir şehir.ancak şehrin nufüsü sürekli bir artme eğiliminde.rizenin varlıklı insanları şehri yaşanılır kılmak için çalışmalı.bir fark yaratmask mümkün olduğunda şehri bölgenin çekim merkezine dönüştürmek bir hayal değil.rizede yayla turizmi ayderle başladı.ama şimdi her yayla için bir fırsat doğmuştur.yeterki fırsatlar değerlendirilsin
12
-ne iş yapıyorum biliyormusun abi? senaryo yazıyorum.büfecinin ne iş yapıyorsun sorusunu böyle yanıtlamıştı.senar makineden elde edilen ışık.performastan güç alıyor.uzay gemisine monte edildiğinde yıldızlar arası yolculuk mümkün olacaktı.dalgınlığı nedeniyle ne konuştuğuna dair bir fikri yoktu.istanbul finans merkezi olmaya hazırlanıyor.istanbula dördüncü köprü gereklimiydi.böyle bir güzergah çanakkale köprüsünde buluşabilirdi.köprünün rumeli hisarından geçmesi gerekiyor.ayrıca ayrıca raylı sistem geçmeliydi bu güzergahtan.kadiköyden kalkan tirenler kesintisiz bu yolu takip ederek yeniden bu istasyona ulaşmalıydı.projeler arasında yeraltı çarşısıda vardı.işte hayallerin solduğu mevsimler.istanbulun sınırlaqrı karadenize dayandığında yeni caddeler yapılmalıydı öncelikle.bunlar gelecekle ilgili planlama.düşünmek için erken yani.karadenize ankaradan kalkacak hızlı tren artvine varcaktı hayallerinde.bu kıyılarda turizmin gelişmesi için oteler avmler inşa edilecekti.kıyıdaki yapılaşma bir sahil kenti olmanın önemini dikkate alacaktı.karadeniz bu ihmallerle gelmiş günümüze.şimdi kalkınmaya müsait olmayışıyla yalnızca türkülerde yaşıyordu.
13
kuran şeriatı açıklarken akılcılığın gösterdiği istikamette yürüyün hevanıza uymayın der.bunlar kurana tabi olmakla açıklanır.hürriyete mani olmak toplumu çürütmekle açıklanır.islam hukuku son örneğini mecelleyle vermiştir ahmet cevdet paşanın hazırladığı.ceza hukuku cinsel ilişkiyi suç kabul etmiyor günümüzde.diyanet alkolun haram olmadığı fetvasını vermiş.islamın akılcılığı uygulama şansı bulmamış tarihte.ortaçağda gösterilen ilerleme dondurulmuş dogmalarla.bunun suçunu gaqzaliye yüklemek osmanlı tecrübesini bilmemektir.bilimsel araştırmalar tehlikeli bulunduğundan rasathane kapatılarak ulemasnın isteği yerine getirilmiş.sonra felsefe ve müspet bilimler gereksiz görülmüş.bundan sonra dinde yaşanan bağnazlığın çöküşe neden olduğu görülür.rivayetçilik hayalciliğin sınırlarını zorladığından münasebetler anlamsızlaşmış zamanla.kuranın yorumu tasavvufla anlaşılmış onlarca tarikat arasında.avrupayı fethe çıkan ordu bozguna uğradığında ıslahatlara girişilmiş devlette.bir başarı sağladığı düşünülemez reformlarda.günümüze kadar gelen taklitçilik batıyı örnek almış hep.18.yüzyıl şiiriyle toplumda değişim başlayınca lale devrine son vermiş yeniçeri isyanları.
14
buzdokuz yeni çıkan bir dergi.bu sayısını şiirin çıkarsızlığına ayırmış.kometle yapılan edebiyat söyleşisi dergide yer almış.neden buz dokuz sorusunu beklentilere bağlıyor hayriye ünal.maddeciliğin özünde çıkarcılıkmı var.ne anlıyoruz materyalizmden beklemek gerekiyorsa robot istilasını.işçi sınıfı büyüyor diyor elif çağlı.geleceğin sosyalizmi şiddetin uzaya taşındığı bir çağdamı.işte idealizmin maddeye karşı ruh verme gayreti sönümleşiyor kapitzalist dünyayı tekrarlayan ideolojik çıkışlara karşın.islamın maddeye bakışı enfusi bir köksüzlükmüdür sorusu.kendi doğasına dönen insan için ne gibi reçeteler hazırlanmış.
