- 520 Okunma
- 5 Yorum
- 8 Beğeni
MİNVALİNDE SEVGİNİN...
Hangi düş’ ün menkıbesiydi içimin sarmalında saklı o hengâme…
Ah, bulutlar toz duman:
Ah, külliyem ve sevdam ve ben…
Ah, nasır tutmamış kalemim
Ve devrik cümlelerim
Kotardığım aşk ve umut, o engebelerden.
Sancılandığım bir doğum öncesi ve kıblemde saklı umudum ve hazanım ve de kök hücrem iken hüzün yüklü kefenim ve ben.
Hangi gerçeğin minvalinden ötesin yoksa gerçek olmadığın kadar da uzak mısın bana?
Yanlıştan döndüğüm ne ki? Ne de olsa yanlışa tekabül eden bin bir doğruyum ben ve ufkum kardığım ve sessizliğim acıyla yankı bulduğum belki de bir yargı ya da yergi eşrafın peşini toplamakla mesul olduğum.
Benim devasa bir düş ambarım var.
Ben ve yekten yalnızlığım…
Ah, yerle yeksan olmuş varlığım…
Ah, düş kumbaram her yasın ardından içine attığım kurumuş yaşımla ıslanmış mendilim ve peçesi ömrün gizlendiğim ölüm öncesi yakın durduğum Rabbim ve iyi niyetim.
Bir göz odalı evdir içimdeki saray ve göz göze geldiğim hasret ve sevgi ve yenilgi ve asla hız kesmeyen umut teknem.
Düşmediğim ne kaldı bu son uçurum öncesi ve düşünmediğim hangi düşüncedir düş gücümün lanetiyle gözüm açık gördüğüm ve kalp gözüme sirayet eden iç sesim ve mahzun yüreğim.
Bir martavalsa arkamdan okunan ve her ezan sesinde güzel Rabbim içimi ve dualarımı okuyan.
Okumadığım kadar mutsuzum.
Okuduğum kadar yalnız.
Yazdığım kadar neşeli ve özgür en çok da yazgımın peşine düştüğüm ve ölü nefsime rahmet okuduğum her ezan vakti.
Tutuşan zanlar var nasıl da kibirli.
Zamk gibi yapışan zanlar var üstelik bihaber olduğum öncesinde.
Kök hücresi evrenin belki de kökümle sadık olduğum sülalem elbet başımı dik tuttuğum bazense dik başlı mizacımla içine tıkıldığım o üçgenin de asil hipotenüsü iken yolum illa ki kuramlardan ve kurallardan geçerken.
Nazenin yüreğimse sökülen dikişlerinden kopan ve kopacak kıyamet öncesi sığındığım o gizem ki Rabbime teslimiyetimle baş koyduğum onurlu bir yaşamın da merhalesi gözümü kırpmadan ve taviz vermeden uğruna mücadele verdiğim ilkelerim.
Gülüşüm kundaklanan.
Yasımda büyüttüğüm çiçeklerim.
Bazen bir yıldız olup süzüldüğüm gök kubbe.
Kimliğimse çiçek ya da kalemin göz kırptığı.
Gözüm seğirdi yine aslına rücu eden bir sözden öte verdiğim her yemin yeter ki kabul görsün Allah katında.
Haznem mi yoksa içimde saklı hazine mi?
Yangından mal kaçıran berduş ve kindar gölgeler çoktan çalmışlarken hayallerimi ve gerçeklerimi lakin doğru tektir ve yanlışım yoktur Allah katında sığındığım ve sınandığıma binaen mademki günahlarımı da af etti ya da edecek yüce Yaratan.
Mevsim nezle oldu.
Mani çıkan neyse sabır yüklendim madem.
Matem bohçamı da doldurmuşken umudumla…
Miadı dolan ne çok insan ne çok duygu.
Minvalinde sevginin ve de hasretin.
Mizacıma yakın şiirler ve sözcükler elbette sökün eden yüreğimden dökülen her parçada saklı iken ayrı ayrı hikâyeler ve mademki aynı kaldım ben bir ömür ve işte ektiklerimi biçiyorum ve yeri geliyor ağlıyor yeri geliyor gülüyorum ve bahşedilen her gülümseme ve sevgi ve umut adına şükrediyorum yeter ki beni benden etmesin dünya ve hasretini çektiğim neyse işaretledim ben kaderimde ve kıblemde saklı o dolunayın da müridiyim ne de olsa tek zerremle ben illa ki sonsuzluğa ve İlahi Aşka kefilim.
YORUMLAR
Mizacıma yakın şiirler ve sözcükler elbette sökün eden yüreğimden dökülen her parçada saklı iken ayrı ayrı hikâyeler ve mademki aynı kaldım ben bir ömür ve işte ektiklerimi biçiyorum ve yeri geliyor ağlıyor yeri geliyor gülüyorum ve bahşedilen her gülümseme ve sevgi ve umut adına şükrediyorum yeter ki beni benden etmesin dünya ve hasretini çektiğim neyse işaretledim ben kaderimde ve kıblemde saklı o dolunayın da müridiyim ne de olsa tek zerremle ben illa ki sonsuzluğa ve İlahi Aşka kefilim.
Duygu dolu yüreğinizdeki sevgiyle yazılmış harikulâde güzellikte bir paylaşımdı kutluyorum tebrikler efendim.
