- 321 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ŞART MI
Değerli Dostlar; bir çoğumuz yapacağımız işleri genellikle son güne ya da son ana bırakıyoruz. Bir işi yapmak için acaba son günü ya da son anı beklemek şart mı?
Ara sıra işlerimizi erteleyerek, başka bir zaman yaparım diye düşündüğümüz olmuştur elbet. Ancak bu durum bizim için sürekli bir hal almaya başladıysa bazı şeyler yolunda gitmiyor demek olabilir. Çoğunlukla ertelediğimiz işlerimiz önümüze daha büyük bir sıkıntı olarak geri dönecektir. Ayrıca günlük hayatta işlevselliğimizi de azaltan bu durum literatüre Procrastination, dilimize ise ‘’erteleme hastalığı’’ olarak geçmektedir.
Mason Cooley’nin de dediği gibi; ‘’ertelemek kolay şeyleri zor hale, zor olan şeyleri de çok daha zor hale getirir.’’
Bekleyen işlerin artması bazen kişiyi umutsuzluğa sürükler. Kişi hiçbir çaresinin kalmadığına inanmaya başlar. Bu durumda yapılması gereken; durumun ne kadar zorlaştığı değil, bekleyen işlerden hangisine başlamak gerektiğidir. Sadece işe başlamak bile size işi bitirmek için gerekli motivasyonun bir kısmını sağlayacaktır.
Bu konunun ilham kaynağı aşağıdaki hikayedir.
Amerika’da bir üniversitede Profesör derse şöyle başlamış:
- Düşünün ki bugün dünyanın son günü. Yarın bu saatte her şey bitecek. Kurtuluş şansınız yok. Bugün ne yapardınız ? Öğrenciler tek tek yazmaya başlamışlar;
- İbadet eder, ALLAH’ tan günahlarımı affetmesini dilerdim.
- Tüm sevdiklerimle vedalaşırdım.
- Ailemle vakit geçirirdim.
- Anneme ve ya babama giderdim. - Arkadaşlarımla yarım saat eski günlerdeki gibi basket oynardım.
- Barbekü partisi yapardım.
- Tüm sevdiğim yemekleri yerdim.
- Yatar uyurdum.
- Ormanda son defa dolaşırdım.
- Güneşin doğuşunu ve batışını son defa seyrederdim.
- Akşam yıldızları seyrederdim.
- En sevdiğim yemeği hazırlar, tüm sevdiklerimi akşam yemeğe davet ederdim.
- Piknik yapardım.
- Hayatta en çok gitmek istediğim yere gider, orada ölümü beklerdim.
- Üzdüklerimi arar, özür dilerdim.
Hoca bütün hepsini tahtaya yazmış. Sonra gülerek sınıfa dönmüş ve demiş ki:
- Bunları yapmak için dünyanın son günü olması şart mı?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.