- 385 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
şakirdin günlüğü
1
neden mustafa kemale hakaret edlir.neden modern olmanın gereği atatürkün fikirleriyle özdeşleşir.bunları düşünüyordu volkan atatürke kafir diyen hocanın sözlerine duyulan tepki için.uğur mumcu demiyormuydu bu ülkede banka soyarken kar maskesi ülke soyarken atatürk maskesi takılır.peki neden bu yalnışlıklar yaşanır.tabiki bunun nedeni her şeyin ölçüsü olması kemalizmin.atatürk bilimin aydınlığıuna inanmıştı okuduğu kitaplara bakınca.volkan yalnız anlarında bu konuları düşünmüştü.gerçek bir dindarlık değildi yaşadığı yanılsama için sorgulaması hayatı.hep farklı kültürleri merak etmişti seyyahların izinden gitmeyle.yasak kitaplara olan ilgi azalmıştı artık.arkadaşı furkan ona dini kitaplar getirmişti içinde risalelerin olduğu.işte benliğinden kopuk bir ihtirasla reddetmişti kullanılmayı.kimseye bahsetmemişti bu konudan her tarafta ajan olduğunu bildiğinden.hayatın garip cilvesi böyle hastalıklar kuran eczanesine başvurmalı şakirt demişti ona furkan.mesele yalnızca öğrenmek değildir hayatta.bir fırkaya dahil olmanın olgunluğuna ermektir deniyordu risalelerde farklı şekilde.beşikten mezara kadar ilim tahsil ediniz hadisi vardı kitaplarda.neyi öğrenecekti sorusunu yanıtlamamıştı ona hocalar.belki insan tabiatı bilginin sonsuzluğuna bir anlam veremiyordu.iktisat okuduğundan içinde yoksulluğu anlamanın burukluğu vardı.bir dava uğruna yaqşamanın kolay yolu değildi cemaatler.çünkü haram kabul edilmişti sanatla olan ilgisi.üstelik kültürün islam dışılığında görülüyordu deccaliyet.bu fikirler insan tabiatını nasıl zenginleştirir sorusu dahi felsefenin konusuydu.hayattan kopmanın çelişkileri vardı hayatında.çok geç anlamıştı bir buhran geçiren gençliğe reçete aramanın yanlışlığı vardı insanlarda.sanatçı kişiliği bahsedilen konuları idrakte zorlanıyordu.çoğu yoksul talebeler ezberlediği risalelere bir işaretle yazdırılmış vehbi ilim olduğu ilhamına inanmıştı.yurtdışına çıkma kararını süheylaya söylediğinde beraber gitme teklifinde bulunmuştu.ilk yurtdışı bseyahati değildi bu.süheyle parise vardıklarında yalnız kalacağını düşünmüştü nedense.uçağa bindiklerinde her şeyin normal olması gerekiyordu.işte bu kaçışın hikayesini konuşmuştu herkes.onlar için sıradan bir hayat demekti özgürlük artık.
