- 281 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Akletmek farkedistir 34
Akif efendi:gözlerinizle görüyor musunuz?
Mehmet efendi:bir gün iki çardak kavga ederler,huzura aşık olan abid meyvesi çalınan dervişe fırça çalar
Birini ezgin yaratık birini yaradılış gösteren tanrı hepsini yoktan helâk etmiş..
Yunus efendi:aşk yangın tutuştuğunda birini helâktan var birini virdi elinde yok eder.aşk öyle yangında vurur ki dizleri önünde secde etmemek büyük ayıp değil mi efendim..
Mehmet efendi:açlık kıymet bilmez;bir gün sepeti kaybolan bir kadın su arar sepetiyle suyum ar iken kaynak bulur suyu beğenmez sepeti sırtında suyu kucağından dökülür.
Yunus efendi:aşk vurdu mu gözlere gözleri fincan eder aşk vurmasın emi yandıkça yanan elin dilin kalbin seni senden alır.
Akif efendi:bir gün kuzuyu aslana çeviren bulunur kendini ilah diye kanıksar.
Aslana kuzu diye övünürsen ölür
Aslañ olarak yaratılır.
Akif efendi:vurdum koçum vurdum sır delikten aşınmaz kül derdine bağışlanmaz.
Mehmet efendi:gül dikene aşık olunca anlar derdin kimden geldiğini orman aslana emanetken kuzu aslandan bilmesin ama herşeyi.
Yunus efendi:huzur aşkta dimagtır,huzuru yakaladığın yer biz de tututacak yerdir.
Mehmet efendi:Ne söylersen söyle beni içine katıp söyleme,çünkü senden zavallı daha kimse yok.
Şimdi yunus efendi aşksa sıra kimde
Sırra erişmişse sır ney’de
Yunus efendi:aşk küle dönmeye murat etse közü söndürmeye neye hacet gönül
Akif efendi:aşk neye murat etse onun kucağında ağlarız.
Akif efendi:sen de konuş aşk olmadan mevla olur mu?
Aşka gel yâ hu aşık olmadan aşk döküyorsun
Mehmet efendi:yolun yolum olsun aşk dökeceksen bir kaç gözyaşı içeceksen bir çay odur emsal türbe
Yunus efendi:yangın elini avucunu kalbini aldığında sen yine kendini unutma emi yangında yine akla koş aşk yunusta
Akif efendi:huzuru cennette hikmeti cehennemden öğren demişler.
Ben yandığımda kimse yoktu yanımda ama ben gölgemi tanırım.
Yunus efendi:aşk seni yakarken sakın bana yönelme sorduğum soruyu kimse saklamasın benden ben bir çöplükte olabilirim.
Aşk vurduğunda sen huzura koş intihar etme yeterli bana..
Akif efendi:benim seccadem nerede zamanında bir ölü çargâh kurmuş nerede o eski günler demiş önünde namazgâh oturmuş sılada allahı görürken sarılmış ağlamış.
Ben ne günde ağlarsam seni mi bulacagım demiş.
Yunus efendi:huzur altın aramada birini yakala ve gülüp geç
Sen son duanı et ki insanlar ölüyor
Huzur nerede ölmek mi gerekir seni anlamaya.
Yunus efendi:ben altında göz aramam hamamda böcek gezerken elbiseyi okuyordum.
Mehmet efendi:Yunus efendi çok ağırdan aldı,ben güneşi ve de kamerin sen de alev olduğuna inanıyorum.
Yunus efendi:bana kolunda tuttuğun saatle bakar mısın?
Akif efendi:ben şimdi koltugumda saatli bombayı arıyorum
Bir an kendimden düştüm...
Yunus efendi:bir ân geçtiniz size sayıklı tercübeler tuttum türbenizi yanımda ...
Aşk kokan kalbe mevsim şart değil
Yân kendini yângındanda koru...
Gezgin imgeler..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.