- 1028 Okunma
- 4 Yorum
- 4 Beğeni
give me your heart tonight
youtu.be/jKnCi3H2mPc
Özledim yahu..
Az evvel kulağıma Shakin Stevens seslendirmeli “Give Me Your Herath Tonight” ilişti of ki ne off.. ofis ortamında birkaç projeye bakıyordum ki bıraktım inanın işi gücü aldım aklımı başımdan bir güzel fırlattım geçmişin geleceğine dönmemecesine….
Yıl 85-90 aralığı mevsim illa ki yaz.. Yazlıkta da olsak illa ki cep ve okul harçlığımız çıkarmak ailemize yük olmamak hatta aile bütçesine katkıda bulunmak adına birkaç işin ucundan tutuyordum kendimce ne mi yapıyordum gündüzleri balığa çıkan bölgenin yerlilerine tayfa sıfatıyla akşamları bölgenin en iddialı diskoteğinde bazen barmen bazen de dj pozisyonunda çalışmaya çalışıyordum.. “iyi de bize ne” dediğinizi duyar gibi oldum şarkı diyorum yahu içimden geldi işte.. bilen bilir o dönemleri ki ben bu şarkıyı çok çalardım 82 yılıydı sanırım albümün çıkışı neyse sevgili boyutunda bir anısı falan da yok üstelik ne bileyim uzun zaman sonra kulağıma akıntılaştığından kalemleşiverdim tınısına sadece.. şarkı bahane anıları yad etmek şahane oldu aslında ki o dönemleri yaşamış biri olarak önceki ve o dönemlerden sonraki jenerasyonları da baz aldığımda kendimi çok şanslı görüyorum.
Aşk ve masumiyet denilen mertebe tüm asaletiyle dimdik ayaktaydı o dönemlerde şimdiki gibi nesli tükenmemişti.. slow yani ağır ritimli dans gerçek duygusallığı ve sarmallığıyla pistte yer alırken haraketli danslarda da herkes içinden geldiğince dans ederdi yani herkes kendiydi ve çok güzeldi..şimdi dans denilen kavram bile egolaştı..olduğu yerde cool perspektifte güya dans ediyormuş gibi gibi yapılıyor ve dünyayı ben yarattım mimikleriyle üstelik ıyy ne kadar tiksinç.. biline ki o kurtlar dökülmeye dökülmeye yiyecek içten içe bir taraflarınızı haberiniz olsun... elbet o dönemler sırf sevgi değil saygıda popülerdi.. mekana o kadar keyifli guruplar gelirdi ki herkes herkese son derece kibar ve nazikti o kadar alkol tüketildiği halde hiçbir kavgaya denk gelmezdik.. saat 03:00 ü vurduğunda da mekanın yanındaki Turgutlu İşkembecisi başlardı kıpırdanmaya alırdı bir güzel sazı eline biz ise ufaktan kapatmaya başlardık mekanı ve çorbacıdaki yerimize tünerdik.. diskoda hizmet ettiğimiz arkadaş guruplarımız keyifle bize çorba servis ederdi ki ben sakatat sevmem normalde ama bolca suyundan olmak şartıyla ortama da ayak uydurmak adına alırdım tası önüme gömerdim sarımsağı, sirkeyi, pul biberi olurdu o eziyet bana afiyet…
nereden nereye give me your heart tonight oldu kelle paça, işkembe…
neyse mesaim bitmek üzere servisteki arkadaşlar kulaklarımı çınlatmadan geçeyim ikibinyirmibirin kaotik sevimsizliğine…
hoşça kal geçmişim şimdilik…
------
Şarkı sözü çevirisi
Sanatçı: shakin ’ Stevens
Başlık: bana bu gece kalbini ver
Oh bu gece-yine sokaklarda yürüyorum
Tüm alaycı arkadaşlarımdan kaçıyorum.
Oh bu gece — yıldızlar karanlık gökyüzünde
Tüm sevgiyi tutmuyorlar
Yalnız gözlerinde görebiliyorum.
