- 423 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AĞLAMAK
Ağlamak nedir? Neden ağlarız?
Gülmek gibi ağlamak da sinir sistemimizin bir işlevidir.
Ağlamak,evrensel bir olgudur.Kadın-erkek,genç-yaşlı,büyük-küçük her insan zaman zaman ağlar.
Ağlamak,bazen gözlerden süzülen yaş bazen de gözlerde bir nemlenmedir.Yaşamı boyunca bir insan 95 litre,yaklaşık 10 kova gözyaşı döker.Bu rakamlar yaşa,cinsiyete ve kültüre göre değişebilir.
En çok ağlama yeni doğan çocuklarda görülür.Yeni doğan çocuklar yalnız kaldıklarında terk edilmişlik korkusuyla,acıktıklarında ya da acı çektiklerinde ağlarlar.Konuşamadıklarından kendilerini ağlamak yoluyla ifade ederler.Dikkat çekmek için ağladıkları da olur.Çocuk büyüdükçe ağlaması da azalır; Yani büyümesiyle ağlaması ters orantılıdır.
Kadınlar,erkeklere göre daha çok ağlarlar.Yetişkin bir kadın ortalama yılda 64 defa ağlarken,yetişkin bir erkek 17 defa ağlar.Neden kadınlar daha çok ağlar?Bu kadınlardaki hormonel denge ile ilgilidir.Prolaktin hormonu kadınlarda daha fazladır.Yetişkin bir kadın,yetişkin bir erkekten dört kat daha fazla ağlar.Ağlayan bir kadın beş dakikada yaklaşık 50 damla gözyaşı dökerken,erkeklerin ağlaması genellikle nemlenme şeklindedir.Erkekler neden az ağlar?”Erkeklerin ağlaması genellikle zayıflık,yetersizlik belirtisi olarak kabul edilir.Bir de tolumda “erkek adam ağlamaz”sözü yaygındır.Bu söz erkekler üzerinde büyük bir baskı oluşturmaktadır.Bu doğru mudur?Elbette doğru değildir.Bırakalım erkekler de ağlasın.Ağlamak zararlı değil yararlıdır.Ağlama merkezi beynimizdedir.Gözyaşı akarken beynimizdeki fazla sümüksü sıvıyı da birlikte atmakta ve beyin hasta olmaktan kurtulmaktadır.Ayrıca ağlayan,ağlayabilen insanların daha merhametli ve daha sevecen oldukları da bir gerçektir.Ağlayan insanın öfkesi azalır veya ortadan kalkar.
İnsan neden ağlar?İnsan yaşamında bir yakınını,çok sevdiği birini kaybedebilir.Aşık olduğu kişiden ayrılabilir,Kavga edebilir,hasta olabilir,dışlanmış olabilir.İnsan işte bu istenmeyen acı olaylar karşısında gözyaşı dökebilir.Bir de dinlediği duygusal bir film,çok sevinçli bir olay,bir haber veya duygusal bir müzik ,aldığı bir ödül…vb olaylar karşısında mutluluk gözyaşı dökebilir.Her ne şekilde olursa olsun ağlamak insanı rahatlatır,Kötü değildir ağlamak.Düşünülenin aksine iyidir.Ağlamayan veya ağlayamayan insan bir psikolog doktora başvurmalıdır.
Ağlamak,zayıflık veya yetersizlik olarak düşünülmemelidir.Ağlayan insana da engel olunmamalıdır.Bırakalım ağlasın ve vücüttaki zararlı parazitleri atsın,toksinlerden kurtulsun ve rahatlasın.
Herkese bol mutluluk gözyaşı dökmesi dileğiyle…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.