- 834 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Metaverse
Metaverse
Meta, öte.
Öte söylem, diğer gibi.
Kelime anlamlarına takılmadan metaverse, öte yaşam gibi. "Meta fizik- fizik ötesi" benzeri, düşünülebilir. "Paralel evren/ler" gibi. Veya "Kabul"! Hayalde gelişen gibi. Herkesin bir metaversesi zaten vardır. Bilinçli veya bilinçsiz işler!
Metaverse aslında insanlığın ilk aşamalarına uzanır. Öte düşüncesi, yeni değil. Buna dair kurgulananlar, yeni değil. İnsanların kendi metaverselerini, diğerlerine kabul ettirmeye çalışması da yeni değil. Herkes kendi metaversesinin esas unsurudur. Diğerleri, yardımcı unsur! Kısaca insanlar, ya kendi metaverselerini amaçlar ya da yardımcı unsur olarak başkasında yer edinmeye çalışırlar!
Zaten metaverse kapsamında yönlenen insanların, metaverseyi yeni bir "Şey" olarak algılaması, metaversenin yeni gibi sunulmasından kaynaklı. Yeni gibi sunmak da var, yeni anlamak da var! Sonradan fark edilen, yeni gibi düşünülür! Zaten metaverse kapsamında şekillenen insanlık, "Metaverse" kapsamına girmekten endişeli. Oysa mental olarak zaten o kapsamda! Egemen versiyon işliyor. Yeni olarak sunulan, yem olabilir. İnsanlara reddedebileceği bir metaverse sunulur ise zaten işleyeni (içinde bulunulanı) sorgulamayacaktır. Amaç mevcut metaversenin devamının sağlanması veya gizlenmesi ise yenilerin kabul görmemesi, işi kolaylaştırabilir. Bazı "Ters vuruş" işe yarar! Eskinin elden gideceği korkusunun oluşması için eskiyi ortadan kaldıracağı zannını oluşturacak yeni metaverseler sunulabilir! "Mevcut elden gidiyor, sahip çıkalım" algısı için! Sonuçta, egemen olanın devamı esastır!
Son tahlilde; metaverse konusu yeni değil! Öte fikri, yeni değil. Sanal ortamda ötelere dair hayallerin işletilmesi yeni gibi olsa da "Meta" yeni değil. Teknoloji ile gelişiyor zannı oluşabilir ama teknoloji ile oluşan, vitrin oluşturabilir! Öte olanı görmek, o kadar kolay olmayabilir. Herkes kendi metasını önemseyebilir. Bazılarında özellikle yoğunlaşmalar olabilir! Üretmek veya hazır/a d/almak! Tercih, kişiye özel! Olayın farkında olmayan için, "Tercih" bile anlamlı olmaz! Yani o da hazır beklenir!
Saygılarımla,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.