- 338 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
gelenekte modernin tarifi
islam kelam ekolunde mutezilede vardı cebriyede.maturidi son noktayı koymuş islam itikadında.kutadgu bilig kadar haccacda bir islam şahsiyeti.hasan sabbahın öldürttüğü nizamülmulk siyasetnamesiyle yöneticiliği açıklamaya girişti.osmanlının kuruluşunda etkili olan hzmuhammetle gelen dinin fetih çağındaki yayılmacılığı savaş kültürüyle açıklanır.onun için gereksiz savaş bir cinayettir.fitne kalkıncaya kadar aytiyle çelişmez bu durum.çünkü fitnenin olduğu yerde mutlaka savaş vardır.muhammet abduh bu konularda tevile başvurur.sonra efgani ve sait nurside görürüz allahın varlığına delil aramayı.mustafa kemal bu bilinçle bilimin yanında yer almıştır.fatih gibi doğuda bir rönesans başlatma azmindeydi.liranın dolaşımda kalması nasıl sağlanır sorusundan daha zor chp zihniyetini açıklamak.hilal kaplanın unuttuğu mücadele azmi.anadoluyu nasıl bilirdik sorusu.geleneğin tuzu biberi olmuştur modern sanat.kardeş kavgasına 12 eylülle son verildiğinde özalla birlikte pazar ekonomisine geçildi.ondan sonra libaralizme inandı aydınlar nagehan alçıda olduğu gibi.ancak pkk ve hdpnin avrupada himaye görmesine anlam veremiyor türk aydını.tabiat kanunları incilde mevcütsa kuranın bunda ne suçu var.islam kozmolojisi teorik düzeyde kalmamış olsaydı.taklitçilik moderni kültürde görmenin yanlışlığı olarak lanse edildi.batının ilmi materyalizme evrilmişti.hitleri rahatsız eden bu tavrı erbakanda görmek mümkündü.moderne duyulan güven neden aşındırıldı sorusu önemli bu açıdan bakıldığında.hayatımda bir yanlışlık varsa cennete yolculkuklamı beklemeliyim haklılığımı.bu bilimde yıldırımları yönetme sanatı.tanrısal irade başka türlü tarif edilemiyor çünkü.akp iktidarı varlık nedeni olan tarikatlere dayandırıyor devlet gücünü.bu konu muğlaklığını korumuş olsada sosyal politika iyi gitmiyor.sosyal yardımlarla ekonomi yönetilemez.erbakan milli ekonomi diyordu işçi hasklarını savunmakla.şimdi devletin zayıfladığı görülüyor bu konularda.abd desteğini çekmekle kalmayıp yaptırımlar uygulamış ülkeye.biraz kendimize güveni kaybettik galiba.erdoğan için sonun başlangıcı deniyor.erdoğan yoksulların oyuna talip her zamanki gibi.halk yoksullaşıyor yaptırımla.bunun üzüntüsü yok muhalefette.pelikan bu nedenle devreye giriyor.hükümeti devirmek için bir amerikan projesine dönüşmesi deva ve gelecek partisinin.ahmet davudoğlu ak partiden ayrılmak zorunda kalmıştı.halkın desteğini almış kurucu liderlik vasfı girdiği ilk seçimle anlaşılacak.kimin amerika yanlısı olduğu yakında anlaşılacak.15 temmuz son ihtilal olma vasfıyla darbeci generallerin hükümeti devirme harekatiydi yurtta sulh konseyi adı altında.darbe başarısız olunca kılıçtaroğlu kontrollu darbe imasında bulunmuştu.pelikancı yazarlar iş başındaydı o dönemde.biden ak partiye karşı muhalefeti destekleme sözü verdi.bunun anlaşılmayacak bir yönü yok kendi çıkarları için.akpye düşmanlık kaynağını nerden alıyor sorusu önemli.bu konuda sanatsal duyarlılık varmı milli kültürü gündemde tutacak.hilal kaplan bu konularda ne düşünüyor önemli erdoğana olan yakınlığı nedeniyle.vikipedi 21.yüzyıl türk edebiyatı için yazarlar üzerinde araştırma yapmış.