- 493 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
TANRI DEMEK GÜNAH MI?
Tanrı demenin dinen hiç bir sakıncası yoktur. Bizzat Allah birçok ayette kendisine Tanrı demektedir. Tanrı demek günah olsaydı bizzat Allah kendisine Tanrı demezdi. Tanrı denildiği zaman tek bir Tanrı akla gelir birkaç tane değil zaten her dilde Tanrı farklı bir kelimeyle anlatılmaktadır. Türkçesi Tanrı, Arapçası Allah ve Farsçası Hüda’dır. Putlar içinde Tanrı denilmesine bakıp Tanrı demek günahtır diyecek olursak Hüdam büyüsü var. Bu durumda Hüda’da demek günah olur. Rab’da demek günah olur. Hem Allah kendisine Kur’an’da kendisine Tanrı dediği hâlde hiç bir ayette kendisine Hüda dememektedir. Bu durumda Hüda’yı kabul edip Tanrı’yı inkâr etmek Kur’an’lada insanın kendisiylede çelişmesi olur.
Şimdide Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır’ın mealinden Bakara Sûresi 163. ayetine bakalım.
Kovulmuş Şeytandan Rabbime Sığınırım
Rahman ve Rahim Allah’ın Adıyla
Her halde hepinizin tanrısı bir Tanrıdır, O’ndan başka hiç bir tanrı yoktur. O, esirgeyen ve bağışlayandır.(Bakara Sûresi 163. ayet) Görüldüğü gibi Allah ayette kendisine Tanrı demektedir. Tanrı demek günah olsaydı Allah Kur’an’da kendisine Tanrı demezdi. Şimdide İsra Sûresi 110. ayetine bakalım. De ki: "İster Allah deyin, ister Rahman deyin. Hangisiyle çağırırsanız en güzel isimler O’na hastır." Namazında yüksek sesle okuma; onda sesini fazla da kısma; ikisinin arası bir yol tut.(İsra Sûresi 110. ayet) Ayettende anlaşılacağı üzere en güzel isimler Allah’ındır. Bir ismiyle başka bir şeyi yani putlaştırılan bir şeyi kasdetmiyorsak o kelime güzeldir. Tanrı demekle bir putu değil Allah’ı kastediyorsak Tanrı kelimesi güzeldir.
Şimdide Allah kelimesine dönelim Allah ismini Müslümanlar dışında Yemen Yahudileri ve bazı Mirzahi Yahudi toplulukları ile Malta’da yaşayan Roma Katolikleri, Orta Doğulu Semitik Hristiyanlar olan Aramiler, Maruniler, Süryaniler ve Keldaniler’de kullanmaktadır. Bilindiği gibi bunlar Müslüman değil yani aslında Tanrı yerine kullanmaktadırlar. Düşünün bu durumda Tanrı denilirken bir put akla geliyorsa bu kişiler Müslüman değil o zamanda Allah için aynı şeyin akla gelmesi gerekmez mi? Halbuki gerçek bambaşkadır. Allah ve Tanrı aynı olup tek bir Tanrı’dır. Şimdide Tevrat’tan bakalım bakalım kaç kişi akla gelir. "Tanıklarım sizlersiniz" diyor Rab, "Seçtiğim kullar sizsiniz, Benim O olduğumu anlayasınız. Benden önce bir Tanrı olmadı, Benden sonra da olmayacak. (Yeşeya 43/10) Dikkat edilirse bu ayette Tanrı’nın tek bir Tanrı olduğu söylenmektedir. Yani birkaç Tanrı akla gelmemektedir. Bazıları 99 isim arasında Tanrı geçmiyor bu sebeple Tanrı diyemeyiz diyorlar halbuki Allah’ın sadece 99 ismi yoktur. Ayrıca 99 isim arasında Hüda’da geçmiyor. Bu durumda Hüda’da denilmemelidir. Tanrı denilince bazıları aklımıza bir sürü Tanrı geliyor putlar geliyor diyorlar ama akla putlar gelmesinde sorun Tanrı kelimesinde değildir. Sorun bilinç altına böyle kazınmasındadır. Gerçekteyse insan Tanrı kelimesinin Allah için kullanıldığını kabullenince akla putlar değil Allah gelir. Tanrı denilince akla putlar geliyorsa Hüda denilincede akla Hüdam büyüsü gelmelidir. Çünkü ikisi aynı kelimedir. Bu durumda Allah’a Hüda deyip Tanrı dememek çelişki olur. Yine bazıları Allah Tanrı’nın belasını versin deyip küfre düşmektedirler Allah’a bedua etmektedirler Tanrı düşmanlığı Allah düşmanlığıdır.
