- 234 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aklet ...yani aklını kullan...
Aklet ...yani aklını kullan...
Aklını kullanmayanın ilmi eksiktir ilim eksikliği ilmi örtmek atesitliğin deistliğin ruhbanlığın sebebi...Üreme organlarını kullanmazsan çocukların çağalmaz...
Aklet ...yani aklını kullan...
Aklet der Kur’an ateistlikle kavgadır akletmek...ruhbanlıkla her türlü şirkle kavgadır...dini deliller dörttür..kitap...sünnet icma kıyas...Kitap ve sünnet tevil olur akletmezsen...icma sadece akledenlerin görevi...kıyas da...
İnananlar kardeş olmalı...der Allah Kur’anında...ama ensarla muhacirin birbirine kılıç çekti...kuyunun başında...İmtihanın sırrı bozulur iman kardeşliği sınırsız güçlü olsaydı...her devlet reisis halkını birlikte tutmak ister ve birlik için...dünyada birlik için İslamı din olarak seçerdi...
Evet her dağın bir zirvesi var efendimiz zamanında iman kardeşliği de varabileceği zirveye geldi...Sınırlıdır iman kardeşliğinin de gücü...sınırlıdır ki birlik için duaya sarılalım istedi Yüce Allah...Osmanlıyı ırkçılık yıktı...Hz Yususfun kardeşleri de birliği tam tadamadılar...hasetlik denilen cife kibir denen cife var dünyada...Fanilik var...Osmanlının da ömrü vardı...
Evet...şeriati tarikati hakikati anlamaktan aciz ruhbanlar aklı şer’i delilin olduğu yerde sustururlar...ama akletmeyen şer’i delili tevil eder ruhban olur...şeriatçi olmak da akledenlerin hakkı tek...güya şeriati savunuyor bu ruhban...akletmeyene şeriati anlamak nasib olmaz...eksik ilimle şeriat eksik anlaşılır...önce ruhbanlıktan aklınla arın...şeriat nasib olur o zaman sana...
Evet...sıffın ve cemel savaşında iki tane sahabenin ictihadı farklı...İçtihad eksik ilimle yapılırsa farklı olur...
Evet...Hz. Ali’nin Suriye valiliğine tayin ettiği Sehl b. Huneyf’in Suriye’ye girişini engelleyen eski vali Muâviye b. Ebû Süfyân, Hz. Osman’ın Dımaşk’a gönderilen kanlı gömleğini caminin minberine astırıp halktan onun kanını dava etmek için biat aldı. Hz. Ali’nin kendisini itaate davet etmek için gönderdiği elçiyi cevapsız geri döndürdü ve Hz. Osman’ın katillerinin öldürülmesi dışında hiçbir teklifi kabul etmeyeceğini bildirdi. Muâviye’nin isyan etmek konusunda ısrarlı olduğunu gören Hz. Ali onunla mücadele hazırlıklarına başladı.
Ve neler mi yaşandı...Hz. Ali’nin ordusundaki askerleri birbirine düşürdü. Büyük bir kısmı, bilhassa kurrâ savaşın derhal durdurulmasını istedi. Hz. Ali onlara bunun bir savaş hilesi olduğunu, Muâviye’nin Kur’an’ın hükmüne uymak değil kendi bütünlüklerini bozmak amacıyla bu işe giriştiğini söyleyip savaşa devam etmelerini istedi. Fakat savaşın durdurulmasını isteyen askerler onu dinlemedikleri gibi savaşı durdurmadığı takdirde kendisini Muâviye’ye teslim etmek veya öldürmekle tehdit ettiler.
Ve neler mi yaşandı...Muâviye, askerlerine Kur’an sayfalarını mızraklarının ucuna takıp karşı tarafı Kur’an’ın hükmüne çağırmalarını emretti. Bunun üzerine Suriyeli askerler mushafları mızraklarının ucuna takarak, “Ey Iraklılar! Artık savaşı bırakalım, aramızda Allah’ın kitabı hakem olsun” diye bağırmaya başladılar. Ayrıca büyük Şam mushafı da askerlerin mızraklarının ucunda havaya kaldırıldı.
Açık biifade varsa ayete tabi ol amaç ayete tabi olmak çünkü ama teville ayet denk değil...tevili değil aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaklı delil say...Ruhban olmaktan kaç...işte emri açık bir ayet..." Müşrik kadınlar iman etmedikçe onlarla evlenmeyin. Mümin bir cariye, hoşunuza giden hür bir müşrik kadından daha hayırlıdır. Mümin kadınları da müşrik erkeklerle, onlar iman etmedikçe evlendirmeyin. Mümin bir köle,hoşunuza giden hür bir müşrikten daha hayırlıdır. Müşrikler sizi cehenneme çağırırlar, Allah ise, kendi izni ve keremiyle cennete ve bağışlanmaya çağırır. Allah, düşünüp öğüt alsınlar diye âyetlerini insanlara açıklar!(2/221)yani "düşünüp öğüt alsınlar..."akıl yine kovulmuyor...öğütcülük kazandır akla ...deniliyor...Ayete inanmıyormusun deme ey ayete inanmıyor musun diyen senin tevilin ayet mi...
Ruhbanın tekve son hedefi dünyadır...yani cifeleştirdi dünyayı...Bu dünya sadece Cemalüllahı kazandırırsa kıymetlidir ...değilse cifeden farksızdır...
İşte ayet...aklet... Allah katında canlıların en kötüsü, hakikate karşı sağır ve dilsiz kesilip aklıselimle düşünmeyen kimselerdir.(8/22)
Akıl varlık kitabından bulduğu delillerle Kur’an tefsirini tasdikler veya reddeder...Akletmeyenin dini ilahi olamaz...tefsir sananr tevilleri...ve delil olarak kullanır...işte ayet... Şüphesiz göklerin ve yerin yaratılışında, gece ve gündüzün birbirini takip etmesinde akıl sahipleri için gerçekten açık ibretler ve deliller vardır.(3/190)
Evet...Akletmeyenin dini ilahi olamaz...eksiksiz ilmin ürünüdür İlahi din eksik ilimle algılanamaz...Kibirli onu anlayamaz...hakkeden anlar yani eksik ilimden arınan anlar Kur’anı tek...diğerleri ateistolur ilmi örettükçe örter...ilmi öreten ilahi dini anlayamaz...eksik ilimlilere kibirlilere hadim omaz Kur’an...mağaradan çıkana güneş yol gösterir ancak...
0 Yorum
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.