- 355 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
YARATANA KUL OLMAK
Seccade yünündedir yüce hakikat mana,
Yap ibadet üşenme kurtul gafletten gafil,
Allah’a içten yalvar sen de kurtul billaha!
Yaratana kul olmak çok güzeldir vallaha!
Ey insanoğlu, kısacık ömrünü bedbaht etme! Şu dünya hayatı ahiretin tarlasıdır. Burada eken orada biçer. Allah’a içten yalvar ki, kurtuluşa eresin!..
"Allah’a ibadet edin! O, sizi seçti, dinde o size bir güçlük yüklemedi. Sizin dininizi babanız İbrahim dini gibi geniş kap-samlı yaptı, daraltmadı. Allah önceki tüm kitaplarda ve Kur’an da size Müslümanlar adını verdi ki, Peygamber size şahit olsun!.. Sizde insanlara şahit olasınız!.. Haydi namazınızı kılın, zekatı verin, Allah’a sığının!.. Sahibiniz O, dur! O, ne güzel sahip ne güzel yaryardımcıdır O!.." (Haç Suresi Ayet 78)
“Düşünmüyor musunuz? Akıl etmiyor musunuz? İbret almıyor musunuz?" ( Ayet Meali )
Ey insanoğlu, soru sorunuz, düşününüz, akıl ediniz, İbret alınız ve gerçeği bulunuz! Kendi kendini sorgulayan beyin harekete geçer, düşünür, akleder, ibret alır ve gerçeği bulur. O gerçeği bulan kişi de, iman ve inanç akidesini yakalar, manevi duyguların doyumsuz hazzına kavuşur.
Müslümanız diyoruz, Müslüman gibi yaşamıyoruz. Peygamberimizi ve ashabı örnek almalıyız! O zaman eksiklerimizin neler olduğunu görürüz ve Müslüman kimliğimizin yeterli olup olmadığını anlarız kendimizi sorgularız.
Önce, yüce dinimizin prensiplerine harfiyen uymalıyız! İslam’ı dörtdörtlük bi hakkın yaşamalıyız ki, kurtuluşa erelim! Su alan, yalpalayan insanlık gemisini kurtaracak Allah’tan başka bir güç de yoktur. Ufuk ötesi tefekkür, din, ilm, fikir, iman, ibadet ehli olmak gerek. Tek çıkar yol ve kurtuluş yaratana kul olmaktır!..
NAZIM TAŞTAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.