Bazen gecikmeli okuyorum yazı ve şiirlerinizi duygular neyse ki kalıcı her zaman aynı güzelliği taşıyor.
En içten selam ve saygılarımla.
Esenlikler dileğiyle.
Gülüm Çamlısoy
Başım gözüm üstüne değerli varlığınız.
Hatta okumasınız bile biliyorum değer veren değerli yüreğinizi bu bağlamda çok teşekkür ediyorum.
Her yazdığımı ben de beğenmiyorum çünkü içimde sonlanmayan bir ateş var bazen sönecek gibi olan bazen kuvvetlenen.
Ve binlerce duygu yine içimde s/üzülen.
Bu bağlamda iç sesimin eşliğinde yazıyorum.
Ve güzel kalemleri güzel yazı ve şiirleri okumayı çok seviyorum üstelik çevirim içi okuyorum da ne de olsa tek gayem var: gönül verdiğim edebiyata yakışır bir şeyler yazma gayreti.
Bazen en ağır hakaretleri yesem de yorum başlığında ben yine çuvaldızı kendime batırıyorum.
Ve benim bir hayatım var defterden ve edebiyattan başka.
Taa çocukluğumdan beri içimde bitmeyen bir sevgi eşlik etti bana yaşarken ve ben insanları ayırt etmeden hep sevdim hep inandım.
Defalarca yanılsam da ben yine kendimi suçladım.
Ama en güzel Rabbimin varlığına haiz olduğum ve ben defalarca dibi görmüşken ve yanımda bana kuvvet veren ve tek kurtaran da Rabbim iken.
Belki de boşa emek harcıyorum edebiyat rüzgarına kapıldığım yazın dünyasında başıma gelmeyen kalmadı.
Ama bu bir savaş değil.
Yazmak ve edebiyat sevginin meşalesi ve meali ve sancağı aklınıza ne gelirse.
Yeter ki insan her anlamda her minvalde içten olsun ve iyi niyetini korusun.
İnsan ne için yaşar?
Elbet şerefi için onuru için ahlakı için.
Çok çok teşekkür ederim asil ve güzel yüreğinize çok değerli hocam.
Sevmekten ve inanmaktan ve yazmaktan asla vazgeçmeyeceğim gerçi bu dünyada karşılık bulur muyum bulmam mı Allah bilir ama vicdanım rahat ve içimde saklı bir bahçe var ve çiçeklerim solmuyor benim bazen toprak kuruyor ve ben maneviyatımla suluyorum toprağı.
Allah razı olsun değerli hocam.
En içten selam ve saygılarımı sunuyorum gönül bahçenize
Siz benim neler çektiğimi nereden bileceksiniz der gibiydi
Gönlünüzden akan sular durur mu önüne bent çeksenizde
Siz dökün yağmur yağmur içinizin bulutlarından
Bizde ıslanalım
Sevgilerimle
Gülüm Çamlısoy
Samimi bir sevgi içten ve dostane bir selamın ve de dostluğun yerini ne tutar ki?
Güzel yüreğiniz dert görmesin sevgili arkadaşım.
Sevgimle yürek dolusu
Müthiş yetersiz bir kelime beğenimi ifade için beğnimi ifade edecek kelime yok TDK da
Çok çok sevgilerimle
Gülüm Çamlısoy
Çok çok teşekkür ederim.
Selam ve sevgimle...
Gök, yıldızlarını sevmekten yoruldu mu?
Arılar çiçeklerinden bal yapmaktan vazgeçtiler mi?
Ya ateşböceği pır pır ışığına küser mi?
Sevgisiz gönül olur mu? Olmaz
İçinden ne geçiyorsa dilediğinizi gibi yazın vazgeçmeyin
Sevgilerimle
Gülüm Çamlısoy
Mantığımı ne zaman kullandım ki?
Duygularım ve sevgim uğruna mesleğimden dahi vazgeçmişken...
Sevmekten ve inanmaktan vazgeçmek mi?
Yorgunluk ne kelime?
Ama inancın muhteviyatı ve severek çoğaldığım ve çiçek çiçek açtığım ve işte en son aşık olduğum: bu yazma aşkı ki...
Sevdiğim her şey herkes karşılığında kendimi bulduğum ve Rabbime koştuğum.
Teşekkür ederim güzel arkadaşım.
Çok mutlu kıldı varlığınız.
Yanlış bir şey yaptım mı peki?
Yaptım çünkü kendime acımadım ve illa ki kendimi suçladım bir ömür.
Haricinde başka yanlışım yok.
Sevgimlesiniz ki sahip olduğum başka hiç bir şey yok.
Yüreğinize selam olsun sevgili Ümmühan Hanım
Çok mu abartıyorum sevgiyi, sizce?
Güne hatta hayata sevgiyle başlamışken ve sevdiklerim uğruna kendimi heba etmişken.
Hayatta şunu öğrendim sevgili dostlar:
Sevmek asla işe yaramıyor hele ki içten sevip de bağlanmışken birilerine ya da bir şeylere.
Her nasılsa abartı sevgiler var içtenliğini duyumsamadığım ve bu çok can sıkıcı.
Maskelerden uzak olsam da maskelerini takanların ardındaki gerçek yüzü görmek yok mu...
Yine de umudum ve sevgim saklı çünkü iyi insanların da var olduğuna dair inancımla ayakta kalıyorum.
Sevgimle.