- 487 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dr. Bedri Ruhselman
DR. BEDRİ RUHSELMAN
Dr. Sadık Özen
Rahmetli Dr. Bedri Ruhselman kendisine en çok saygı duyduğum büyüklerimdendi. Onu ilk olarak 1958 yılında göreve başladığım Ahlat Hükümet Tabipliğim sırasında tanıdım. Düşünceleriini yaymaya çalışan büyük bir felsefe adamıydı. "Ruh ve Kainat" isimli 3 ciltlik kitap yazmıştı. Her ay "Risale" adını verdiği mektuplar gönderirdi. Yazdıklarını büyük bir hayranlıkla okur ve gönderilerini heyecanla beklerdim. "Her kötü olayın iyi bir olayın başlangıcı sayılması gerektiğini" savunuyor. buna örnekler da veriyordu. "Bir zelzele veya benzeri bir felaket olur üzülürüz. Ama o felakette ölen bir kişinin belki de ilerine bu memleketin başına bela olacağını hiç düşünmeyiz" fikrini savunmaktaydı. Bu yüzden basında onun hakkında çok sayıda eleştiriler yapılmaktaydı.
Son yazılarından birinde "Ben şu gün öleceğim" demiş ve basında ağır eleştirilere uğramıştı. Ama söylediği gün Allah’ın rahmetine kavuştu. Bunun üzerinde önceden yazdıkları yazılarla onunla alay edenler bu defa hakkında çok güzel şeyler yazdılar.
Onu hiç unutmuyorum ve her zaman saygı ile anıyorum. Sayın Onur Bilge’ye bu değerli hekim hakkında verdiği bilgilerden dolayı çok teşekkür ediyor, en içten sevgilerimi sunuyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.