- 2478 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Dünyanın Sana İhtiyacı Var
DÜNYANIN SANA İHTİYACI VAR
Sevgili kitapsever dostum,
En güzel dost, okuduğu ve çok sevdiği, faydalandığı kitapları dostuna tavsiye eden, imkanı varsa alıp da hediye edendir. Öyle çok insan bana gelip de “seni seviyorum “diyor ki, bu sözleri beni olumlu etkilemediği gibi tersine sinirlendiriyor. Çünkü yazan ve üreten insana bunu söylemek faydasız. İnsan sevdiği yazara sevdiğini söylemek yerine O’ndan hediye imzalı kitap istemek yerine (ki bu imzalı kitapların çoğu okunmuyor. Okunmayan kitabın da imzalı da olsa bir faydası da olmaz) imkânı ölçüsünde internetten ya da yayınevinden alıp çevremize hediye etmektir. İmkânı olan ve yetkisi olan yüzlerce alıp hediye ederse daha makbule geçer.
Sevgili dostum,
Öyle kitaplar vardır ki, bir gecede okursun ve seni etkiler. Kime versen onlarda bir gecede okur. Yazarına ulaşırsın dost olursun, O da sana yardım eder. İşte manevi zenginlik bu olur sana.
Sevgili dostum,
İstanbul’a kitap fuarına gitmiştim. Yayınevinin sahibi Adem Özbay bana “İstediğin kitabı alabilirsin. Okuyup tanıtırsın, köşe yazarlığı yaptığın gazetede kitabın yazarı ile röportaj yapabilirsin” demişti. Birçok kitap almıştım. Bunlardan birisi de “Dünyanın Sana İhtiyacı Var” adlı kitaptı ve ismi hoşuma gitmişti. Çünkü okuyanı değerli hissettiren bir isimdi. Bir gecede okuyacağım ve çok kişiye hediye ve tavsiye edeceğim aklıma o zaman gelmemişti.
Sevgili Kitapsever dostum,
12 saatlik gece otobüs yolculuğunda bu kitabı okuyup tamamladım. İnsan isterse sıfırdan başlayarak doktora yapacak seviyeye geleceğinin en güzel örneğini Yazar Ahmet Rıfat Sağlam kendi hayatından örneklerle bu kitapta anlatıyordu.
Aslında hepimizin başına gelen şeyleri ilim ve Kur’an ile nasıl aştığını anlatıyordu kitapta. Okuyan herkes kendinden çok şeyler buldu bu kitapta. Eşim ve çocuklarımdan başlayarak iş arkadaşlarıma, bana danışmak için gelen Üniversite öğrencilerine de okuttum. Hepsi de kitabı bir gecede okuduklarını anlatıyorlardı. Yazarın samimi anlatım tarzı ve söylediği fikirler sizi yazarla bir anda dost yapıveriyordu. Kitapta en çok sevdiğim bölümlerden biri de “UYKU İLE GEÇEN ÖMÜRLER” kısmı oldu. Bu bölümde yazar, gereğinden fazla uyuyarak zamanın nasıl israf edildiğini ve uykuyu kontrol altına almanın yöntemlerini veriyordu. Bu yöntemler gerçekten işe yarayan yöntemlerdi.
Sevgili dostum,
Ahmet Rifat Sağlam çocukluğundan başlayarak insan ilişkileri, okul hayatı, bazen en güzel hocanın okulda değil hayatta karşımıza çıkabileceğini kitapta ilmek ilmek işlemiş. İnsan yeter ki çaresizliğinden çıkmaya karar versin ve çevresinde kendisine hayatı öğretecek insanlarla aralarına, engelli, yaşı büyük gibi bahaneler üreterek, engeller koymasınlar, önyargılar ile aşılmaz duvarlar örmesinler. Rifat Sağlam da en güzel hayat derslerini Cafer Hocadan almış zaten.
Sevgili dostum,
Sevgili dostum,
Kitapta yazar önce “Dibe Vuran Adam” başlığı ile kendi hayatını sorguluyor. Zaten başarının başı da kimseyi suçlamadan kendi hayatımızı sorgulamamız ve kimseyi suçlamadan geçmiş hayatımızdan ders almamız değil mi? Sonrasında “dahilik” ve “çalışkanlık” kavramları üzerinde duruyor. Ahmet Rifat’a göre dahilik doğuştan kazanılan bir yetenek değil. “Dahil doğulmaz, dahi olunur” diyor yazar. Çalışarak her insanın dünyada izler bırakabileceğini ve adının kıyamete kadar hayırla anılacak birisi haline gelebileceğini anlatıyor. Hem de buna sizi çok güzel ikna ediyor. Kitap tam bir motivasyon hapı adeta.