şiir öykü ve roman alanında.edebiyat hal hatır sormanın dışında tutulmuş islamcı iktidarla.islamcı burjuva kendi estetiğini yaratmış kültüre getirilen yeni bakışla.nazım hikmetin aynı daldaydık şiiri ahmet kayanın bestesiyle şehrin yalnızlığını solumak isteyenlere kendi karanlığına duyduğu özlem gibi duyuruyor yabancılığını.yılmaz odabaşı bu geleneği sürdürenlerden.enis batur devrimlere bakışımızı eleştirir türkçenin olanakları içinde.son modernler kitabı sanata inanmışlığı özletiyor.türkçedeki karşılığı chpnin marjinal seçmenden aldığı oylara yakındır sanırım.özgün müziğe aşinalığımız kızılırmakla başlamış suavi ve grup yorumda rüzgara göre eğilen yapraklar var.cezmi ersöz ve murathan mungan şiirleri bestelenmiş bu tür müzik için.attilla ilhan yağmur kaçağı diyordu faşizmin rahatlığına sığınanlar için.antiemperyalizme ideologluk yapan islamcı cenahın ismet özel ve sezai karakoç gibi yazarlarında direniş kültüne gönderme varmı.risale-i nur talebelerinde kurana bağlılık olunca bütün entrikalar için şiirin zehirli okuna hedef olmaları yalnışlıktır yaşanan trajik kopuşlarla dışlanmaları toplumdan.oysa devrime inancın sınandığı mecralarda işkence ve itirafçılık var.marksın kapitalini okuyan gençlikte bir isyan şiiri buğulanıyor.şimdilerde yalnızlığı yaşıyor feda cedilmiş yaşamlar için kullanışlı olması işnsan hayatının.çok kutuplu dünyada islamcı seçkinciler bir argüman arayışında.insan hakları bizde hilful fudulla başlar.hz.muhammet bütün hayatıyla emin sıfatnı kazanmış.türkiye neden tehditlerin hedefi olmuş sorusuna yanıttır eşit şartlarda islamın demokrasiyle uyuşması.bir neden bulunmuşsa asılsız suçlamalara yıldırma politikası izleyenler için zamanın ne göstereceğine bakılmalı öncelikle.bernard shawın kara kız kitabında islama getirilen suçlamalar için bilime öncülük sıfatı kazanmışsa müslümanlar.sınıfsal kaygılara getirilen tanımda yer almıştı oysa kominist manifesto.isalamcılar bu değer silsilesine sadık kalmalı her şeyden önce.kabe arabın olsun diyenler cahillikle suçlamıştı müslümanları.şimdi şeytana sataşmanın bedelini ödüyor mazlum coğrafya.teknoloji transferi bahane edildi silah satışları için.şimdi bu kuşatmanın anlamı daha iyi anlaşılıyor.montaj sanayiinden bilgi toplumuna geçişte cumhuriyet ve demokrasi şiarımız olacak.bu anlamda sözler sarfediyor erdoğan.rahmetle andığımız kadir mısıroğlu öz yurdunda garip giştmişti.ateşten zehrini tattım o okun bir anda kül etti can elmasımı.böyle diyor üstat çile şiirinde.biz ihtilalleri ve buhranları unuttuk uzay çağına girerken.tarih yeni bir başlangıç safhasında değişimin fitilini ateşliyor.bu şarkı burada bitmez.celladına bırakmış hürriyeti.meyve dolu olsa lanet sepeti.zaman bendedir ve mekan bana emanettir ne demek.bunu şu mısralarla açıklıyor üstat.ne yalanlarda var ne hakikatte gözümü