- 248 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KUR'AN SADECE KUR'AN'LA TEFSİR EDİLİR
Kovulmuş Şeytandan Rabbime Sığınırım
Rahman ve Rahim Allah’ın Adıyla
“Allah’tan başka bir hakem mi arayayım? Oysa O, size Kitabı açıklanmış olarak indirmiştir. Kendilerine Kitap verdiklerimiz, bunun gerçekten Rabbinden hak olarak indirilmiş olduğunu bilmektedirler. Şu hâlde, sakın kuşkuya kapılanlardan olma.” (En’âm Suresi 114. Ayet)
Kur’an, ancak Kur’an ile tefsir edildiğinde anlaşılabilir. Bir ayetin açıklaması, başka bir ayettir. Çünkü Allah, Kur’an’ı açıklanmış olarak indirdiğini bildiriyor. Bu, Kur’an yorumlanamaz demek değildir; Kur’an, sadece ve sadece Kur’an’la tefsir edilebilir, demektir. Kur’an’ı anlayabilmek için hadisleri temel alırsanız Kur’an’ı anlayamazsınız. Hadisler, Kur’an ile çelişen, kaynağı belli olmayan sözlerdir. Din adına size öğretilenleri de unutmanız gerek; bu da Kur’an’ı anlamanıza engel olur. Gelenekçilerin âlim, şeyh ve evliya dedikleri insanlardan öğrendiklerinizi de unutun. Bu insanlar, Kur’an Müslümanı değildi. Kur’an’ın yeterliliğine iman etmiyorlardı. Kur’an’ın, Kur’an’la tefsir metodunu kabul etmiyorlardı. Yani yöntemleri yanlıştı. Yanlış yöntem sizi doğru yola, hakka ve hakikate ulaştırmaz. Kur’an’daki İslâm’ı anlayabilmeniz için yalnızca Kur’an’daki İslâm’a ihtiyacınız var; gelenekçi müşrik din öğretisine ve bu öğretiye sahip çıkan din adamlarına değil!
“Ben, bana vahyedilenden başkasına uymam” (Enam Suresi 50)
Kimse muhkem ayetler için tefsire gerek olmasada Kur’an’da müteşabih ayetlerde var. Onlar için tefsir gereklidir gibi bir iddiada da bulunamaz. Zira bu ayetlere iman etmemek olur.
"Sana kitabı indiren O’dur. Onun bir kısmı, manası apaçık âyetlerdir. Bunlar kitabın temelidir. Diğer kısmı da benzetmelidir. Kalplerinde eğrilik olanlar fitne çıkarmak ve kendilerine göre yorumlamak için benzetmeli olanlara uyarlar. Halbuki onların yorumunu ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar ise ’Ona inandık, hepsi de Rabbimizdendir’ derler. Bunları ancak tam akıl sahibi olanlar düşünür ve anlar.(Âl-i İmran Sûresi 7)
Ayettede buyrulduğu gibi bir mümin ayetlere iman ettiğini ve hepsinin Allah’tan olduğunu söylemelidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.