- 304 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Supleks Sarma Salto Kle Kilit Boyunduruk ve Çırpma
Güreş ata sporumuzdur ve biz Türkler aracılığıyla dünyaya yayılmıştır. Kel Aliçolar, Koca Yusuflar, Kurtdereliler, Adalı Halil, Çolak Mümin, Filiz Nurullah ve Kazıkçı Karabekirler tarafından günumüze kadar ulaşmıştır.
...
Güreş yiğit sporudur. Hem yiğit olunacak, hem güçlü kuvvetli, hem mert olunacaktır bu sporda. Yani fizik olarak yeterli, ruhsal olarak sorunsuz ve maneviyatça zengin olunmalı ki güreşçi olunabilsin.
...
Güreşte en riskli oyun suplekstir, atabilen beş puan elde eder. En garantili oyunsa kilittir ve uygulayabilene iki puan yazar. Künde duruma göre iki puan olarak da değerlendirilebilir üç de yazabilir. Çırpma iki puanlıktır ama bir puan verildiği de olur. Kle ve boyunduruksa puandan ziyade rakibi hırpalama enerjisini bitirme adına yapılan oyundur.
...
Her güreşçinin kendine özgü mutlak iyi bir oyunu olmalıdır. İyi kilitçi kilidi uygulayarak şampiyonluğa kadar gidebilir. Rakibini sayı tuşu yapabilir. Çünkü kilit vuruldu mu kurtulmak oldukça zordur.
...
Güreşte tarihi isimleri saydik. Yeniler yani Cumhuriyet sonrası isimler kimlerdir denilirse; yağlıda Ordulu Mustafa Bük, Sındırgılı Şerif, İbrahim Karabacak, Ali Gürbüz, Ahmet Taşçı, Hüseyin Çokal ve Recep Kara’ dır. Minderde ise Yaşar Doğu, İsmet Atlı, Müzehher Sille, Mahmut Demir, Şeref Eroğlu, Rıza Kayaalp ve Reşit Karabacak’tır.
Kemal SEYFİ
13.10.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.