- 1666 Okunma
- 22 Yorum
- 22 Beğeni
ŞİİR ÜSTÜNE
ŞİİR ÜZERİNE
Şiire gönül veren, onu önemseyen ve özümseyen, okuyan, yorumlayan, şiirdeki yeniliklere açık olan gerçek şairlere ve şair adaylarına selam olsun. Bilindiği üzre yüce yaratıcının bizlere ilk emri "OKU" ikra, benim adımla oku...
Türk toplumu olarak Osmanlı geleneğinden geldiğimizden midir nedir, toplum olarak malesef OKU’muyorruz. Şiirimi asıyorum. en fazla 30 saniye içinde sayfama görü dönüyorum, 3 kişi beğeni yapmış 2 kişi yorum yapmış. Allah aşkına 30 saniyede 7 kıtalık 28 dizelik, bazen 5 li dize, 35 dizelik şiir asıyorum nasıl okunur, nasıl beğenilir bana birisi izah etsin.
Diğer taraftan yemin ederim düz yazılar, makaleler var. Onlara bile bu zat-ı muhteremler övgüler diziyor. Ayrıca POPİLER şiirde 1’nci olmak için guruplar bile oluşturuluyor. Beni geçebilmek için, bazı kişiler benim şiirime beğeni yapıyor, PUAN vermiyor, yada bir sonraki günde astığım şiire yorum yapıyor. Yada 3 yada 5 gün önceki şiirime gidip yorum yapıyor. Sen benim üstümde olsan ne olur, altımda olsan ne olur. Sen yazdığın ve yaptığınla öğün. Eğer şiirin benim şiirimde güzelse eyvallah. Ona da sen karar veremezsin. Önemli olan okuyucudur.
Edebiyat EDEP’ten gelir. Edeb’in ne olduğunu da bilmeyen yoktur sanırım. Bu sebeple bu günden itibaren, şiirlerimde puanlamayı kaldırdım. O zat-ı muhteremler, her gün birinci olsunlar, umrumda olmaz.Naçizane şiir konusunda "TÜRK EDEBİYATINDA ŞİİR" adıyla bir kitap hazırladım. Henüz yayınlamadım. Bu kitapta şiire dair ne var ise orada var. Ben sadece şair değilim. Aynı zaman da Gazeteci-Yazar ve Ozanım.13 yıldır bu sitedeyim 3710 civarında şiir yayınladım. Bu süre içinde Türk Halk şiiri’ni ayrıntıları ile, TEKKE EDEBİYATINI, ayrıntıları ile, Divan edebiyetını ayrıntıları ile, Serbest Nazım şiirleri ayrıntıları ile yazdım örneklerle defalarca anlattım. Ayrıca Kendime ait olan geliştirdiğim 11 adet şiir tarzını da tanıttım yazdım ve anlattım.
Gördüm ki, bir arpa boyu yol alamamışım. Hiç bir zaman efendiliğimi, kişiliğimi bozmadım. YASAKLI LİSTEMDE 100’ün üzerinde ŞAİR var. Olsun. Ben şiiri seven, şiiri okuyan, şiirden anlayan, sevecen, sevgi dolu, insanlar arıyorum. Benim şiirlerimi günde 10 kişi okusa ve yorum yazsa yeter bana. Seçkiler konusunda kimseye bir şey demiyorum. Hangi şiirin daha güzel olduğunu ancak ŞAİR olan anlar. Benim şiir gün birincisi olsa n’olur, olmasa n’olur. Önemli olan o şiirin halka mal olmasıdır.
Sonuç olara, şiiri seven ve öğrenmek isteyen gelsin benim sayfama...Sadece Resmini duvarıma asmek için gelmesin. Öyle olanları YASAKLI LİSTEME alıyorum. Şiirinde bir aslati olmalı diyor, gerçek şaiirlere selam ve saygılarımı bırakıyorum.
SADIK DAĞDEVİREN
AŞIK LÜZUMSUZ
YORUMLAR
İnanki habu Laz uşağı inan seni seveyi.İnan şiire karşı aynen benim gibi çok titiz davraniyorsunuz ustadım.Ses nereden hangi kapıdan çıkayı dersen Haburdan çıkayı da.