15
sosyalizmin geleceği ve sosyalizmin sanata bakışı gibi kitaplar.mücadelenin hayattaki yeri gişbiş inceleme alanları.halk temelinde örgütlenme.işçi hakları açısından sosyalizm.sınıflı toplum çelişkileri ve anayasal eşitlik gibi aradığımız kavramlar.kitaplar ulaşıyormu okuyucuya.üniversite gençliğini hedef kitle görür bu tür yasyınlar.ama faaliyet alanı kısıtlıdır devrimsel mücadelenin.bu ideolojik duruş inançlarla çatışmamalı.ama yorum getirmek kabilinden dine.toplumu suçlamanın aracıdır sömürüden anlaşılan.kaldıraç dergisi nasıl konumluyor siyaseti.
16
kültür denince şekilciliğe indirgendiği görülür gelenek ve görenekler.oysa karadeniz hiçte yabancısı değildir uygarlaşma için verilen savaşın.kentten taşraya bakmanın bir ucuzluğu var türkiyede.ancak bu şekilde kimlik kazanıyor aidiyet duygusu.eksikler çok fazla sosyal hayata bakınca.alt yapı hizmetleri sokak düzenlemek şeklinde anlaşılıyorsa.bu tümüyler sorun üğlke adına.rizenin yaşamsal önemde özellikte olduğu doğal yapısı var.ancak politik çıkarların tuzağına düşmüştür karadeniz bölgesi.rizeye hizmet götürmenin aracı olmamalı hemşericilik.kültür sorunlarımız için çözüm beklemek nafile bir çabadır anladığım kadarıyla.üniversite bünyesinde çalışmalar var sanat için.ancak gösterim şansı bulamıyor bu tür çalışmalar.kent kimliğini oluşturan kalkınma umudu için dayanışma ve anlayış gerekiyor.bu da organize olmayla sınırlı.kaçkar dağlarında konaklayan misafirlere anlatmalı karadenizi.çağıldayan ırmakların sesiyle uyanmalı çiçekler.bulut bulut aşılmalı yüce dağlar.hep bir sevibcin aydınlığı gibi uzaklara çevrilmiş bakışlar.işte bunlarla tanışmalı kültürümüzü merak edenler.
17
galiba şiirle aramızda sokaklar var.bir şehir kuşandım sanaq oysa yalnızlığı haketmek için.yollara düşme tereddüdü var aynalarda.mevsimlere uzak düşmüş hüzünler.elması suyla yıkamışlar uç versin diye özneler.kırk kapının önünde yalana alışmış gibi şeytan.işte uzak durmak gibi benliğine dualar.derki kendini baştan yarat saatler
18
kültür denince milli kültür anlaşılır türkiyede.sanat bunların aracıdır fikirleri açıklama meramında olan.tarihin siyasete etkisi tartışılmaz bile.kendi aidiyetini nerde görmeli türkiye.ab ve nato gibi kuruluşlara üye olmasını yadırgıyor insanlar.çünkü açıkça tutumunu anliyor insanlar yürüttükleri politikalara bakınca.neden kendi eksikleri konusunda bir çaba göremiyoruz islam ülkelerinde.ideolojik hareketler bir barbarlığın bahanesi olmuş bu ülkelerde.darbeler sosyalizm ve islamın yorumuna karşı olmuştur.yoksa darbeler tarihine bir cemperyalist anlam kaqzandırmada yetersiz kalıyor ülke şartları
19
Bakırköy akıl hastanesinde hastaların yaşam koşulları üzerinde analizler yapma fırsatı buldum.her ne kadar ülkeninj zenginleştiği söyleniyorsa ak parti iktidarı yönetimi ele geçirmiş durumda.siz bu konuda yazarken eleştirdiğiniz kitle üzerinde hakimiyet kurulduğunu düşünün.yazılarınız haklı nolsada gündem dışı kalıyor tespitleriniz.islamcılık hangi düşünceyle gündem olmuş sorusu için başlangıçta yabancılaşma ve batı kültürü gibi kavramlar üzerinde bina edildi varlık ötoıpyası.çoğunluğu yönetmenin psikolojisiyle bir takım vaatlerde bulundu tayyip Erdoğan.chpnin seçmen kaygısı halkı ayrıştırmanın aracına dönüşmüş durumdaydı.böyle bir tablo büyük üstatların izinden gitmeyi salık verdi İslamcılara.kültürsüzlüğün yarattığı boşluk doldurulamadı.akp ideologlarının bir karşıtlık basitliğine indirgemesi nedeniyle iletişimin araçsallaşma sorunsalını taşıdı ilişkilere siyaset.hür köle filminde Mehmet tanrıseverin anlattığı temaya yakınlaştı kimlikler zamanla.çünkü boşluk büyüdükçe merkeze taşınanları iknaya yetmedi siyasal karşıtlıklar.tasavvuf gibi öğretilerde bulunmuyordu bireysel varoluş.