Karar vermek, büyük hayaller kurmak, vazgeçmemek gibi konuları okuyucuya öylesine özümsetiyor ki, kitap bittiğinde bugüne kadar bu kitaba neden rast gelmedim diyorsunuz. Bu kavramlar şöyle ya da böyle duyduğumuz kavramlar olmasına rağmen, yazar anlatım tarzı ile sizin bu kavramları içselleştirmenizi sağlıyor. Aslında her kişisel gelişim kitabının hedefi budur. Ancak bunu başarabilen kişisel gelişim kitapları çok nadirdir. “Dünyanın Sana İhtiyacı Var” da bunu çok güzel başarmış.
Sevgili kitapsever dostum,
Kitapta Dindarlık ve Para konularına da yer verilmiş. Türkiye için öneriler de var. Dini iyi öğrenmeden öğretmeye kalkmanın zararlarını da anlatmış Yazar. Beni en çok etkileyen de çoğu kişisel gelişim yazarları çevresini sürekli motive etmeye, büyük düşünmeye çağırır ancak kendi hayatlarında çok da büyük başarılar elde edemezler. Ahmet Rifat’ta bunu görmüyorsunuz. Çünkü anlattıklarını onun hayatında rahatlıkla görebiliyorsunuz. Sıfırdan başlayıp, yurt dışında Yüksek lisansını ve Türkiye’de Dinî Yüksek İhtisas eğitimini tamamlayan birisi. Şu an Din Psikolojisi alanında doktorasını yapıyor. Kısacası okuyucuya sürekli gaz verip, kendisi yerinde sayan birisini kesinlikle değil.
Sevgili dostum,
Yazarın “Allah de ötesini bırakma” ve Yüksek Lisans tezinin kitap haline çevrilmiş hali olan “Kuran’da Kader ve İnsan Psikolojisine Etkileri isimli iki kitabı daha var. Ancak “Dünyanın Sana İhtiyacı Var” kitabından aldığım tadı hiçbir kitabına değişmem. Fuarda da yayın evinin en çok satan ve ilgi gören kitabı olmuştu. Bazı kitapları yazılar ile tanıtmak zor. Alıp okumak ve okutmak gerekiyor. “Dünyanın Sana İhtiyacı var” kitabı da böyle.
Sevgili dostum,
Üniversite okurken şiir kitabı çıkaran dostuma bu kitabı tavsiye edince bana “Dünyanın Bana ihtiyacı yok. Benim Çok okumaya ihtiyacım var” demişti. Kitabı temin ederek okuyunca gerçekten de sevinmiş o da çevresine okutmuştu. Dünyamızın aslında hepimize ihtiyacı var. Ama donanımlı ve başkalarına faydalı olduğumuz, güzel konuşmasını bildiğimiz müddetçe. Yoksa onun bunun sırtından geçinen ve insanlara söz ve davranışları ile zarar verenlere ihtiyaç duymuyor dünya. Gelişmek de sadece bizim elimizde tabii ki. Bu kitabın amacı da gelişmenin yolunu gösteriyor, bunun arayışı içinde olanlara…
Sevgili kitapsever dostum,
Her işin başı samimiyet… Biz de samimiyetle gelişmek isterse “Oku” diyerek gelişmemişi isteyen hatta şiddetle emreden Yaradan O’na kapılar açar da gelişmesine yardımcı olacak insanlarda yollar. Cafer Hocayı Rifat Kardeşimize yolladığı gibi... Çevremize dikkatle bakarsak, aslında bize rehber olacak, önümüzü açacak birçok rol modeller olduğunu görebiliriz. Bunu Ahmet Rifat Kardeşimiz görerek faydalanmış işte…
Sevgili kitapsever dostum,
Eleştirmek yerine geliştirmek, bahane aramak yerine imkân aramak insanın amacı olduğu ve bunu uyguladığı müddetçe Allah yardımcı yollar insana tabii ki görebilene. Anlayabilene ve uygulayabilene.
Son olarak Yazar Ahmet Rifat Sağlam Hocamızdan, bir solukta okuyabileceğimizi yeni kitaplar bize kazandırmasını beklediğimizi söyleyerek yazımı bitirmek istiyorum. Kitapla kalın, hoşça kalın.
YORUMLAR
Kesinlikle öyle olduğunu düşünüyorum
bu dünyanın bir Müslüm BABAYA İHTİYACI olmalı;))
espri bir yana bu kitabı şimdi sipariş edeceğim hocam.
bakalım ne kadarmış bana ihtiyacı dünyanın, ikna olmazsam başka gezegene gideceğim;))
nice saygılarımla