- 553 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
PARAGÖZ HACI
Uyanık bir delikanlının eline bir altun geçiyor.Delikanlı bu altunla o civarda bulunan paragöz hacıya bir ders vermek istiyor.Gidip hacının yanına ona şöyle söylüyor” Hacı amca bunu bi yerden buldum ama nedir, değeri varmı? bilmiyorum diyor.Hacı gencin elindeki altını görünce gözleri parlıyor ve şöyle diyor;” pek değerli bir şey gibi görünmüyor,ama sana bi harçlık vereyim onu bana ver” diyor.Genç hacının elindeki altını almak istediğini anlıyor ve hacıya şöyle diyor ;Hacı sen bunu istiyorsun bende onu sana vereceğim, ama bir şartım var "diyor.Hacı endişeli bir şekilde nedir şartın de bakalım diyor.delikanlı ."Hacı,bir defa eşek gibi anırırsan onu sana veririm" diyor.Hacı "yapma oğlum, beni el aleme rezil etme diyor, delikanlı direnince hacı bir sağa, bir sola bakıyor kimselerin olmadığını görünce eşek gibi anırmaya başlıyor “haiiiiiii,haaaiiiiii” sonra gence dönüyor" hadi istediğin oldu ver artık elindeki değersiz şeyi diyor.Genç delikanlı hacıya dönerek “Hacı hacı sen eşşekliğinle bunun değerini biliyorsun da ben adamlığımla bunun değerini bilmiyormuyum”diyor.Hacı kör pişman başını önüne eğerek oradan uzaklaşıyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.