- 1677 Okunma
- 8 Yorum
- 10 Beğeni
Kutu
Kayseri, İstanbul seferine çıkmak için hazırlık yapmakta olan otobüs şoförü ve muavinin yanına elinde büyük bir kutu ile yaklaşıp,
"Merhaba" dedi.
Şoför: genç kadına "merhaba buyurun" diye karşılık verdi.
Genç kadın "size bir emanet vereceğim bu kutuyu İstanbul’a götürmeniz mümkün mü?" diye sordu.
Şoför, "bir yolcu parası verirseniz tabii ki götürebiliriz" diye cevapladı.
Genç kadın: "otobüsün İstanbul varış saatinde ablam otogara gelip alacak. ’’dedi.
Şoförde" pekâlâ." dedi.
Önce bir yolcu parası verip kutuyu götürmeleri için teslim ettikten sonra
"Şoför Bey kutunun içinde benim kedim var lütfen onu incitmeyin ve almak için gelecek olan ablama teslim edin" dedi.
Şoför "hiç merak etmeyin hallederiz" dedikten sonra genç kadın arkasını dönüp gitti.
Kedinin olduğu kutuyu otobüsün bagajına koydular.
Ve yolculuk seferi başladı.
Dört buçuk saat yol yaptıktan sonra çay, yemek ve ihtiyaç için Konya’da
dinlenme tesislerine çektiler aracı.
Yolculara anons geçtikten sonra mola verdiler...
Şoför, muavine seslenerek " şu bagajda ki, kediye bir bakıver acıkmış susamıştır yemeğini suyunu ver" dedi.
Muavin genç: "tamam usta" dedikten sonra bir velveleyle "usta Ustaaa" diye seslendi.
Şoför: "ne oldu lan! ne bu telaşın" diye sordu.
-Muavin: ustaaaa ölmüş, ölmüş!
-Ne ölmüş lan desene ?
-Usta bagajda ki, kutuda bulunan kedi ölmüş!
-Oğlum nasıl ölmüş? Essahten mi? diyorsun
-Usta vallahi bilmiyorum havasız kalmış olabilir.
- Abov şimdi biz sahibine ne diyeceğiz oğlum ?
-Valla usta aha murdar yatıyor hayvan, ben bilemem, sen ne diyeceksen dersin artık.
Şoför ve Muavin "vah tüh eyvah" çekerken
Bir taraftan da muavinin telefonunda çalan müziğin "indim dereye taş bulamadım" sesi ve sözleri Şofürün tepesini attırır.
“Kapat lan şu türküyü!"
"Bunca sıkıntının arasında birde şarkımı dinliyorsun” der.
Muavin: "usta işimi yaparken sessiz sessiz kendim duyacağım bir ses ile dinliyordum ’aman Melekem Ahhh Melikeeee’ diye cevap verir.
Şoför, "şimdi indiririm seni dereye, eline veririm daş’ı görürsün Melike’yi hergele herif "
"Melike melike Melekemmm!! usta melike ile buluşacaktık şimdi kedi öldü diye sen izinde vermezsin,
ben nereden bileyim kedinin öldüğünü şimdi suç benim mi?" Oldu. Dedikten sonra
"Ustam melike?"
Şoför "kedi?"
Muavin, melike ile İstanbul’a ulaşınca buluşamayacağını anlayınca
-Usta aklıma bir fikir geldi ama sonra izin vereceksin değil mi?
-Şoför: "de hele, söyle bakalım nedir aklına gelen fikir?...
-Usta şu dinlenme tesislerinin lokantası var ya...
-Eeeeeee?
- Lokantanın arkasında çöplüğü var.
-Varsa ne olmuş çöplüğe?
-Usta orada kediler oluyor yemek artıklarını yemek için oradan bir kedi yakalayalım sonra bu ölü kediyi şu bahçeye gömeriz. Onun yerine de yakaladığımız kediyi kutuya bırakırız der...
-Şöfor, madem öyle çaresiziz ve de mecburuz yapacak başka bir şey yok.
Hadi bulalım bir kedi diye başlarlar gördükleri kedileri kovalamaya.
Uzun bir uğraşın sonunda elleri kolları tırmalanmış olsa da bir birlerine gülümseyerek
Sonunda bir tanesini yakalayıp kutuya koyarlar ve ölü kediyi de oracığa gömüverirler...
Şoför ve Muavin "şu başımıza gelene bak" diye söylene söylene
mola bitişini yolculara anons geçip yolculuğa devam ederler.