Çünkü bir sır beklemiyorum.
Yalan duymak istemiyorum.
Yarının sözünü istemiyorum.
Bu gece bana kalbini ver.
Çok genç — yerleşmeye başlamak için çok genç
Çok yaşlanıyorum.
etrafta koşturmak için çok yaşlı
Oh, aşkın kaçırmak istemediğim bir şey.
Yalnız kal ve tek gecelik bir öpücükle yaşa.
Ağlamıyorum neden olmadan neden
Neyin doğru olduğunu sormuyorum.
Sezonun değişimi gibi Tust
Bu gece bana kalbini ver.
Çünkü bir sır beklemiyorum.
Ağlamıyorum neden olmadan neden
Ağlamıyorum neden olmadan neden
Şarkı sözleri
Artist: shakin’ Stevens
Title: Give me your heart tonight
Oh tonight — I’m walking the streets again
Runnin’ away from all of my teasin’ friends.
Oh tonight — the stars are in darkened skies
They don’t hold all the love
I can see in your lonely eyes.
Cause I’m not waiting for a secret
I don’t want to hear a lie.
Don’t want the promise of tomorrow
Give me your heart tonight.
Too young — too young to start settling down
I’m getting too old
too old to keep running around
Oh your love is something I don’t wanna miss.
End up alone and livin’ on a one night kiss.
Cause I’m not crying without reason
I’m not asking what is right.
Tust like the changin’ of the season
Give me your heart tonight.
Cause I’m not waiting for a secret
Cause I’m not crying without reason
Cause I’m not crying without reason
YORUMLAR
Sizin yazıyı okuyunca şöyle bir düşündüm. " Lan biz hangi şarkıyı ve şarkıcıları dinlerdik" dedim kendi kendime.
Valla elde tesbih Ozan Arif, Hasan Mutlucan, mehter marşları, Abdullah Yüce bir de Barış Manço...
Çok sıkıştırılmış, daraltılmış bir gençlik yaşamışız...
Eyvallah!
ilhanaşıcı
eyvallah dost..
Benim çocuk olduğum zamanlar...
Ama o tarihlerin güzelliği sanırım şahane dans müziklerinin olmasıydı, hem hareketli hem de slow. Mesela izlediğim dizilerde mutlaka bir adam bir kadını dansa kaldırırdı, sarmaş dolaş dans ederlerken kadın başını adamın omuzuna yaslar, adam da eliyle kadının belini sıkıca sarardı. Işıklar bir yanıp bir sönerdi. Galiba bu dizi Emrah ile Seren Serengil'indi :)
En güzel aşk şarkılarının yazıldığı dönemdi 90lar.
Şimdi düşününce bu şarkıların içinde büyüyen bir çocuk olarak, büyüyünce aşık olmaktan başka ideali olmayan bir genç kızdım sanki. O dizilerdeki ya da o kliplerdeki aşkı yaşayacağımın hayalini çok kurduğumu hatırlıyorum. :)
Fena etkilemişler bizi demek, biz büyüyünce tabi o aşklar da bitti. Bize de tortusu kaldı. Ucunda kıyısında 2000'lere ne kaldiysa artık, onlar kaldı :)
Şarkıyı dinlerken ne çok yazdım böyle.
Güzel paylaşımdı, teşekkürler.
İsabella tarafından 27.10.2021 21:19:21 zamanında düzenlenmiştir.
ilhanaşıcı
hep ol güzel yürek
Nostalji insanin yorgunlugunu alir..Dinlendirir..Teknolojiyle beraber aliskanliklar da robotlasiyor.Muzik enstrumental oluyor , dans robotik..Sevi menfaate dayali ask kacamak..Evliliklerde de samimiyetsizlik ve cepsizler donemi.Cocukkar ise saldim cayira Mevlam kayira..Bir elli yilin ne cok gelismisligi var ..Yetisemedik bir turlu...Ne varsa eskilerde var diye bosuna soylememisler.Uzum suyu uzum suyuyde..Kelle paca da corba..Saglicakla..Saygiyla..