20
Ekonomik zenginlik vatandaşa nasıl yansır.hak temelinde ele alınmalı konular.böyle bir teşebbüsün terör kapsamına girdiği halkın malümüdür.bir yanda rejimin koruduğu İslamcılar ve milliyetçiler yoksulluğu istismar ediyor türk parasının piyasadaki işlevsizliğine bakınca.türkiye onca şirketin güç kaqzanmasına şahir oldu verilen desteklerle.bu konuda dış politikada nasıl bir siyaset izlenmeli.bölgesel güç olmaya aday ülkenin stratejik zayıflığı gösterdiği ekonomi politika açısıyla.
21
Bugünkü tartışmanın kunusuydu bir masal kitabında yer alan ifadeler.biz çucukken çizgi roman okurduk.masal kitapları ve çcuk hikayeleri.bu alışkanlık sürdürülüyor yeni kuşakta.damla yayınevi çocuk edebiyatına ağırlık veren bir yayınevi.çocuklar için güzel kitaplar var yayın dünyasında.nasıl bir eğitim verilmeli çocukları hayal dünyalarına hiştap eden.henüz dünyayı en saf haliyle tahhayyül eden zihinlerinde yolculuğa çıkarsın diye.tabiki kötülüğü bilmeleri gerekiyor hayatı tanımaları için.ilgi çekmenin sömürüsüyle dolu yayın dünyası.bu konuda yazmak daha çok edebiyatçılarınj işi.
22
Sayın enis batur.uzun bir yazı hayatınız olmuş.her alanda ürün vermişsiniz verimli yazıarlıkla.siyasi tartışmalardan uzak kültüre adanmış bir hayatla.ideolojilere bakışınız yazılarınızda etkili olmamış.gelecekle ilgili düşünceleriniz nasıl.hayat değişiyor yeni buluşlarla.anladığım kadarıyla tarih yazılarınızda hayatı anlamlandırmada etkili.tarih denince bir kültür izleği çıkıyor karşımıza.yani düşüncenin vazgeçilmez bir yönü.poetikalar anlamını yitirirmi zamanla.tıpkı ideolojilerin değişkenliği gibi.dünün dünyasında başka duyarlılıklar vardı.yarın için başka bir dayatmanın eşiğinhdeyiz.sizin saygınlığınız moderne bakıştaki tavrınızda gizli.bir nevi kente soluk getiren çabanızda gizli aydın kimliğiniz.saygılarımla
Not:katkıda bulunduğunuz dergiler var elimde.bunlara ilişkin değerlendirme var dosyada ayrıntıya girmeyecek şekilde.
23
internette rastladığım bir rock listesi.alternatif müziğe şans tanıyor.müzik zamanla alışkanlığa dönüşünce insan bir farklılık arıyor.bildik tınıların yenileriyle harmanlandığı bir liste.bu tür çalışmalar müzik severlerin beğenisini kazanıyor bir alışkanlık yaratmadığı sürece.türk rock grupları kendini iğfade etmede bu tarz müziğin yarattığı melodramjla besleniyor.dünya müziği daha genhiş zamanlara açılmalıki bir ses ve ahengin ötesinde bir işlev yüklenmiş olsun.hayattaski karşılığı aşk hastalığına yakalkanmış olmjanın imkansızlığını dillendirmiş romanslarla.herhangi bir yolculuğa renk katmanın canlılığıyla karşılık buluyor duygularda.aküstiğin sıradanlaşma korkusu bir yaşam biçimiyle renk katması hayatlara.hayal kırıklığına uğramadım dersem bir yanlışlığa düşmüş olmam.
24
batının bilinç altında osmanlı var.avrupayı fethe çıkan türkler var kendi hapsoldukları coğrafyanın çaresizlik yaşaması.türkiye bölgesel bir güç olmaya yaklaşınca bir infiale neden oldu dünyada.buna itiraz eden batının karşısında güçlü bir ülke var.
