- 535 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Yazar Mehmet Yetek ile...
Yazar Mehmet Yetek’ten Gençlere Tavsiye:” Herkese tavsiyem hayallerinizi ihmal etmeyin onlar için mücadele etmekten asla korkmayın.”
TURAN YALÇIN-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ?
MEHMET YETEK-İsmim Mehmet YETEK . 1993 yılı Haziran ayında 6 kişilik bir ailenin en küçük evladı olarak dünyaya geldim. Hatay’lıyım Antakya merkezde yaşıyorum. Baba tarafı Altınözü ilçesi Çetenli köyünden, rahmetli annemin tarafı ise Reyhanlı. Babam çiftçi ,rahmetli annem ev hanımıydı. Ortaokul ve lise yıllarım Reyhanlı’da geçti. Liseyi ailesel sebeplerden dolayı iki yılını dışarıdan okudum. Çocukluktan askere gidene kadar dönemim Reyhanlı’da geçti. Kasaplı, marangozluk ve son olarak bir eczanede askere gidene kadar çalıştım. Askerden sonra halen çalışmış olduğum kurumsal olan çocuk giyim mağazasında çalışıyorum.
TURAN YALÇIN-Yazmaya başlama hikayenizi anlatır mısınız?
MEHMET YETEK-Yazmaya başlama hikayem; İlkokulda çok başarılı bir öğrenci olduğum söylenemez. İkinci sınıfta okuma yazmayı öğretmenlerimin desteği ile öğrendim. O gün hırs yaptım kendi kendime.
Üçüncü sınıfta bir defter tutmaya başladım başkalarının şiirlerini yazdığım. O dönemlerde kompozisyon yarışmalarına katıldım okul genelinde küçük bir hediyeler aldım yazılarımdan dolayı. Ortaokulun ilk sınıfında başkalarının şiirlerini yer değiştirerek karşılıksız sevdiğim birine hediye ettim. Bunun için öğretmenden dayak yedim ama olsun sonuçta yazdım 😊.Liseye başladığım ilk yıl kendi şiirimi yazdım. Yazma alevi böyle başladı o gün bugündür yazıyorum.
TURAN YALÇIN-Yazarken nelerden besleniyorsunuz?
MEHMET YETEK-Yazarken bana ilham olan şeyler yaşadıklarım. Küçük bir şehirde çocukluğum geçti ve o şehrin benim yazılarıma verdiği değeri inanılmaz derecede büyük.
TURAN YALÇIN-Muhsin Yazıcıoğlu ve Recep Yazıcıoğlu gibi değerlere hayransınız. Bu hayranlık nereden kaynaklanıyor?
MEHMET YETEK- Şehit MUHSİN YAZICIOĞLU ve Merhum Recep YAZICIOĞLU gibi değerlere hayranlığımı şöyle özetlemek isterim; Muhsin Başkan şehit edildiğinde ben henüz çocuk yaştaydım. Aradan geçen yıllar sonra kitaplığımda bir abimin hediye ettiği kitabı vardı tesadüfen gözüme çarptı. O gün hiçbir işle uğraşmadan hayatını araştırmaya başladım. Araştırmalarımın sonucu bana şunu anlattı; Ömrünü Vatanına milletine Bayrağına adamış yiğit bir insan kalleşçe şehit edildi. Böyle bir yiğidin emanetleri ve adı yaşamalı dedim onun emanetleri olan Büyük Birlik Partisine son ana kadar olma sözünü kabri başında verdim.
Merhum Recep YAZICIOĞLU nu Muhsin başkanın hayatını araştırırken denk geldim ve onunla ilgili kitapları okumaya başladım. İki YAZICIOĞLU vardı ikisi de Vatanı Milleti için yaşadı ve bu dünyadan öyle göç ettiler ilkesini hayat ilkelerime ekledim.
TURAN YALÇIN-Bugüne kadar kaç kitap yayınladınız ve adı konusu neydi?
MEHMET YETEK- Bugüne kadar Mehmet YETEK adı altında iki kitap yayınladım. Onun üzerinde antoloji ve derlemede yazılar yazdım. Yerel gazetelerde, yerel sitelerde yüze yakın yazılar yazdım. Benim yazılarım çoğunlukla şiir ve deneme türlerinden oluşmaktadır.
TURAN YALÇIN-Çok kitap okuyor musunuz? Okumadan yazan o kadar insan var ki ülkemizde
MEHMET YETEk-Okumadan yazmaya pek sıcak bakmıyorum. Okumak benim için bilmediğin bir şehirde karşılaştığın sürprizler olarak ifade edebilirim.
TURAN YALÇIN-Yayın bekleyen itabınız var mı ?
MEHMET YETEK-Yayına hazır eserim yok. Proje aşamasında olan eserlerim var. Bunlardan kısaca bahsedeyim. Biri, Doğu Türkistan’da yaşayan kardeşlerimize yönelik yapılan zulümlere ses olmak adına derleme türünde bir eser. Diğeri ise Şehit MUHSİN YAZICIOĞLU ile ilgili sürpriz bir eser.
TURAN YALÇIN- Başka ne anlatacaksınız?
MEHMET YETEK-Ben bu yola çıkarken hayallerim dedim. Hayallerimin gerçekleşmesi için mücadele ettim ve şükürler olsun hayallerimi gerçekleştirebiliyorum. Herkese tavsiyem hayallerinizi ihmal etmeyin onlar için mücadele etmekten asla korkmayın.