yumdukça gördüğüm nakış.onun için şairin poetikası zaman ve mekandır.zaman denince çağ anlaşılır kuranda mekan denince sathı mahallinde vatan.zaman üzerinde belirleyici olmakla mekanı emanet bilmek dünya hayatında.ayrıca bilinçlenmenin olgusu gibidir inanç.bunu en güzel şekilde ifade etmiş üstat.herkese hodri meydan çeken hilal kaplan aynı zamanda gazetecilik için bir araştırma titizliğiyle çalışmış.saatler hülyalı zamanı içmiş.elalemin hakkı adamda hiçmiş.yetişmeye kabil değilmiş ilim.beklemek azabı gazaptan elim.sözlerimi şu şiirle sonlandırıyorum.sararmış benziyle benzemiş aya.bu çağda kalırmı insan hiç yaya.atatürkçülüğü savunan sözcü gazetesi kimliksiz ve tabansız bir kitleyi hayal ediyor hilal kaplana göre.bunlar vesayetin artıkları gücünü dış güçlerden alan.yayıncılık alanında onca dergi ve kitap yayınlanıyor.batılı anlamda bir ülkeyi savunmanın ilham kaynağı değilmi kültür sanat.bale veya zikir meclisi.bu konuda son sozü söyleyecek halkın kendisidir halkçılığa inanıyorsak.bunlar tehlikeli konular herkesin kendini yalnız ve savunmasız hissettiği.islamın yorumu osmanlıda farklıydı.geleneğe göre şeriatın kurandaki anlamı üzerinde düşünmek bağnazlığın tuzağına düşmeden.islam hukukunda haklar tanımı suç ve ceza kavramı etrafında şekilleniyor.buda helal ve haramlarınj bir kriter olması din içinj.insanların tercih hakkı hayattan ne anladığına bağlı.hür bir insanın hayatındaki yasaklama iradeyi felce uğratır.tartışmalar kimlik siyasetine kadar vardırılıyor.belki haklı görüldüğü noktalarda kendisiyle tamamlamalı eksik bıraktığı ideolojiyi islamcılar.bir baskı yönetimi kurmak şeriatı özleyenlerin ideali olmamalı.hayatı kısıtlanmış milyonların günahı var bunların üzerinde.yani sağlıksız koşullarda arıyoruz adaleti.hdp etnik kimliğe dayalı siyaset yapıyor.devlet aşırı solun temsil edilmesine karşı çıkarken pkknin faaliyet alanını daraltmıyor.sol partilerin bu çağrıda yer alması engelleniyor.emperyalizmin ekonomiyi sömürü masntığıyla açıklanmasına karşı çıkmıştı cumhuriyet.şimdilerde örgütlü mücadele için ifsat komiteleri demek mümkün ihanetin gölgesinde.sanırım hilal kaplan için bu açıklama tatmin edici olmuştur.siyasi analizlere bir itirazım yok ancak tüm ülkeyi bir partinin tüzüğünde eşitlemek hukuk devletiyle bağdaşmaz.neden toplumda şiddet dili hakim sorusu çerçesinde bir soruşturmaya gitmiş gazeteci kimliğiyle.aldığım eğitim nedeniyle bir devrimci oluşum eşyanın tabiatına aykırı.ak partinin ideologluğunu islamcı yazarlar yapmış.insan doğası öğrenmenin şekli konusunda farklı söylemlere karşı ön yargılı.bunu anlayışla karşılamalı.araştırılan konu akp iktidarına karşı duyulan güvensizlik.örneğin vergilemede yalnışlık var.bunu gündeme taşıyor chp.bir ironi var verilen mesajda.yuval noah harari 21.yüzyılda 21 ders kitabında çağımızın sorunlarına çözüm arıyor.konu sıkıntısı yaşayanlara tavsiye edilir.ayrıca timur soykanın baronlar savaşı kitabında bu konular var.başlangıçta akpnin kimleri zengin ettiği varsayımına dikkat çekmek gerekirdi.
