- 839 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
VİCDAN
"Vicdan"kelimesini nasıl yazarsak yazalım, nasıl okursak okuyalım, yorum dahi yapsak fark etmez.
Her dilde, her millette, her kültürde, anlayışta vicdan aynı şeyi anlatır bizlere..
Kalbimizdir vicdan aslında.İnsanın en büyük yolculuğunu anlatıyor, insan kalabilmeyi, olabilmeyi, insanca yaşamayı haykırıyor... Vicdan.
Kendimizi sorguya çekmeliyiz bir yerde, gerçekten de iyi miyiz? Elimizi vicdanımıza koymalıyız. Vicdan… Nedir ki bu vicdan, hayatımızın her anında, farklı yerlerde karşımıza çıkan.Aklımıza ilk gelen sözlük tanımını bir kenara koyarak düşünelim. Sizce vicdan nedir? Akıl ile kalp arasındaki ince çizgi olarak tanımlıyorum vicdanı kendimce. Ne kadar doğrudur ya da yanlıştır bilemiyorum. Yorumunu tanımını
sizlere bırakıyorum...
Belki de içimizdeki sızı? Benliğimize, insanlığımıza aykırı olan her adımımızda kendini hatırlatan bir şey var içimizde vicdan diye adlandırılan...
İçimizde bulunduğumuz dönem insanı, empatinin, vicdanın, egoistliğin azaldığı yada adının bilinmediği dönemler..
Vicdan bir şeye evet dediyse onu ne akıl yalanlayabilir ne de azalarımız.. Bazı durumlarda erteleyebileceğimiz haller vardır, ancak vicdan için bu geçerli değildir.Duyguların akıl karşısındaki durumu ve aklın vicdan karşısındaki durumu aynıdır. Bir şeyi vicdanen biliyorsak bunu çürütebilecek başka bir kaynak yoktur.
Bir ülkenin atasözü şöyle der:"temiz bir vicdandan daha yumuşak bir yastık yoktur".
Kendi dünya penceremden bakıyorum ve vicdan kelimesinin eridiğini yok olduğunu görüyorum, gelecekteki insanlık için üzülüyorum.
Aslında üzülürken de hata mı? yapıyorum.
Zamanın sahibi belki daha güzel günler verecektir temiz gönüllere. Bu kavramın mesajlarını çevirip çevirip okuyacaklar, gönül ve akıl köprüsünü daha iyi
dolduracaklardır, belkide benliklerinde...
Vicdan insan olabilmektir, şimdikiler vicdanı bir yerlere tırmanmak için kullanan ve sonucunda insan hayatını yok eden, manevi saldırılarıyla birlikte insan psikolojisini alt eden güçleri var.
Vicdan olma adayı olarak dünyaya gelip gerçekte vicdan sahibi biri olarak hayatımızı sürdürmeliyiz, amacımız bu yönde olmalı değilsede gayret etmeliyiz...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.