YORUMLAR
Ben bşiirlerimde ve hikayelerimde GÖK TENGRİ derim. Yani YÜCE ALLAH anlamında. Kim ne derse dedin, ne düşünürse düşünsün ben GÖK TENGRİ'yi atalarım Bilge KAĞAN, Bilge TONYUKUK kendi öz dilimizde kullanmışsa; be neden kullanmayayım. Ameller niyetlere göredir.
Yazınızı taktir eder, saygılar sunarım hocam.
Nice yazılarınıza
Şimdide Allah kelimesine dönelim Allah ismini Müslümanlar dışında Yemen Yahudileri ve bazı Mirzahi Yahudi toplulukları ile Malta’da yaşayan Roma Katolikleri, Orta Doğulu Semitik Hristiyanlar olan Aramiler, Maruniler, Süryaniler ve Keldaniler’de kullanmaktadır. Bilindiği gibi bunlar Müslüman değil yani aslında Tanrı yerine kullanmaktadırlar. Düşünün bu durumda Tanrı denilirken bir put akla geliyorsa bu kişiler Müslüman değil o zamanda Allah için aynı şeyin akla gelmesi gerekmez mi
-------------------------------------------------------------
Gerekmez
Cünkü onlar ne niyetle kullanirlarsa kullansinlar Allah kelaminin anlami degismez.Cünkü Allah (cc) bilhassa Rabbimizin kendisine söyledigi özel isimdir.Özel isimler tercüme edilmez mutlaka bunuda bilmelisiniz...Senin ismin Ridvan ben senin isminin anlamiyla sana hitap etsem kizarsinda Allah cc özel ismini tercüme ederek hitap etmenin maksadi nedir? pek iyi niyet göremiyorum
Tanri huda Rab got mevla vs isimler genelde yaratici rizik verici olarak kullanildigi icin kullanilir fakat Allah`in yerine gecmez.Zaten kuran`i Kerim dede Tanri yaratici olarak gecmektedir.Yaratan diyeceginize Tanri diyebilirsiniz Fakat Allah` diyecegiiz yerde Tanri demeniz en basit deyimle size ridvan yerine,isminizin anlami olan , memnuniyet.veya
"Cennetin kapıcısı melek". olarak hitap etmem kadar abes olur...
Akıl ve Mantığını kullanmamaktan kaynaklı işlenen suçlar ve Tanrı buyruğu emirlerine uymayan eylemlerdir günah olan. İsimlere takılı kalmak ise tam bir ahmaklıktır;))
Örneğin bir canlıyı yok etmek(öldürmek) haram yemek, hırsızlık, zina, rüşvet, ırza geçme(tecavüz), iltimas-kayırmacılık, hak gaspı, vs vs
saygılarımla
Rıdvan bey, yazılarınızın geneli güzel ve doğru. Katılmadığım yazılarınız var ama bu normal bir şey...
Sizden eğer mümkünse işlemenizi istediğim bir konu var "kenz etmek" yani kısaca Tanrı yolunda harcanmayacak mal biriktirmenin doğru olmadığı, haram olduğu hatta cezası olduğu konusu...
Ben de konuyu işlerim ama malum bir kesimlerce damgalıyım... inanmazlar.
Şimdiden teşekkürler ediyorum.