2
siyasete temas etmek gazeteciliğin gereği.bu açıdan bakılınca soru sormak gerekiyor.çünkü egemenlik haklarını hedef almış aihm.buna onay vereler pelikancıdır herhalde.tayyip erdoğan siyasi yasakların kalkması için başvuruda bulunmuş ve lehinde bir karasr çıkmıştı.ancak beklenen bir karardı hakkaniyet için.kimler pelikancı kimler fetöcü.bylock kullananlar hapse atıldı.şirketlerine el konuldu fetöcülerin.o dönemde fetöcüleri kollayan medyadan isimler vardı.odatv ve balyoz davalarında kapanmış dosyalar.türkiyenin aleyhinde yürütülen kampanyanın parçası olmakla siyasi cinayetler ört bas edilmişti.nedim şener adını duyurduktan sonra fetöcülüğün bir maske olduğuna kanaat getirdi.aynı şekilde barış pehlivan hapse atılanlardan.şimdi normale dönmenin şartlarını belirliyordu pelikan iddiaları.fetö elebaşı amerikan yargısından nasıl kurtuldu.neyi örtbas etmek için kullanıldı cemaatler.hiyeraşik düzen içinde devletin sırlarını ifşa cedenlerin görmediği yeni vesayetin ak parti olduğudur.chp karalanmak isteniyor halkın teveccühü nedeniyle.doğu perinçek amerikancılıkla geçindi uzun zaman.düzenin yasbasncılaşması diyordu elif çağlı düzensizliğe.yalçın küçük neleri dikkate alıyordu analizlerinde.kitapları bomba etkisi yaratıyordu.rakı masasında konuşulacak mevzumu bunlar.sonet yalçın sezmişmiydi oyunun büyüklüğünü.halkın kültüre ilgisizliği kara cahilliğe bağlanıyordu.şimdi işçiler için yeniden şartlar zorlaşmıştı.bunu anlamanın uzağında yaşamaktı pelikancılık.kılıçtaroğlu tazminat ödemekte bir sıkıntı yaşamıyordu.erdoğan yoksulların sevgilisiydi hilal kaplana göre.artık bütün yetkiler tek kişide toplanmıştı.meclisi işlevsiz yapanların cumhuriyetten anladığı.yakında partilere gerek kalmayacak şekilde bir ortadoğu ülkesine dönüşecek türkiye.bu beklentide olanların yanlışlığını nasıl izah edecek felsefe.yanılıyorsun hilal kaplan.vatansız yaşamakla aynı şey değidir yanlış tarafta olmak.zaman kimi haklı çıkaracak suçlanmışsan gericilikle.daha açık bir anlatımla sessizliğe gömülmüşse orman.ürkütücü bir karanlığın içinde bocalamak düşüyor bize rahat tavırlarınızdan.kaderi anlamak istemenin tuzağına düşmektir duygusuzluğu alkışlamak.bunu anladığında geriye dönmenin felaketiyle yaşlanacak nehirler.barış terkoğlu ayşenur aslanın konuğu olduğu programda pelikancılar her alanda faaliyet gösteriyor demiş.sanırım örgütlü bir yapı değil bu oluşum.cıa destekli ajanlarla yürütülen bir organizasyon.ancak ismailağa vakfının açılış prrogramına katılan erdoğan için iriticanın ne şartlarda devlet için tehdit olduğu bir ipucu veriyor.galiba pelikancılar türkiyenin çıkarı için çalışmıyor.hikmet çetinkaya irticanın aydınlanmaq karşıtı olduğunu yazmıştı kitaplarında.ilhan selçuk türkiyede kültür faliyeti için amerikan destekli projelerde vatanseverlik olmadığı hususunu açıklarken kültür sanat içinj burjuva destekli oluşumlara şüpheyle yaklaşöıştı.yılmaz özdil son cüret kitabıyla din kaqrşıtı oluşumlara çare olacak reçetesini açıklıyor kemalist devrimin başarısı çerçevesinde.abdülcanbazı ne çabuk unuttu bu ülke.yada zübük karakteri ne anlam ifade ediyor halk için.bunların dışında tutulamaz pelikancılık.hikmet genç chpyi savunmanın imkansızlığına inanmış bir gazeteci.murat çiçekle günün manşeti programını sunuyor hafta içi hergün.şahsen türklüğün sanatla barışmasına taraftar olmak için şüphe duymak gerekiyor kutsaldan.cemiyet parise akıyor sözü ne kadar doğru.genç islamcı şairin düşündüğü meseleler.tiyatro ve sinemada bir ilerleme var sanat adına.bu tür vakıfların hizmet amaçlı olduğu düşüncesi dini kültüden koparmak amaçlı organizasyonun bir parçası.buraya düşen talebeler kendi kimliğinden utanç duyar ancak.hilal kaplanın bildiği gelişim psikolojisi bir gülü soldurmaya yeter.david deidanın kitaplarında bilimin inşa ettiği fantastik dünyalar var.nihat genç veryansın tvden yanıtlamıştı cumhuriyetçilikte bulunan irfan için nelerin feda edildiğini.cumhuriyet fazilettir atatürkün özdeyişi.kurumsallaşma bu cihetle anlam kazanır.erdoğan saraydan yönettiği halkın ihtiyaçlarını görüyor bütün yetkileri almanın gücüyle.demokrasiyle taçlandırılmış cumhuriyette artık sivil siyaset dahi hedef haline gelmiş.