- 401 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kalbin de gözü var...kulağı var...İlmini besle...Hakkel yakine er...
Kalbin de gözü var...kulağı var...İlmini besle...Hakkel yakine er...
Eylemlerin el ayak gibidir aklı aşkı besler...uykudasın sen...İlim meclislerine koş...Salmani Farisi örnek bu konuda sana...zekat ver hz Osman hz Ebu bekir örnek bu konuda...hallerin eylemlerin fikirlerin aşkına hadim mi el ayak mı göz mü aklına aşkına...hasretine... inancında hala mukallidsin... cehennemi görür gibi ol cenneti de melekler görüyor...melek olman için bu şart...
Kalp verilmiş akıl verilmiş yetenek verilmiş esmanın etkilerini gör...aşk sahibi ol...
Kalbi aklı göreve davet et...aşk sahibi ol...deliller ayetler nurlar artar aklını göreve çağırırsan...Namaz aşkın ürünü olur...
Aynel yakin derecesine çıksın imanın...hakkal yakin derecesine çıksın...aklını göreve davet et...ilim deryasına çağır aklını esmayı okumaya davet et...
Aklını kullan aklın da gözü var...midesi var kulağı var...beslen...İmanın hakkal yakin derecesinde olsun...cennet ilmin ihlasın ödülüdür...Allah kalplere bakar aşka bakar...adl sıfatının ödülü değil cennet...vehhab sıfatının latif sıfatının ödülü...amellerinle cennetin ücretini ödeyemezsin ama aşkınla ödersin hasretinle ödersin...
Camiye girdiğinle çıktığın bir oluyor...aşk ehli ol...çünkü Cehennem, amellerin karşılığıdır; Allah’a asi olanların, emir ve yasaklarına itaat etmeyenlerin hak kazandığı bir cezadır. Cennet ise, amellerin karşılığı değil, Allah’ın rahmetinden dolayı mümin kullarına bağışladığı bir lütuftur.
Ramazanın ilk üç günü oruçla yetinir oldun...Aşk ehli ol...Orucun aşkının ihlasın meyvesi mi...eylemlerin hallerin aşk ehlinin eylemi mi hali mi...Allahı görür gibi misin Allah seni görüyor...Allaha hasret duy aşk duy yani esmasına hadim ol aşık ol...eylemin de aşık olsun dilin de halin de fikrin de aşık olmalı...cılız bir aşk yetmez...Allaha aşık et eylemlerini hallerini ...fikrini ...zikrini...Allah musa olana asa veriyor...adl sıfatının etkisi latif sıfatının etkisi seni hızırla arkadaş eder...Kur’an buna inan diyor...hızırla arkadaşlık sadece hz Musaya ait değil her musa olana nasib olur...hz Peygamber tayyi mekan idi miraç ve isra bu ...her varisine tayyi mekanlık nasib oldu...bir baktın Mekkede bir baktın kudüste...ve hatta gök katlarında...
Evet...namaz kılar aşk sahibi...hasret sahibi...Sabır da şükür de aşkın hasretin sahibi...
İnsanın nefsine aşk ilham olundu...nefs aşka yeteneklidir ...arının bal yapmaya yetenekli olduğu gibi... Allah, “hak ile yaratan, batıl ve boş yaratmayandır.”esmayı oku ilme koş aklın da ayakları var...Aklı esir etme batıla...cife eylemlere cife hallere cife fikirler cife inançlara...
Evet Allah ruhundan nefhetti ...bedenden ibaret değilsin...bu kainat da gözle görülen bedenden ibaret değil...İrade var bu kainatta O iradenin sahibi Allah...İnsan bedeninde de irade var...çünkü aynadır her aratılan...arıya bile vahyedilmiş...ayna her yaratıan çünkü memurluk yapsın diye yarattı...
Allah imtihan sahnesi hazırlamış...gayretimizi ölçecek...işte ayet...😮 ki, hanginizin daha güzel davranacağını sınamak için ölümü ve hayatı yaratmıştır. O, mutlak galiptir, çok bağışlayıcıdır."(Mülk/2) gayretimizin ödülü bazen vehhab vasfıyla ve Latif vasfıyla ödüllenir...İhlasla aşkla kıl namazını tut orucunu git hacca...çünkü cennet ihlasın karşılığıdır...
İhlaslı ol...hasretli ol işte Mülk suresinde Allah’ın birliğinden, kudretinden ve azametinden söz edilmiş...Allahın azametini düşün...öldükten sonra Allah tarafından diriltileceğimize inanmayanların ve inkar edenlerin akıbetleri kötü olacak Surede genel olarak Allah’tan başka ilah olmadığına, tek bir yaratıcı olduğuna inan ...Sahib tek esmanın sahibi tek...ve esması açık ben Allahın varlığını anlayamadım deme bu yetenek akla gönle ruha verilmiş...midenin acıktığı gib manevimidemiz namaza oruca acıkır...Allah boş yere yaratmadı seni...
Cennet aşkın karşılığı...Zekat verirken eli titreyene cennet verilmez...Kurban keserken kör hayvan kesemezsin...Kalbine bakılacak ...ihlas ve hasretin meyvesi olsun kurbanın...be bir de İnsan ibadet ve aşkına şükretsin...aşkın ürünüdür şükür ...Kalp miden boş sabır ve şükür yoksa sende...boş mide huzursuz eder...namaz mutlu eder çünkü kalp miden doluyor namaz da bir gıda...
İnandın mı sen...deliller gördün mü taklitde misin...hiç namaza acıkmayan mukallidsin daha...Evet...namaz bir gıda...keşf ile imana eren aşk sahibi olur ve namaza acıkır...kurbana acıkır...oruca acıkır hacca acıkır zekat vermeye acıkır...Tasavvuf ehlinin, eserden müessiri, yani işi görerek, bunu yapanı keşf ile anlamasına (İlm-ül-yakîn) denir. (Mektubat-ı Rabbani c.3, m.39)
Evet... kâinat ve içindeki mahlûkların hikmetsiz ve abes yaratılmadığını, her birisinde pek çok gaye ve hikmetlerin var olduğuna deliller gördün mü aklını başka işlere kiralamışsın mukallitsin sen...hala.
Evet...Mukallitlikten kurtul artık ...Kur’andan gıdalan...Aklını göreve davet et...Göklerin ve yerin bitişik iken ayrılmış olduğuna , semanın bir gaz bulutu şeklinden şimdi bulunduğu hale getirildiğine ,yaratılışın altı gün sürdüğüne
v.b. dair bilgiler var ayetlerde...zaman büyütücüdür...adl sıfatının etkisidir..ve adl sıftına işarettir bu ...gökler gittikçe büyüyor..üç aylık kuzu ile altı aylık kuzu bile aynı değil...esmanın etkisidir bu gökler de...ve esmayı öğretmek için aklını çalıştır...
Melek gibi dediğimiz adamlar bile cahil artık çünkü...Cennetin ve Cehennemin varlığı yakîn olarak bilinirse, buna (İlm-ül-yakîn), meleklerin bildiği gibi, bizzat müşahede edilerek görülürse, buna da (Ayn-ül-yakîn) denir. nice mukallide melek gibi biri demeyelim...