- 253 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
NEBİLERDE ALLAH'IN KULUDUR
“Yerde ya da gökte ilah diye adlandırılanlar varsa da bizim için tek bir Tanrı Baba vardır. O her şeyin kaynağıdır ve biz O’nun için yaşıyoruz. Tek bir Rab var, O da İsa Mesih’tir. Her şey O’nun için ve onun aracılığıyla yaratıldı, biz de O’nun aracılığıyla yaşıyoruz.” (1. Korintliler 8. Bölüm 5-6 )
“Âdem , Arş’ta gördüğü nurun mahiyetini sual etti. Hak teâlâ buyurdu ki: Bu nur, gökte Ahmed, yerde Muhammed denilen, zürriyetinden bir nebinin nurudur. O olmasaydı, seni de, yer ve gökleri de yaratmazdım. [Mevahib-i ledünniyye]
“Yâ Âdem, Muhammed’in ismiyle her ne isteseydin, kabul ederdim. O olmasaydı, seni yaratmazdım. “ [Hâkim]
Hıristiyan gelenekçilerle, Nebimiz Muhammed’e iman ettiğini iddia eden gelenekçiler arasında inanış biçimi açısından her hangi bir fark yok. İki grupta, elçileri ilahlaştırarak Allah’a şirk koşuyorlar (Allah’ı tenzih ederiz).
Resuller, toplumlarına, Allah’ın varlığını ve birliğini anlatmakla görevli üstün ahlak özelliklerine sahip insanlardır. Ama neticede yine insan/beşerdiler.
Kovulmuş Şeytandan Rabbime Sığınırım
Rahman ve Rahim Allah’ın Adıyla
“De ki: "Ben ancak sizin benzeriniz olan bir beşerim. Bana yalnızca, sizin ilahınızın bir tek ilah olduğu vahyolunur. Öyleyse O’na yönelin ve O’ndan mağfiret dileyin. Vay haline o müşriklerin."(FUSSİLET Suresi 6. Ayeti)
Gelenekçilerin en belirgin özelliği ise, Allah’ı görmedikleri için beşeri ilahlaştırma eğilimleridir. Gözle görmedikleri bir Allah’a gerçek manada iman edemeyen gelenekçiler, bu yüzden insanları ilahlaştırırlar ve onlara, olağan üstü sıfatlar yüklerler. Hâlbuki Kur’an’da resullerin günahlarından bahsetmektedir. Hatta Yunus büyük günah işlemiş ve toplumuna kızarak İslâm’ı tebliğ etmeyi bırakıp gitmiştir.
Resuller de, bütün insanlar gibi Allah’a kulluk etmek için yaratılmıştır. Allah’ın varlık âlemini yaratmasının nedeni; beşerin, Allah’ın isim ve sıfatlarını bilmesi ve Rabbini tanımasıdır. Var oluş nedenimiz; Allah’ın sonsuz ilmine, sonsuz sanatlı yaratma gücüne, sonsuz kudretine ve sınırı olmayan rahmetine şahitlik etmektir.
“Ben, cinleri ve insanları yalnızca bana ibadet etsinler diye yarattım.” (Zariyat 56)
Gelenekçiler ise, Allah’ın elçileri arasında ayrım yaparak, elçilerin hangisinin daha büyük olduğunun ispat yarışına girmektedir. Oysa Kur’an’da bu konuda bir bilgi bulunmamaktadır. Hangi elçinin Allah’a daha yakın olduğuna dair açık bir bilgi yoktur. Allah’ın bütün elçileri, Allah’ın kullarına rahmetidir, sadece Nebimiz Muhammed değil.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.