- 1416 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Gelişmeye Var mısınız ?
VAR Mısın ?
Sevgili dostum,
Daha önce sana Kronik Yayınlarından çıkan ve İlber Ortaylı ile Yenal Bilgici’nin nehir söyleşi kitabı olan “ Bir Ömür Nasıl Yaşanır? Hayatta Doğru Seçimler İçin Öneriler” kitabını tanıtmıştım. Bu kitap hediye ettiğim gençler tarafından iyice anlamaları için kimi 2, kimi 3 kimi de 4 defa okumuştu.
Sevgili dostum,
Tam da “Bu nehir söyleşi kitapları keşke diğer yazarlar tarafından da yapılsa “ diye içimden geçirmiştim ki, Doğan Cüceloğlu ile Deniz Bayramoğlu’nun “ Kendini Keşfetmeye ve Zorluklarla başa çıkmaya Var mısın ? “ “Güçlü Bir Yaşam İçin Öneriler” kitabı çıktı. Bu kitabı tam okumuştum ki, Doğan Cüceloğlu tüm ülkemizi yasa boğarak vefat etti.
Sevgili dostum,
Her zaman bilge insanların tecrübelerini gençlere yazılı ve sözlü olarak anlatmalarına tarafım. Bilgi ve sevgi her zaman paylaşılmalı ki çoğalsın. Bu kitap Doğan beyin güzel anlatımı ile insanın içine işleyen ve iletişimin önemini daha iyi anladığımız , özellikle gençlere çok güzel önerilerde bulunan bir kitap.
Sevgili dostum,
Günlük hayatta Konuşmaların yüzde 80’i dedikodu diyor Doğan bey. Ben benim çevremde yüzde 90 diyorum. Yani dinlemeye değmez ve çoğu da yalan yanlış olan şeyler. O’nun yerine okumak bilgi artırımı için daha mantıklı geliyor bana.
Sevgili dostum,
Bu kitapta şu sorulara cevap aranıyor. Bu sorular aynı zamanda kitabın başlıkları: Hayatın Anlamı Nedir? İnsan Kendini Nasıl Geliştirir? Umutsuzluğu Nasıl Aşarız? İçimizdeki Özü Nasıl Buluruz? Çevremiz Bizi Nasıl Ekiler? Kime Akıl Danışılır? Yaşam Neleri Ödüllendirir? Nasıl Eş Seçilir? Zihnimiz Nasıl İşler? Nasıl meslek Seçilir? Nasıl Biz oluruz? Toplum Nasıl Dönüşür? Nasıl Okumalı , Gezmeli ve Dinlemeliyiz? Neler Okumalı, dinlemeli ve seyretmeliyiz? 312 sayfalık kitapta bu sorulara cevap aranıyor. Soruları Deniz Bayramoğlu usta gazeteciliği ile sorarken, Doğan bey iletişim psikoloğu olarak güzel dili ile cevaplıyor. Bu yüzden nehir söyleşi kitaplarını hep severek roman tadında okurum. Bu kitabı çevremde okuttuğum gençlerde beğendiler ve faydalandıklarını anlattılar.
Sevgili dostum,
Doğan Cüceloğlu’nun “Canan Dila ile daha önce yayınlanan “Damdan Düşen Psikoloğ” kitabı da daha çok özel hayatı ile alakalı olmasına rağmen gençlere iletişimi geliştirme konusunda güzel örnekler veriyordu.
Sevgili dostum,
İlk adı “ İyi Düşün Doğru Karar Ver” adlı kitabını Doğan bey tam 3 kere yazmıştı. “ Gerçek Özgürlük” adını verdiği 3. Yazılışını daha da geliştirerek yazmıştı. Her üç versiyonunu da okudum. Burada Doğan bey genç Doğan ile bugün ki Doğan beyi konuşturarak hayat tecrübesini anlatıyor. Kitap olmasa da keşke her yaşlı insan gençliği ve yaşlılığını kıyaslasa da çevresine anlatsa . Gençlerde dinleyerek ibret alsa.
Sevgili dostum,
Var mısın ? kitabında daha çok Üniversite okuyan hayata atılmak üzere olan meslek seçimi aşamasında evlilik aşamasında gençlere sesleniyor Doğan bey. Ama kızım sana söylerim gelinim sen anla misali ben de kendi adıma öğreneceğim şeyleri öğrendim kitaptan.
Sevgili dostum,
Güzel birikimli insanlar gerçekten de güzel dil ile tecrübelerini anlatırsa kitapları okunur ve televizyon ve radyo programları da dinlenir ama “ söz uçar yazı kalır” misali kitap daha kalıcı oluyor. Gençler isterse defalarca okuyabiliyor ve okumayı seven yakınlarına hediye edebiliyor. Ben de öyle yapıyorum. “En güzel hediye böyle güzel kitaplardır” diyerek.
Sevgili dostum,
Cüceloğlu hoca ile defalarca konuştuk ve sohbet ettik. 27.Mart.2015 te yaşadığım kent Tokat’a gelince aşağıdaki şiiri sunmuştum Üniversitedeki tıklım tıklım dolu salonda yaptığı konuşmadan sonra çay da içmiştik. Kitaplarımı da sunmuştum.
SAVAŞ VE BARIŞ
Doğan Cüceloğlu’na
İÇİMİZDE ÇOCUK var, İÇİMİZDE BİR BİZ var.
Onlar bize mutluluk, Onlar bize sanki nar.
İNSAN İNSANA sevgi, ONLAR BENDE KAHRAMAN
GERÇEK ÖZGÜRLÜK bende, Hayaller uçan saman.
Bir SAVAŞÇI yım bende, SAVAŞIRIM Dünyayla.
Gerçekleri görürüm, işim yoktur rüyayla.
DOĞAN HOCA umuttur, MIŞ gibi insan için.
Güzellikler dururken kötülük vardır niçin?
Çünkü O’nu biz besler, yavaşça büyütürüz.
Bir çocuk sanki O’nu, tutarak yürütürüz.
Barış dolu dünyaya SAVAŞARAK gideriz.
Bu dünyayı yalnız biz, bizler cennet ederiz.
Kitapların sözlerin, bizlere hazinedir.
GERÇEK ÖZGÜRLÜK gene, gençler sizlerdedir.
DOĞAN HOCA bilinçle, içten selamlıyorum.
Senin yazdıklarını, kalbimle anlıyorum.
Bir ömür boyu, mutluluk diliyorum.
Gelişim güzel şeymiş, Onu çok seviyorum.
Turan YALÇIN
Sevgili dostum,
Doğan Hocanın tüm kitaplarını severek okudum hatta bazılarını birkaç defa dediği şu: ” birlik olalım, bir olalım biz olalım ki bölünmeden güçlü olalım. Güçlü insanı toplumu da kimse yıkamaz” Ben buna candan inanıyorum. Benliklerimizi bırakarak “ Biz “ olursak bizleri kimse yıkamaz. Doğan Hocaya rahmet, kitaplarını okuyanlara afiyet dilerim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.