- 245 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Ring Raund Kroşe ve Aparkat
Boksa dair sözcüklerdir ring, raund kroşe ve aparkat. Boksör direklerle sarsar rakibini, arkasından sağlı sollu kroşelerle hırpalar, eskivlerle kaçar, aparkütlerle abondone ya da nakavt eder. Nakavt olmaktan kurtulursa boksörün imdadına gong yetişir, verilen kısa arada biraz dinlenir, kendisini toparlar.
...
Boks zorlu bir spordur. Hem vurur, hem yumruk yer boksör. Döğer ve dövülür. İki yönlü efor sarfeder. Çok çalışır çok ter döker. İzleyene keyif fazlasıyla zevk verir ancak kendisi de biter, yorgunluktan yatağa düşer.
...
Şampiyon olup zirvede kalmak zordur. Kaybettikten sonra eski günlere dönmek zorun zorudur. Kalıcılık ise çok az boksöre nasip olan şeydir.
...
Boks tarihinin önemli isimleri ise hiç şüphesiz ilk sırada şampiyonluğu üç kez kaptırıp tekrar aynı kişileri yenerek kazanan Muhammed Ali’ dir. George Foreman’ ve Joe Frazier’i hiç yabana atmamak gerekir. Özellikle Foreman kırk beş yaşında şampiyonluk kazanan tek boksördür. Sonny Liston ise Muhammed Ali’nin galip geldiği ve ilk kez şampiyon olduğu sporcudur. Kanat açıklığı boksörlerde genelde iki metre civarında iken Liston’da iki onikidir. Bu arada şampiyonluğu on beş yıl elde tutan Evander Holyfiet’i unutmamak gerekir.
...
Yerlilerde ise çok erken yaşta aramizdan ayrılan Merhum Sinan Şamil Sam ve Cemal Kamacı en önemli isimlerimizdir.
Kemal SEYFİ
12.10.2021
YORUMLAR
şiddet ve *oks sevmeyenler bir şey anlamaz Keşke kelime kelime açıklasaydınız. Genel kültür bilgisi olurdu, kim milyoner yarışmasında lazım olabilirdi....
uzun süre yapanların beyin hastalıklarına yakalanması muhtemel...
Kemal SEYFİ
Selam ve saygılar