Şaaka bir tarafa bu sitede tanıdığım kalemi en güçlü Ozan şairlerden birisiniz.Bu iş gönül işidir yürek işidir.Buradan bir maddi çıkar yoktur.İnanın toplum olarak okumayan okuduğunu yordamayan sorgulamayan bir toplum olduğumuzdan 20 yıldır sürü psikolojisi ile koyun gibi güdülüyoruz.Ben Dünya' ülkelerinin çeyreğini dolaştım.Batı uygarlığı bizden Osmanlıdan 250 sene önce matbaayı icat etti.Ve cumhuriyetle okur yazar oranınız yüzde 90 lara çıktı.Okumuş makm işgal etmiş düşünmeyen çıkarcı anlayış yüzünden 40 yılımız heba oldu.En zoruma giden şey Cumhuriyetin bütün kazanımlarını satan zihniyet verin bu kardeşinize oyunuzu sizi uçurayım dedi öylesine uçurdu ki.yüz senelik bal üretimini bitirdi.Şimdi sıfırdan bal üreteceğizde hayatı idame edeceğiz.Üretmeden kalkınma olurmu?Be Bilader?Zengin alabildiğine zengin oldu.Biz orta halli memur kesimi gerçekten yoksullaştık.İnan kitap alamıyoruz..Birak kitap almayı temel besin madelerini eksik alıyoruz.Böylesi pahalı bir hayatı bize yaşatan akepe zihniyetine lanetler olsun Güven vermiyor.Ekip bizçemiyoruz Astarı bezinden pahalı Artık kendi yağıyla kavrulan ülke olmaktan çıktık Allah sonumuzu hayreylesin.Sevgilerimle Hemşerum..
Saygı ve selamlarımı iletiyorum Hocam, yeni girdim sayfanıza tesadüf okudum sonuna kadar haklısınız zaten değerli insanların övülmeye ihtiyacı yoktur...
Bırakın bazı kendini bilmezler övünüp dursun...
Usta şairlere/şiirlere herzaman ilgi duydum onları kendime şiar edindim...
Rahmana emanet olun...
bu yazdıklarınızı yıllardır defalarca yazdım baktım değişen bir şey yok vaz geçtim. siz dahil bir çok hece şiirini başarıyla yazan arkadaşa da hatalı şiirlere övgü sözleri yazmanızın doğru olmadığını ifade ettim. başarılı olarak kabul ettiğimiz ozan ve şairlerin de sırf fazla yorum ve beğeni almak için bu şekilde davrandıklarını kendi ağızlarından duydum. ben sıkıldım artık yazmıyorum da her şiir diye yayınlananı okumuyorum da. kim ne yaparsa yapsın herkes kendi değerini kendisi biçer. yazmakla bu düzen değişmez kendinizi boşa yıpratmayın sonra benim gibi verdiğiniz emeklere üzülürsünüz. saygılarımla...
Hocam sizi anlıyor ve hak veriyorum
Sizin Siirlerinizi hayranlık ve Gıptayla okuyorum
Hatta sizin şiirleri okuyunca
Kendime sen şiir yazma diye de kızıyorum
Ama ben şiirle nefes alıyorum
Eksikleri olsada
Kaleminiz daim
Ömrünüz bereketli
Hayat gönlünüze göre olsun inşallah
Selam ve saygılarımla
Kardeşim okumama konusunda sana katılıyorum ve bende bundan sonra kaç kişi okumuş buna önem vermiyorum ve senide bu sayede tanıdığıma memnun oldum bazen hayırsız sandığımız hayırlı oluyor eserlerin kitaplarını okumak isterim link verirsen okurum hatta alırım okumayı severim ve yazmaya çalışırım kendimce benden de gönlü güzel olanlara selamlar olsun kardeşim selamlarımla.
Şiir dalga gibidir, kıyıya ulaşan köpükleri öykü ve romana dönüşür.Aşk duygu ise anlamı vuslattır. Şiirde duyguyu ayakta tutan içeriğidir, şiiri anlaşılmaz imgelere boğmak tsunami dalgasında sörf yapmaya benzer. Şiirde farklı anlam çıkarılması ise, ışığın prizmadan renklerine ayrışması gibidir.