ülkenin ordusu ve meclisi var.yetki konumundakiler halkı ikna etmeye mükelleftir.son sözüm şu.istanbulun orta yeri sinema.orhan velinin şiirini soluklanmak için burçlara çıkmak gerekmiyor.nazım hikmetin tüğrkçesi çiçek açmış şiirde.tkpnin yığınlara aşıladığı direnişle büyüyor işçi sınıfı.ülkemin aydınlık yüzü yeni deniz gezmişleri çıkarır.nevzat çeliğin dediği gibi kırlangıçlar uykumu basacak bu kuru ayazda.insan sıcaklığıdır özlenen yinede.peter jamesin suç kitabında bulmak mümkün cinayet aletlerini.dünyaya bu açıdan bakanlar yaşamın tadında aramıyor güzellikleri.bir sürgün yeri olan dünya imtihandan fazlası aslında.iletişim parti için vaz geçilmzler arasında.birbirimize sokulmak yerine daha saygılı olmak kişilik haklarına.daha bir sürü tanrımız olacak kabe ağzına kadar putlarla dolacak sözü varya ebu lehebin.işte bu ebu leheb tek tanrıcı bir dine düşmanlık yapmış.cahit zarifoğlu bu konuları izaha girişmişti yazılarıyla.tanrı düşüncesinden uzak düşmekle putların icadı cahil toplumların göstergesi olmuş.yani tanrıya güven duymak varlık aynasında görülmesidir.işte tanrıların kuvvetlerin ayrılığından doğmuş olduğu fikrini yalanlar.bu insancıllığın yitirilmesidir tevhit inancında bilginin zarar görmesine karşın verilen savaşların kendi varlığını anlamsız kılması.nerudanın şiirlerindeki gerilim bize işte bu düşüncelerle cedelleşen artaud’un vahşet düşüncesiyle yaşaması kendi karanlığında.çok daha sonra şairler ve sanatçılar şizofrenik gerçekle yüzleşecekrir.ted hughes gibi şairlerdeki intihar eğilimleri bir çıkışsızlık olmanın sancısıyla yaşadı şairlerde.bunlar revaçta olmayınca bu meseleler için kafa yormak gazetecilik ilkesine bağlılık şeklinde anlaşılıyor.kimse işkenceyi göze alamaz celladına gülümsemek varken.mesnevideki düşünce tasvirleri geçmişten günümüze evrenselliğini korumakla goethe gibi yazarları etkilemiş.tanrı öldü diyen nietzsche için ne yapılabilir ucuz romandaki hikayesine ağlamaktan başka.satış için tanıtımda yer alan insancıllığa inanmanın yanlışlığını açıklayamazmıydı freud.bu bilgiler fayda sağlamıyorsa toplum içinde öğrenmenin anlamı bir sıçramanın aracına yuvarlanmaktır ancak.küçük iskenderin flues romanı çürümeyi böcekleşmeyle açıklar.90lı yıllarda gösteri dergisinin 90lı yılların şiiri dosyası için yazılmış şiirler genelde.şimdinin fikriyatı için evrensel kültür dergisine bakılabilir.olay tvnin yayın hayatına son vermesi yandaşlığın boyutlarını açıklıyor.ot fil bavul dergah hece gibi dergiler bilginin işlevselliğini tartışıyor.ancak bir azınlık statüsünün dışına çıkmak için öğrencilere tavsiye niteliğinde dergiler olmalı.yoksa guy debordun itirafları olan gösteri toplumunda yaşadığımız iletişim güçlüğünü aşmak için her türlü basitliği aynı kategoride görmenin kolaycılığını yaşar ilişkiler.kapağında yer alan çizimlerle merak uyandıran sinema kitabı tavsiyelerle doludur eminim.duvarın önünde bir donuk heykel.anlamak merakı üstatta tikel.yüzünde yorgunluk kevserden bade.benim karakterim çok alelade.çölün ortasında bağdaş kurmuş alp.mermere söz geçmez bunu anlar kalp.bir deniz kızının saf aşkı gibi.mavi bir hülyaysa denizin dibi.davutoğlu vakti olmadığını söylemişse mesele kapanmıştır.hem bu konuda bir kamuoyu oluşmuş değil.mermeri toz eden rüzgarın dansı.bu karlı dağların belada şansı.çıkmak için bulut su içmiş gökten.insanki günaha karışmış bir ten.gözyaşımda tuzsa ötenin şavkı.anlatmaya yetmez bendeki aşkı.her dinde var ise cennet inancı/insanlar yaşamaz yokluk utancı.bizler peşinde olduğumuz şeyin isteğiyle yaşarız biriler rahatsız olmasın isterim.
