- 516 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
FUAR-
Antalya kitap fuarı 16-24.10.2021 tarihleri arasında Meltem’deki Cam Piramitte düzenlenecek. 18.10.2021 tarihinde yani bu gün, güneşli bir pazartesi gününde fuardaydım. Ülkemizin farklı şehirlerinden pek çok yayınevi, mürekkep yalamış, düşünceleriyle insanları aydınlatan yazar ve şairlerimiz stantlarda yerlerini aldı. Herkes uyurken, gafletteyken bir nöbetçi gibi uyanık kalıp düşünen, üreten, emek veren vaktini iyi şeylere harcayan, sanata ömrüne adayanları gönülden tebrik ediyorum. Kırlara çıkınca rengarenk, güzel ıtırlı, mest eden bir sürü çiçeğe hayran kalırız. İşte fuardaki kitaplarda adeta bir düşünce cümbüşü harmanı gibiydi. Kur’an da Nahl suresi arılardan bahseder, arılar olmazsa sadece bal değil, gıda diye birey olmaz, gizemli arıların dünyasını araştırıp okumak, anlamak gerekir. Doğada şifalı bal yapmak için dolaşan arılar her çiçeğe konarlar. Bal arıları bal üretir, eşek arıları bal arılarının baş düşmanıdır, bal arılarının ballarını yağmalarlar üstünü üstlük bir de saldırıp onları öldürürler. Ben vuran, kıran, öldüren insanları, eşek arısına benzetiyorum. Tabi ki eğitimle kişisel gelişimlerini sağlayıp medenileşebilirler ama bunun için gayret gerekir.
Kitapseverlerin meraklı gözlerle yayınevlerinin kitaplarını incelemeleri, imzalatmaları görmeğe değerdi. Okullardan gelen öğrencilerin gruplar halinde gezmeleri, sanki bülbülün gül bahçesinde güller arasında uçup ötmesi gibiydi, çocuklarda kitaplar arasında neşeyle cıvıldaşıyordu.
Kitap okumaya vakit ayırmak, kitapları sevmek insanın kişisel gelişimini sağlar. Dijital dünyanın labirentlerinde zamanının çoğunu heba eden, hatta uyumayı bile sanal oyun için ihmal eden, ipe un serercesine çok zengin ve şöhretli olma hayalleri kuran, 20-30 kelimeyle hayatını idame ettirmeye çalışan diplomalı cahil olmamak için okumak, çalışmak, medeni olmak, dünyadan haberdar olmak gerekir. Çalışmak ekmek, tembellik kıtlık getirir. insanın kültürü, konuşması onun kimliğidir, her şey sözlerde saklıdır, cahil bir dosttan, akıllı bir düşman daha yeğdir.
Vücudumuzun yaşaması, gıdası için yiyecek ve su ne kadar gerekliyse, ruhumuzun beynimizin de yeni bilgiler okumaya, öğrenmeye ihtiyacı vardır. Kol ve bacak kasları spor yaparak, beyin kasları ise okuyarak gelişir. Sabah taş fırından yeni çıkan mis gibi ekmek ve çıtır simit kokusu gibi yeni basılan kitap sayfaları arasından yayılan büyülü kokular etrafta türüm türüm kokuyordu. insanın kültürü, konuşması onun kimliğidir, her şey sözlerde saklıdır.
Fuarda hemşerim yazar Hidayet KARAKUŞ beyle sohbet etme imkanım oldu. Ayrıca Ankara’dan gelen yazar Demet TÜRKMEN hanımla eski ve yeni kitapları hakkında keyifli bir sohbetimiz oldu. Kitaplarla okurları buluşturan Antalya’da ki etkinliğe süresi bitmeden herkesin katılmasını tavsiye ederim.
Orhan ŞENTÜRK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.