25
Tartışmanınj doğası ileri sürülen tezleri bir fikir görmenin normalliğine bağlı.tarihte tasrtışılır yoruma açık tutarsak neyin amaçlandığı sorusu için.materyalist yorum tarihe bakışı değiştirmiş adeta.idealist tarih kahramanlığı öne çıkarır günümüzde
26
cumhuriyeti korumak hangi mahfillerin işi.türkiyede resmi ideoloji işletilmiştir muhaliflere karşı.bunu anlamak için meydanları dolduran heykellere bakmak yeterli.türk demokrasisi dış müdahalelere açık tutmuş kendini.milli eğitimle nasıl bir kültür amaçlanmış sorusu.milletlerin tarihi jakobence düşünme alanıdır.ortak vicdan nasıl bir yönetim taahhüt ediyorsa anlaşma konuları belirlenir siyasette.türkiye halen irticayı ve vesayeti tartışıyorsa devlet olmanın savunusu için tarih baş vurmja gereği duyuyor kendi çaresizlik yetersizliklerini kabullenmek adına
27
Gündemi takip etmek için yazarların hayatı ve edebi kişiliği için söz konusu olan tartışmalara bakmak gerekiyor galiba.dilipak ve sadık Albayrak islama hizmet etme iddiasındaki iki önemli isim.bunlar İslamcı yayınevleri için vazgeçilmez kişiler olduğu varsayımına dayandırmak bu çevrelere haksızlık olur kanısındayım olup bitenlere rağmen.politik çevreler için tanınmış kimselerin hayatı bir çeşit varlık nedenidir partilere itibar kazandıran.
28
Yeni yazarlar yeni kitaplar demek.yeni yazarlar konusunda detaylı incelemeler gerekiyor.yayınevler bu konuda yeterli bir çaba içinde değil.yapı kredi kendi yayın poltikasını hangi ideolojik temele dayandırmış.ideolojik duruş için desteklenmesi gerekiyor sinemanın.sanatsal kaygılarla çekilen filmlerin seyirciyle buluşma sorunsalına hangi açıdan yaklaşmak gerekiyorki bu filmlere renk veren konulara yabancı kalmasın hedef kitle.bu edebiyat içinde geçerli bir tanımlamadır
29
Amerika neyi amaçlıyor ortadoğuda.bunu anlamak için geçmişten günümüze emperyalizmişn tarihine bakmak gerekiyor.bir güç göstermenin argümanlarıyla oluşturulmuş politikalar.bu ülkeler kültür ve sanayi konusunda yetersiz kalıyor kendini savunma psikolojisine yaslandığından.bir üstünlük kurmuş olmanın kolaycılığı var amerikada.bunu kaybetmek anlamsız kalmasıdır dünyaya karşı kendini savunma stratejisi için.
30
Sayın nihayet dergi sorumluları.kültür konusundaki eksikleri giderme telaşı hayali bir mecraya itiyor bizi anlaşılma kaygısının yatattığı yaşam korkularıyla.görüntünün egemernliği iletişim için yeterli bir dilmi.arayıştaqki ayrıksılık ucuz komplimanlardan besleniyor.bgir senaryo işte böyle biçimlendiriyor zihinleri.konformist dünyanın hayat konusundaki kolaycılığı bir bakıma.henüz sanat konusunda duyarlılık bir özenti esrimesinhden ibaret.çünkü mekan kullanıumı için hikayeye ihtiyaç duyuluyor.fikrin deruhte ettiği bileşke için bir toplanma mantığı yok.tekrarlanmış slogan gibi yalnızlığını arıyor yabancılaşma.ifade biçimlerinde bu uyumsuzsluk var özgürlüğe sahici bakış getirmeyi arzulamanın aksine.kendini ne şekilde tanıtma sorunsalı kaba bir denetimin yozluğunu aratıyor.nihayet bir kültür dergiswi.neyi amaçlamış felsefe için.gelenekte çağdaşlığı aramanın önceliğiyle düşünüyor politikayı.ülkesine karşı sorumluluk duyuyor insan manzaraları arasında.inanca katkı olsun diye yoldan çıkmışlar için bir pusula olma yolunda.batı kültürü bir yönlendirme mantığı aramıyor sorumlu olduğumuz kişiler için.üretmek üzerine kurulu yön tayin etme telaşı.hayatı kurgulamak için hangi hakikatin arayışı içinde.işte zihnimize yerleşen teferruatın bizi yanlış anlamaya sevketmesi gibi anlam kazanıyor varlık alemi.bizde bulunan cevherde insanlık için bir yol haritası bulmak gerekiyor.
31
Reklam filmin güzel.ama seni satın almış opet.imkan nispetinde yaşıyor insan.ama para ama huzura duyulan ihtiyaçla.yeşilçam için oynarmısın filmlerde hülya avşarla.düşünmek için zamanın var.filmin konusuna gelince anadoluda sinemaya bakış.bir nevi gelenev mantığını yürüten halkın sinemaya bakıştaki yanlışlığını vurgulamak üzerine.bir otelde geçirilen zamanda gelişen olaylar.her şeyden vazgeçmeye hazır ihsanın hülya için düşündükleri.işte kentin alışkanlıkları böyle yanıt buluyor taşrada.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.