3
Vikipedi yazarlar hakkında bilgi veriyor.bu konudaki araştırmalar kişi üzerinde yoğunlaşmış.21. yüzyıl türk edebiyatını 80li yılların boğucu havasından sonra politik eleştirilerin aldığı şekil belirlemiş.protest edebiyat roman ve şiir türlerinde etkisini gösterir.edebiyattaki kırılma çok kutuplu bir dünyaya yol açmış günümüzde.örgütlü topluma evrilmek isteyen sanat için bir kimlik sorunudur özgürlüğü anlama trajedisine dönüşmüş edebiyatın getirdikleri.milli kültür arayışların çok uzağında İslamcı seçkinlerin türkiyesinde.sansür ve tehditlerin çoğulculuğu ortadan kaldırma emellerine alet edilmiş kitleler.bu sakıncalı durum için ağır eleştiriler getirenler olmuştur post modern kültürün kurmaya hedefli çok renkli dünya yanılsaması için.ikinci yeni Kemalist öğeler taşır şiirimizde.kültürdeki sıçrama ekonomiye yansımamış olması nedeniyle 80li yılların apolitik ortamında yaşamış azınlık şiiri.yeni yüzyılla birlikte ekonomik kalkınmanın umuduna dönüşmüş islamculık.sol edebiyat sosyalizmin savunma araçları yok edildiğinden umut vadetmemiş kitlelere.örneğin cemaatleri siyaqsi alanda fetöcülük tarif etmiş tek başına yeterli olmayan argümanlarla
4
İnternette bulabildiğim yazılar bunlar sanat üzerinde düşünmek için.modernizme geçişin etkileri pariste görülmüş.sanayi devrimi kültürün oluşumunda etkili olsada modern bilim doğayı anlamaktır aynı zamanda.bir kompleks yapıdaki bilginin uyarlanabilmesidir tekniğe.araştırmalar bu konuda yoğunlaşmış.marksın ideolojik bakışını netleştirir tarihi materyalizm.insan aklı inanca yanıt bulabilmenin imkanlarını arar evrenin sonsuzluğuna bakınca.hz. peygamber bana soru sorun derken varoluşçuluk vardı düşüncesinde.kuran semantik yapı itibariyle bir anlam kurmaya müsaittir zaman içinde.belki yalnışlıklar böyle açıklanabilir.sait nursi kuranın hikmete bakan yönüdür aynı zamanda.hayatı yasaklarla savaşmayla geçmiş bir milletin tarihten ne anlıyacağı konusudur risaleleri.zaman geçtikçe kıymet kazanmış eserleri.sanata katkısını görmek için düşünmeli delilleri insan.iman hakikatleri kainat kitabında yazılıysa aramanın usulü var külliyatta.saatlerin hazinesi ibni arabinin baş yapıtlarından.idrakimizi körleştirir islamdan uzak yaşamak.esserhendinin görüşleri tasavvuf üzerinedir.vikipedi hayatı konusunda şu bilgilere yer vermiş:
5
İlk şiirim 96 yılında diyalog dersinde yayımlandı.sonra kardelen dergisinde sargıbezi başlıklı şiirim yayımlandı.türkiye çocuk öğrencilik yıllarımda her sayısını heyecanla beklediğim bir dergi olmuştur.o yıllarda çizgi romanlara ayrı bir ilgisi vardı çocukların.sanırım bu durumda bir değişiklik olmamış.şu an çocukluğumdan uzak bir yaştayım ve özenti kabul edilecek bir alışkanlığım yok.bazı metinler çizgilerle anlatılır.roman hikaye ve belgesellerle bir alaka uyandırmak mümkün.hepinize selam eder iyi çalışmalar dilerim.
