İncil mi Emrediyor
.../
Ey peder bu okuduğum incil masal anlatıyor
Bir insandan gelen ses gibi beynimi çınlatıyor
Yok mu bu düşünceden sıyıracak başka ilahi mesaj
Hiç düşünmeden biat ettirip kendini dinlettiriyor?
.../
Baba, oğul ve ruh… Nasıl olur ki,
Tanrı hiç doğar mı hiç ölür mü düşünen olmamış ne yazık ki…
Yaratanın insan gibi ihtiyaçları mı olur
Bu yüzden mi liderlerinde süper güç olma hayali
Astığı astık kestiği kestik her nefesinde solur!
Ben böyle bir tanrıya nasıl inanırım ki?
.../
Çaldıkça beynimde zonklayan bir çanı her an her yerde dinliyorum. Ne sanat ahengi, ne müzik bestesi ne içinde bir mesaj ne de bir manası var… Dinledikçe bu sese kendimi düşman eyledim. Çalmasın artık, bu ses beni hasta ediyor. Şimşekten korkar gibi tüm benliğimi titretiyor. Oysa öyle bir ses olmalı ki, beni çağırmalı ki ruhumda teslimiyet bedenimde zafer coşkusunu daha yakından her an dinleyim diye benliğim teslim olsun. Böyle bir ses varda benden mi saklıyorsun? eğer söylersen dünyalık neyim varsa size vermeye razıyım. Yeter ki bu çandan bu yaşadığım gaflet ve zandan kurtulayım…
İncil mi emrediyor, haksız savaşları, döktürmeyi yetim gözyaşlarını … İncille liderliğe talip olan kişi, ona yemin ederek yönetime talip oluyorlar sonrada suçu ve günahı olmayan insanlara bomba yağdırma emri veriyorlar. İnsan can alır mı diyor, oysa insan öldürmek … Kıyamadığım köpekleri, kedileri öldürmekten daha zor. İncile inanan liderler insanı neden yaşatmıyor? İncil mi diyor, insan tanrıdan daha ulu ve yücedir ki, tanrının yarattığını tanrı izin vermeksizin öldürüyor. İncil mi diyor ki, çalışmadan bir başkasının malını gasp edip yaşamına devam et! İncil mi diyor ki, kendisine inananların özel bir insan olduğunu? İncil mi diyor ki, tanrı bu yaptıklarınızdan haberdar olamaz? İncil mi diyor ki, insan öldürürseniz siz bu dünyada daha fazla yaşarsınız… Eğer öyleyse, ben İncile neden inanayım. Onu okuyayım ve rehber edineyim. İncile inanan hangi ülke gördümse gücüne kanıp, cellat oluyor… Benim ihtiyacım şefkat, merhamet, aşk, sevgi… Vicdanım rahat olmalı ve ne zaman kutsal kitaba sığınsam gönlüm huzur bulmalı. Ama bulmuyor işte… Her kitap gibi masalın sonu mutlulukla bitse de bu kandırma işte… Ben asla mutlu olmuyorum.
Öyle bir inanca sürüklüyor ki, ne kadar günah işlesem, pedere söylüyorum bütün günahlarım af oluyor, böylece günah işlemek hoşuma gidiyor. Şarap içmeyi kutsal kılmış, içtikçe sarhoş olup, etrafıma zarar veriyorum, kendimi hızlıca öldürüyorum. Hani iyi insan olmak ilahi kitabın emeliydi? İşte her yerde her an suç var… Hırsızlık, talan… Öldürüyor eline silah alan… ispat edilmesinde insan seve seve oluyor başkasını kandıran. İncil kapitalist yahut sosyalist, yahut komünist mi olun diyor. Hangisiyle yönetilirse gördüm ki, zayıf olan acı ve işkence çekiyor. İncil bunu der mi? Eğer diyorsa nasıl bir ilahi kitaptır. İnsanlar eşit değil mi? Kim kimden üstündür ki? Eğer incil birleştirici ve hoşgörülü ise neden dünyada bölünme var yahut ona inananlar halkları bölmeye çabalıyor? Peder sen bunları anlatmıyorsun, yoksa o kişilerden para mı alıyorsun? Anlat Peder ben onlardan daha fazla para vereceğim, eğer gerçek ve en doğruyu anlatan başka bir ilahi kitap varsa… Yol varsa… Seni kınamam, eleştirmem, sorgulamam, kusur bulmam… Bana söyleyeceğin bu yolun maddi karşılığı, dünya ölçüsünde bulunamaz benim için. Ben huzura ermek, insan olmak ve Yaratıcıyı bulmak istiyorum. Benim vatanımda, milliyetçiliğimde ve sahiplendiğimde bu kutsal kitabın içinde gizli… Lütfen bana yol göster, bu ilahi kitabı bulup, okuyup, yaşayayım…
Saffet Kuramaz
YORUMLAR
Kel ilaç bulsa başına sürerdi.
Peder bilse zaten pederlikten terfi ederdi imamlığa.
Arayıştaki insanın ışığı önündeyse yürek de aydınlanmaya başlamış demektir.
Tebrikle saygıyla selamla.