Arada bir Şoför muavine "evladım şu kediyi arada yoklayıver bu da ölmesin" der.
Muavin, "yok! usta yok! bu sokak kedisi, vay anasınıııı!
Beni versen yer, öldürsen gömer, valla cin gibi" baktım da der...
Neyse yolculuk biter gelirler İstanbul otogarına.
Otobüs durur durmaz orta yaşlı bir kadın.
Şoföre, "benim bir emanetim vardı. Kayseri’den bana teslim edilmesi için size bir kutu verilmişti alabilir miyim" diye gelir.
Şoför keyfi gıcır "he tamam abla bekle hemen getirelim" der.
seslenir muavine "evladım hanfendinin kutusunu getir."
Muavin kutuyu getirir.
Kadın kutuyu üzgün bir yüz ifadesi alır.
Açar ki ne görsün!
"Aman tanrım! Kedinin gözleri çildir çildir yanıyor. Kutuyu korkuyla hemen kapatır
"Aman Allah diye irkilir.
Nerede benim kızım?
Ne oldu kızıma, bu benim kızım değil!
Nerede benim kedim diye cıngar çıkararak başlar bağırmaya.
Şoför: "ablaaa sus gözünü seveyim aha burada kediniz bakın işte der...
Kadın, "hayır, hayırrrr! bu kedi benim değil!.
Şoför: "abla nasıl senin değil?"
"kadın: "bu kedi canlı benim kedim ölü idi ve bana cenazesi gönderildi ne yaptınız kedime?"
Muavin ve Şoför göz göze bakarak
"Abiiiiiii"
"Ustaaa"
dedikten sonra susarlar.
Kadın tekrar sorar
-Beyefendi ne oldu benim kedime?
-Muavin, "ablaaa ölmese iyiymiş sizin kedi, Allah rahmet eylesin. lâkin biz bir şey yapmadık. valla her şey Azrail’le kedi arasında gelişmiş bir durum, yolculukta otobüs sallandıkça dirilmiş kedi belli ki...
Kadın: "kes saçmalamayı dalga mı geçiyorsun" diye çıkışır.
-Şoför, "dinle bir abla" der ve başlarından geçen hadiseyi üzgün bir şeklide anlatmaya çalışsa da nafile
Kadın hiddetlenir. "Bana abla deme! bana abla deme!" der.
Muavin, başlar bu defa da "teyzeciğim bak dinle usta mı iki dakika Allah aşkına" deyince kadın susar!.
Şoför, "hanfendi valla kusura bakma!
Kız kardeşiniz bize ölü bir kedi verdiğini belirtmedi.
Oradan bir kedi yakaladık ve kutuya koyduk!
Biz sizin kediyi havasızlıktan öldü zannedip panikledik!
Konya’da dinlenme tesislerinin bahçesine gömdük!
Size ölü bir kedinin ne faydası olacak, Aha’n da size kanlı canlı Konya kedisi ister alın, ister satın!"
"Bak bak teyzesi gözleri de cin gibi maşallah" der. Sonrasında lafa giren muavin!...
Kadın: "ben kedimin ölüsünü istiyorum alın şunu" der ve Konya kedisini üstlerine atar!...
Kadın geldiği gibi eli boş gider.
Kedi ellerinden fırladığı gibi sokak aralarına karışır.
Muavin: "usta Kedi kaçtı" der.
Şoför bıyıklarını altından kahkaha ile gülerken koca göbeğide eşlik eder kahkasına...
Muavin şaşkın şaşkın bakar.
Şoför: "Laaaa oğlum ne bön bön bakıyorsun Konya kedi ‘sine yaradı bu yolculuk
Kedi İstanbullu oldu. Kedi İstanbullu oldu.
"De Yürü git Melike beklemesin!.."
#hüzünlükent
YORUMLAR
Harika ve evet, günün yazısını şimdiden tebrik ediyorum.
Sevgilerimle güzel yüreğinize
hüzünlükent
Sizin gününüz de olmakta güzel
Gönül dolusu sevgiler olsun
Güllerin en güzeli
Bizim göbekler de eşlik etti şöförün göbeğe 😄😄 i!!
Yüzünüzde güller açsın!
Anlatımınız çok güzel olmuş.
Günün yazısı bence.
oğuz kocakuşak tarafından 13.10.2021 19:07:33 zamanında düzenlenmiştir.
hüzünlükent
Bende yorumunuzdaki şoföre olan eşliğinize güldüm 🙃ki...