6
islamın sanata bakışı kuranda geçen kısssalarla ilgili.estetik kuranda nasıl yer almış suali için hikmetin bilgiye getirdiği tanımda aramalı sanatı.bu konuyu açıklayan kitaplarda var.kitapların tarif ettiği dünyada ihlas ve samimiyet vardır ancak.her dilde bir karşılık bulur kültür.farklılıklar kendini ifade etmek için hars ilmini kullanır.islam ahlakı fazilette arar zühd ve takvayı.ancak müminler kardeştir ayeti bir tarağın dişleri gibi eşit olmanın gerekliliğine inanmakla anlam kazanır ancak.
7
sayın paratic.com.Değerlendirme noktasınsa görüşlerinizi öğrenmek isterim.yeşilçam bir aile sineması yaratmış miti ne kadar doğru dönemsel farklılıklara bakınca.belki acıları anlatma noktasında başarılı olmuş sinemasal tutarlılık noktasında.sulhi dölek romanından uyarlanmış kirpi filmini bunların dışında tutmak gerekiyor galiba.bu saçmalık değilmi izleyicideki mantık açısından.
8
sayın hilal kaplan.Fetöyü savundunuzmu yazılarınızda.bunu öğrenmek insanların hakkı.fetö türkiyede doksanlı yıllarda kilit noktaları ele geçirdi.ancak yeni yüzyılla birlikte çalışmalar değişikliğe uğradı.bağımsız sinema özgürlükleri ihlal edinceye kadar özgünlüğünü korur.neden fethullah gülenden medet umuyor insanlar.çünkü hesaplar bu paralel yaqpıyla desteklenmiş.türkiyede muhalefeti fetöcülükle suçlasmanın adıdır bağımsız yargı.
9
Buradan detaylara inmeniz mümkün.sanat filmleri kategorisinde senaryolarıyla öne çıkıyor türk filmleri.türk sinemasına dair genel bir kanı uyandırır ödüllü filmler.çalışmanıza ışık tutacak bilgilerle tanıtmak mümkün yeni filmleri.90lardan günümüze türk sineması yeşilçama duyulan ilgiyi özlüyor.daha çok hikayeleriyle öne çıkan filmlerde aranan sıcaklığı bulmak mümkün filmlerde.günümüz koşulları değişmiş yeni filmlerle birlikte.yeni filmler seyircisiyle buluşunca belki aynı betkiye sahip olduğu gerçeğine taşır sinemasal başarı.
10
Seni lemandan karikatürlerinle tanıyorum.sonra şovmen olmaya karar verince ideolojik kimliğinden vazgeçtin.belki kendin için en dğru şeyi yaptın insanların basit şeyleri tercih etmekle kazanan tarafta yer alma ülküsünü her şeyin üstünde görmenin kolaycılığına inanmak gibi bir alışkanlık yoksa insanlarda.sonra bilimkurguyu kotaran filmlerde adından söz ettirdin sinemada.aynı yaştayız ama hayat alışkanlıklarımız farklı.sen ünlü olmanın doyumuna ulaşmışsın.hala umutlumusun sinemaya verdiğin çabaların boşa gitmesine karşın.neyle bağlanacak insanlar hayata.en çok bu konuları düşünüyor bizim kuşak.senaryo sıkıntısı yaşadığına inanmam.teknik konular bizi zorluyor bir meram anlatmanın kolaycılığını ucuz romanlara bağlamakla.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.