Sadık Hocam çok haklısınız serzenişlerinizde ben ve benim gibi insanlar iş yoğunluğundan dolayı bazen dönüş yapamıyorlar ya da okuyup geçiyorlar aslında, ben kendi adıma düşüncelerimi söylüyorum tabi ama herkese cevap vermek isterim herkesin yazısına yorum yapmak isterim pek zamanım olmuyor doğru diyorsunuz yani yorum yaparken bile neye yorum yaptıklarını bilmeliler bence
Gardaşım bu konuda ne kadar yazsan haklısın..
Ben öylelerini tanıyorum ki isimlerini burada zikretmek istemiyorum..
Bu birazda " Ben ağamın dazgiriyim " adlı bir yazı yayınlamıştım aynen öyle..
O yüzden yorumlardan da şiirdende ben şahsen soğudum...
Şiire elbette yorum yazılmalıdır,yazılmalıdır da,çok güzel bir örnek var onu mesajdan özel yollayacağım..Burada ayıp olur...
Seni seviyor,takdir ediyorum...Ayaklı ANSİKLOPEDİ'm benim
Çukurovada bir toprak ağası bir köylü,ektiği mahsulleri
kontrol etmek için,kahyasını da yanına alıp yola düşer.
Uçsuz bucaksız tarlalarına bir hayli yol aldıktan sonra ulaşırlar.
Karşılarına ektikleri biber tarlası gelir,dolmalık,bir yanda,
acı biber bir yanda,çarliston biryanda sallanmaktadır dalında,
Salçalık kırmızı biber birbaşka güzeldir gözünde,ağa der ki
Şu salçalık biberin,közlemesi bir başka,salçaşı yemeklerde
bir başka der,
*
Kahya hemen atılır söze başlar biberi övmeye,
öve öve bitiremez biberi.
Az ilerde dolma kabakları kuzu gibi tarlaya sele serpe
uzanmışlardır,Ağa derki kabağın kızartması,dolması
bir başka olur,
Kahya ağanın ağzından lafı alır,başlar biberi yerip
kabağı övmeye..
Patlıcanlar olgunlaşmış dalda gelinblik kız gibi salınmaktadır.
Ağa derki şu mubarek patlıcanın,imambayıldısı,karnı yarığı,
kızartması,oturtması bir başka güzel olur yemesi.
Kahya hemen gene lafı alır .
*
Başlar biberi,kabağı,yerip patlıcanı övmeye..
Tomatesler kıpkırmızı al beni ye diyor daldan.
Ağa dosmateslere ayrı bir hayranlık duyar.
Kahya gene hemen ağanın ağzından lafı alır,başlar
diğerlerini yermeğe,domatesi övmeğe..
Ağanın canı sıkılmıştır bu durumdan..
Sus bre zındık,geldiğimizden beri ben neye iyi dedimse,
sen onu övdün diğerlerini yerdin utanmıyormusun
Allahın verdiği nimetleri yermeye deyince,
Kahya der ki Ağam,ağam ben ne biberin,Ne kabağın,
Ne patlıcan nede domatesin dazgiriyim..
Ağamın dazgiriyim deyince ağa başlar gülmeye..
batu_41 tarafından 27.10.2021 21:03:56 zamanında düzenlenmiştir.
Hocam ben burada yeniyim ve şiir konusunda amatör üm ama sizin şiirlerinizin kalitesi ortada çok severek zevkle okuyorum ümüdim sizlerin adırdan gelebilmek
Hürmet ve saygılarımla
ASIKLUZUMSUZ
Deryada bir zerre
Üstad siz yüreklerimizin birincisisiniz zaten.Burada size öiçü tahsis edecek parmak sayısı kadar şair var.Bu aciz de dahil çoğu amatör zaten..Gönül sevdiklerine kırılımış.belli ki bizleri çok seviyorsunuz..Bizler de sizi çok seviyoruz.Ben de kimse yasaklı değil..Gönül de koymuyorum kimseye..Sizler gibi Ulu çınarlarımız üzüldükçe biz kahroluyoruz inanın..Sitem sevgiden doğar diyorum..Sağlıcakla..Saygıyla..