Selamlar olsun
Güzel akşamlar dilerim
"Bir güzel teyze" den sonra bir yolculuk öyküsü daha okuduk ; bu sefer ölmüş bir kedi
emaneti etrafında gelişen olaylar...
Fıkra gibi bir öyküyle yine güldürdün takipçilerini :)
Bu yol hikayelerinin en güzel yanı, hayatın içinden ve tam orta noktasından yakalaması...
Aman Melikem kavur balıkları :), tebrikler
hüzünlükent
Aynen yol hikayeleri hayatın orta yerinden
Artık muavine kavurdu zaar balıkları melike
Onca yol dan geldi çocuk bin bir olayla (:
Gülmek güzel yaaa keşke hep gülsek :)
Teşekkür ederim Sahir Neva
Selamlar sevgiler
Her ne kadar gülümseten durumları çok etkili anlatım gücüyle okura geçirse de yazı, emanetin kutsallığı bir anttır.
o ant' a sadık kalınamamıştır maalesef.
Yazının bence can alıcı vurgusu omurgası bence budur.
Liyakat her yerde lazım, Emanetin alınma koşullarının önceliği sadece para olmamalıdır.
Emanetin alınma önceliği olağan ve olağanüstü koşullarında göz önünde tutularak, karşılıklı şartların yazılı olduğu bir metne imza edilerek yerine getirilmesi çok daha elzemdir.
Böyle bir yazıyı yazdığınız ve önemli bir konuya parmak bastığınız için çok teşekkür eder
nice saygılarımı sunarım.
hüzünlükent
Şoförle muavinde kendileri bagaja koyunca öldü sanmışlar olay bu :)
Aslında çok masum ve saf bir niyet var
birazda korku ve endişe
Emanet kutsaldır evet
Saygılar sunuyorum
Etkili yorumunuz için ayrıca teşekkür ederim üstad
Yazının sonuna göz gezdirmeden baştan aşağıya okudum. İnan o kutuyu bagaja koymalarından hissetmiştim ölü olduğunu.
Muavinlik öyle kolay mıdır hele de uzun yolculuklarda (15-20 saat arası ) bütün yolcuları pratik zekâsıyla idare edecek. O da yetmedi şoförleri memnun edecek.
Sonuna geldiğimde heyecanla gülü güle okumak, enerji toplamak ne güzel geldi bilemezsin. Mesai arkadaşlarıma sabah sabah hadi gülümseyin diye onlara da okuttum.
Elimizde çay bardakları muavinin yüzünün şeklini, şoförün hayretini, teyzeciğimin tatlı azarlaması koptuk.
Ayrıca fotoğraftaki detay ayrı bir güzel, fenomen kediciğimiz dilini öperim ben.
Gözler mavi boncuklar masmavi hüzünlükent’in ruhu hep aydınlık
Gönül huzurunu hissedebiliyorum.
hüzünlükent
Bir zat şoför abiden dinledik ben bir yıldır aklıma geldikçe gülüyorum :)
Dedim yazayım da aklımda kalsın :)) okur okur gülerim
Ne mutlu sizlerinde yüzünde bir gülücük olduysa
Mesai arkadaşlarınıza ve size gönül dolusu sevgiler selamlar olsun...
Hüzünlükent olsamda hüzünlerim içimde kendimedir...
Normalde çok neşeli bir yapıya sahibim :)
İç dünya mı kimse bilmez ama burada gerektiğinde iç ve dış dünyamızı yazmak muhteşem rahatlatıyor...
Gülmek size yakışıyor daima gülümseyin hayata inşallah
🤍🐈
Ha ha ha! Bu ne hoş bir hikayeydi. Çok güldüm. Uzun zamandır bu hoşlukta bir anekdot okumamıştım. Eğlenceliydi.
İçinden zor çıkılır bir dilemma! Paradokslar düğümü, ki kaotik bir hale büründürüyor olayı. Hem bilgisizlik ve masumluk var işin içinde. Bir yandan da kurnazlık ve uyumsuzluk...
Mizahın nüansları olağanüstü organik işlenmiş. Hikayenin karekterlerinin vücut dilini gördüm sanki.
Hele diyaloğlardaki o vurgular...
Bana rahmetli Aziz Nesin'i anımsattı hikayenin dokusu...
Teşekkürler hikayenizi paylaştığınız için, sevgili yazar.
Tebrikler ve sevgilerimle.
hüzünlükent
Merhaba Tüya
Yazarken bende gülmedi değilim
Arada gülümseyelim istedim :)
Çok teşekkür ederim gülümseyen yüzünüz hiç eksik olmasın
Çok sevgilerimle