- 256 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aklın Var Mala Ne Gerek Var Aklın Yok Yine Mala Ne Gerek Var
İnsanı yaşamda tutan akıldır. Size yol gösteren, istikamet tayin eden, iradenizi kullandıran, iyi ve kötü ayırdını sağlayan akıldır. Allah insana ruh ve akıl saglığı versin dileği bu nedenledir. Hem psikolojiniz yerinde hem aklınız yerinde olacak ki düzgün bir hayat sürebilesiniz. Bedensel aksaklıklar da mutlak önemlidir ancak bu iki görünmez kadar değildir.
...
Aklın var ne yapacaksın malı mülkü derken hiç olmasın anlamında değildir. Eğer aklın var ve kullanabiliyorsan mal mülk olmuş olmamış hiç önemi yoktur, isterseniz her daim kazanabilir, her şekilde kullanabilirsiniz anlamındadır.. Aklın yok ne gerek var mala derken, olmayan akılla zaten malın mülkün anlamı yok, kıymeti yoktur. Nasıl sahip olacaksın, ne şekilde değerlendireceksin manasındadır.
...
Akılsa, tanımı bir değildir. Her insana eşit dağıtılmamıştır. Akıl yaşta değil baştadır sözü bu nedenledir. Akıl vardır cüz’ idir, akıl var küllidir. İlk akıl vardır, üst akıl vardır. Veren akıl vardır, verili olan vardır. İşte biz insanlar cüz’ i ve verili akılla yön bulmaya çalışıyoruz ki bu da hepimizde eşit değildir. Kimimizde azdır, kimimizde çoktur. Bazılarında hiç yoktur.
...
Bir dilekle tamamlayalım yazımızı. Allah bize akıl ve fikir versin, ruh sağlığımızı korusun ki kendimizin farkında olalım, insan olmanın onurunu yaşayalım, büyüğü ve küçüğü bilelim, sınırımızı tayin edelim ve başkalarının hakkına hukukuna saygı gösterelim, erdemli bir hayat sürelim.
Kemal SEYFİ
15.10.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.