ASIKLUZUMSUZ
Benim isyanım, şiir bile sayımayacak şeylere, bazıları tarafın sırf puan alıp, bizim üstümüze çıkarılması, onların gün birincisi yapılması, benden fazla puan aldı diye POPİLER ŞİİRLERDE Bizim üzerimize çıkarılması, guruplaşılması bazılarının bu işe çanak tutması...Onlara puan verenler, onların talimatı ile benim sayfama gelip, ne yorum yapıyor, nede puan veriyor. Bazılarıda bizim aklımızla dalga geçiyor. Benim 3 gün önceki şiirime puan veriyor. Benim aslında bu siteye bile ihyiyacım yok. SADECE ŞİİRLERİM ÇALINDIĞINDA....Site tarafından şiire SERTİFİKA ve ZAMAN DAMGASI verilmesidir. Bunlar belge niteliğindedir. Onun için şiir asıyorum. Neyse değerli kalem başını fazla şişirmek istemiyorum. Sağlıcakla kal
Sadık Bey !
Tamda sazın bam teline dokunmuşsunuz. Gerçi "bam teline basmak deyimi" kişilerin en hassas olduğu noktaya basmak anlamına gelse de, hiç duyarlı olmadığımız, dostlar alışverişte görsün kabilinden, basma kalıp yorumlar, her şiiri (5) puanla değerlendirme, ne kadar samimi ya da içten düşünmeye değer.
Aslında yorum şiirin okuyucuda bıraktı etki ya da kulağına, yüreğine fısladıkları olması gerekmez mi?
Ben genelde, puanlamıyorum zira şiir herkese aynı duyguyu yüklemez diye düşünüyorum. Kendimde unutmazsam puanlama olmasını işaretliyorum.
Yazı umarım gerekli mesajı verecektir.
Selam ve sevgiler.
ASIKLUZUMSUZ
EGELİ ARAŞTIRMACI VE YAZARLAR BİRLİĞİ'ni beraber kurduğumuz ARAŞTIRMACI-YAZAR Şükrü Tekin KAPTAN vardı, Allah gani gani rahmet eylesin. Ömrünce bir şey yazamayan kişi 2 şiir yazdığında önüne geçemezsiniz DERDİ. Ne yapalım. Canımız sağ olsun. Bizi de eserlerimizi de ZAMAN ve GELECEK YÜZ YILLAR değerlendirecektir. Sağlıcakla
Ahlaki meseleler
Site içi özentı davranışlar
Popülşst kirliklere stemkar ama gerçek realst beyanlar
Ve hayatın gerçek çehresini farkettiren farlık bir yazı.
*
Degerli ve hoş bir uslubu da hmal edilmeden...aydınlatıcı açıklamalar
*
Bilmediğim yada farketmediğim bir çok öeyi öğrenmiş oldum.. bu beyanlardan
*
Sadık dağ devlren beye emeği için teşekkürlerımı sunmak isterım
*
Sevgı saygı selamlarımla yenı yazılarınızda buluşmak dileklerımle
esen kalın
ASIKLUZUMSUZ
Ahlaki meseleler
Site içi özentı davranışlar
Popülşst kirliklere stemkar ama gerçek realst beyanlar
Ve hayatın gerçek çehresini farkettiren farlık bir yazı.
*
Degerli ve hoş bir uslubu da hmal edilmeden...aydınlatıcı açıklamalar
*
Bilmediğim yada farketmediğim bir çok öeyi öğrenmiş oldum.. bu beyanlardan
*
Sadık dağ devlren beye emeği için teşekkürlerımı sunmak isterım
*
Sevgı saygı selamlarımla yenı yazılarınızda buluşmak dileklerımle
esen kalın
Sizce anasayfaya asılanların kaç tanesi şiir.
Güne gelen şiirlerdeki hataları kaç kişi görebiliyor . İşte o yüzden ben şiirlerime arşiv olsun diye paylaşım yapıyorum. İsterlerse beğeni ve yorumda yapmasınlar hiç umrumda da değil. Selamlar
MÜSLÜM BAYRAM
bunca zaman şairim diye gezmiş olman ne yaman bir yanılgıdır sayın lüzumsuz.
yazık ki bu konuda kibrin gözlerini kör etmiş, o kadar önyargılısın ki
seni bu saatten sonra ben bile kurtaramam;)) Umarım şapkanı önüne alır düşünürsün.
çok iyi şiir yazmak asla adam olmak değildir.
kal sağlıcakla
saygılarımla...