- 276 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Adalet Mülkün Temelidir
Adalet mülkün yani devletin temeli esasıdır. Ancak adaletle hükmedilen yerde huzur, barış ve kardeşlik olur. Adaletle yönetilen toplumda birlik, dirlik, sevgi ve dostluk olur. Adaletin olduğu yerde rıza, hoşgörü ve güzellik olur. İnsanlar birbirine saygılı olur. Bu gibi yerde kalkınma gelişme ve ilerleme olur.
……………………….
Adalet yoksa kaos kargaşa olur. Tahammül ve katlanma azalır, öfke ve kızgınlık kabarır. Adalet olmadığında her şey sekteye uğrar. Üretim geri gider, geçim zorlaşır. Gasp, hırsızlık artar. Dolandırıcılık, yankesicilik tavan yapar. Tartışma, kavga, yol kesme, ev basma artar. Evde, sokakta, dağda taşta çetecilik, eşkıyalık hüküm sürer.
………………………..
Adalet devleti yaşatma, toplumu huzurlu kılma adınadır. Bir ülkenin eğitimi, asayişi, gelişimi adaletle sağlanabilir. Adaletle iş tutulduğunda, adil olunduğunda işlerin iyi gittiği, tam aksi durumda ise tersine döndüğü görülür.
………………………….
Adaletin kılıcı keskindir. Yanlışa dur diyecek, doğruya geç diyecek olan adalettir. O bakımdan adaletle hükmolunulan yerde devlet ebed müddet, halkı ise mutlu ve müreffeh olur. Zayıflama zaafa uğrama olmaz. Geri gitmez, irtifa kaybetmez, asla yok olmaz.
Kemal SEYFİ
27.10.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.