- 257 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tefsir esmadan bağımsız değil...
Tefsir esmadan bağımsız değil...
Türklere düşmanlıkla Kur’anı tevil eden...
"Türklerin cihadcılığı İslamı bir yerlere eriştirdi..."de Adl sıfatı hakkedeni ödüllendir veya cezalandır ...der.İslam azizdir Türklerin izzetlendirmesine ihtiyacı yok...deme .Kur’an mensublarına görev verdi...tebliğ görevi...
Kur’anı tefsir ederken esmayla kavga etme...yaptığın tefsir değil te’vil olur...batini kafadan farkın olmazz...Bütün müslümanları müşrik ilan eden vahhabi kafa da te’vilcidir...Kur’ana söyletiyor söylemek istediklerini...Batiniler gibiler...
Ve ey...Kur’anda namaz yok ...baş örtüsü yok diyenler...demeyin...Namaz hikmetsiz mi hangi esmaya ters...esmaya ters olmayan her eylem her hal her fkir Kur’anda var çünkü Kur’anda esma var...
Esma ile kavgası olmayan her tefsir itirazsız kabul görmelidir...mesela işari tefsir kabul görmeli çünkü...Tefsir genel itibariyle âyetleri izah etme faaliyetini ifade eder. Bu sahada ekseriyetle sûfîlerin yapmış olduğu işârî açıklamalar, özellikle tasavvuf karşıtı araştırmacılar tarafından yoğun itirazlara hedef olmaktadır. Söz konusu itirazların iki önemli noktada temerküz ettiği görülür. İlki, bir ayetin birden fazla anlamınınolmayacağı şeklindeki itirazdır. Nitekim sûfîlerin ortaya koydukları işaretler, âyetlerin literal boyutuyla sınırlı ve bazen bu boyutla doğrudan ilişkili değildir. İkincisi ise bu yöntemin, âyetlerin zâhirini inkâr anlamı
taşıdığı şeklindedir. Bu itirazın itham boyutunun da olduğu açıktır çünkü sûfîler sapkın Bâtınîler gibi âyetlerin literal boyutunu ve hükümlerini inkâr etmezler.
Batiniler tevil ederler...
Hadisi inkarla Kur’anı tefsir mümkün değildir...Yaptığın te’vildir...Her mezheb fikrine göre seçmiş hadislerden...bu seçmediklerinin inkar olmamalı...
Süyûtî tefsir ilmini öğrenmenin farz-ı kifâye olduğu konusunda ulemânın icmâ ettiğini bildirmekte ve İslâm’daki üç temel ilimden birini tefsir diye göstermektedir (el-İtḳān, II, 1195)
Allah’ın isimlerinin aslında sayısız olduğu söylenilir.İslâm arifleri, mesela Gazzali gibi, mesela M. Arabi’ler gibi kimseler isimlerin aslında bizim şu an içinde bulunmuş olduğumuz, adına görülürler alemi, şehadet alemi denilen alemin yapı taşları olduğunu, binaenaleyh adeta bir tür atomlar, bir tür zerreler olduğunu ve bütün yaratılışın bu isimler üzerine bina edildiğini, aslında bilim adamı veya fizikçi denilen kimselerin bu isimler arasında ki irtibatı bulmaya çalışan veya keşfeden kişi olduğunu söylemişlerdir.
Evet..."ben insanı yarattım ve ona kendi ruhumdan üfledim diyorsa ayeti kerime de (Hicr/29) o zaman Allah ile yarattığı insan arasında çok yakın birebir ve sıcak bir ilişki var.
Evet.."Ben insanı yarattım ona bütün isimlerini yükledim diyorsa (Bakara/31) o zaman insana bazı şeylerini devrettiği, kendine ait bazı özellikleri, zenginlikleri belirli derecelerde insan da giydirmiş olduğunu, yüklemiş olduğunu görmekteyiz. Zaten Hadis-i Şerifte geçer Allah’ın 99 ismi vardır...99 isma kavga eden tefsir değil tevildir...Tefrika ekibi Kur’anı hep tevil etti...Kur’anla ümmeti böldü...Tevil böler tefsir ümmeti birleştirir...Vahhabiler de Tefrika ekibindendir...Türk ırkına düşman olanlar da ...Ümmet kardeşliktedir...
Evet...Tefsir esmadan bağımsız değil...esmaya ayna olanların hakkıdır tefsir...Esmaya hadim olmayan ruhbanlar da tevil yapıyorlar...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.