- 657 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
VATAN SEVGİSİ
VATAN SEVGİSİ
Dünya alem bir yana,
Şu vatanım bir yana!
Güzelliğin duyulmuş,
Tüm cihana ummana.
Vatan: Bir kimsenin doğup büyüdüğü, üzerinde yaşadığı, başka yere gitmek istemediği, sınırları belirtilmiş olan yurt, ülke, o insanın memleketi, vatanıdır.
Vatandaş: Bir devletin ahalisinden, tebasından olan kimse, vatanperver, vatanını seven memleketine hizmet eden, vatan sevdalısı yurt sever, vatanperver olma hali, vatanseverliktir.
Vatan sevgisi iman ister, sevda tepesinde, aşk şarkıları söyleyip gönül eğlendirmekle vatan sevgisi olmaz. Vatan sevgisi manevi cevher ister. Vatan sevgisi dürüstlük ister, ahlak ister, vatan sevgisi çalışmak ister, vatan sevgisi yeni, yeni des-
tanlar yazacak kahramanlar ister!
Her seferinde toprağımdan bir parça çıkarıldığı için, şu çimento ihracatına oldum olası bozulurum. Vatan toprağından bir paçanın yurt dışına gidişine hiçbir zaman gönlüm razı olmaz.
Vatandan bir parça toprağı sat, alınan dövizi tırnak cılasına, dudak boyasına, süse, püse harca! Bu çok yönlü sarsılış değilde nedir. Çok yönlü tahribatların hangi birisine can dayanır?
Ülkesine hizmet etmenin ve münevver insan olmanın ötesinde, hiç bir gayesi, niyeti olmayan inançlı insanların dışlan-masını oldum olası hazmedemiyorum.
En büyük cehalet, bilgisizliktir. Tolumda ki kargaşaların en başlıca nedeni bilgi eksikliği ve cehalettir. Kafaları bilgi nuru ile aydınlanmazsa insanlar bilmedikleri şeylerin düşmanı olacaklardır.İman varsa vatan sevgisi vardır. Gerisi boş lakırdı lafı güzaftır.
NAZIM TAŞTAN
Hava Kuvvetlerinden Emekli Asker
Şair,yazar,aratırmacı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.