2
1-benim özgürlüğümü kısıtlayarakmı cennete gideceksiniz.bunu söyleme hakkı vardı haşimin.dine bağlılıkla ölçülür olmuştur hakikat.belki bu nedenle yalnızlık yaşıyor insanlar.ne kadar haklı olsanda ilahi bir yönü vardır yaşamın dedi gülsüm.yani takdir edilmiş bir işkenceyle yaşamakmıdır erdem denilen ruhsuzluğa razı olma vecibesi.haşim öfke nöbetleri geçiriyordu hapsolduğu odasında.ne kadar ihbarda bulunmuş olsada güvenlik konusunda hakları çiğneniyordu.akla ziyan bu tutumun gerekçesi hayata anlam katacak bağlılıklardır belkide.ben özgürlüğümü istiyorum dedi haşim.kimse benim yanımda olmasın itikat noktasında herkes kendinin efendisi olsun dedi bir kere daha haşim.sen sıradan bir insan değilsin kalpleriyle düşünenler yanılmaz dedi gülsüm.savunduğu bir dava yoktu haşimin.buna rıza göstermekte bir yanlışlık olmalı.tanrı adına konuşmaklamı çözülecek sorunlar.haşimin bu sözü etkilemeyecekti insanları.insanlar mucizelere inanır sen veya bir başkası seçilmiş olmanın mesuliyetine dayandırılmış inanca çağrı.bu haksızlık değilmi hayattan yana karar almakta sanatın gücünü kullanmak.insan düşünme ödevinde bir inançla yaşar dedi gülsüm.tanrıdan bir açıklama beklemekle geçiyordu günleri.ilahi adalet nasıl tecelli eder sorusu için yaşıyordu insanlar çünkü.artık çin malı alıp satmaya rıza göstermeliydi dünya.2-işte geceyi dinamitleyen bir isyandan arda kalmış şarkılara sığınmıştı yüreğiyle.hülya gözyaşı döktüğü aşkı için umutla bekledi yarınları.bir sessizlikte açan çiçekler gibi solumuştu umudu.inancı eylemlerde görmüştü nedimin direnişi oysa.kanlı coğrafyalara bakarak kardeş türkülere dalıyordu gözleri.bu yoksullukla tükenen ömrünü anlamlı kılmak sevdasıyla sığınmıştı çocukluğuna.orda acıların en büyüğü yaşanmıştı belkide.istismar baskı ve şiddetin kollarında büyümeyi öğütlemişti hayat ona.hatıralar denizinde yıkanıyordu acılar.beni yalnızlığa gömün diyordu gözleri çağları aşan bir sesle.dünya mazlumlarına kasnat germekle zulümle hesaplaşıyordu öfkesi.dağlardan denizlere bakışındaki delilikle geçiyordu günleri.aşkın kırıntısı demekti hülyanın arzuları.bu arzularla tüketmişti yalnızlıkları.sabah çiğ damlası demekti aşka dokunuşu gibi sarılması umutlara.korkuyordu yokolmanın kıyısında aşk ağrısını hafife aldıran kederlerle bakınca güneşe.dar vakitlerde anlaşılmaz bir şiir gibiydi her daim ağrısını hissettiği.
3
o zaman doğrusunu yap.bu sözü çok duyardı insanlardan.şimdi inandığı hakikatler için yargılıyordu onu inançlar.hakkındaki kanaatı neydi akranlarının öğrenme fırsatı tanımamıştı ona hayat.yapması gerekeni biliyordu ama tutsaktı bir bakıma geçen günleri.insiyatif şansı tanımıyordu yaşadığı koşullar.bazen ayşeyi düşündüğü anlarda onu uzaklarda bırakmak nasıl bir duygu anlardı.bu baharda hayatına giren kadınlar için ağlamayı denemek.gecenin bir vaktinde uykuya yatmaktan daha hayırlı ne vardı dünyada.işte bu şüphe girdabı için rahmet sancağı kadar yakındı maneviyata.bir ermiş gibi yalnız cesedi kutsanacaktı sorsan insanlara.zelihanın iyilik yapma isteği onu etkilemişti.artık insanların bencilliği düşüncesinde yer etmişti.hayatta kalmanın koşuluydu çünkü sanatta kadınları özel kılmak.arkadaşı süleyman bu işleri bırakmıştı çoktan.çünkü tehditler alıyordu tarih araştırmaları için.ama nedimin durumu farklıydı.ondan beklediği anlayışı görmemişti çünkü.insanlar sahura kalkmış oruç için.bütün bunları anlamanın fırsatı bu demlerdi.çünkü sürüden ayrılanı kurt kapar.
4
Ülkenin çözülmesi gereken sorunları var.ak parti kurumsal varlığını halka borçludur.bu nedenle refahı tabana yaymak gibi bir sorumluluğu var.her alanda görülen düzensizlik pek çok fikir veriyor bize.çözüm bekleyen sorunların başında ekonomi var.daha çok kazancın yolunu birazda kültürde aramalı.türkiye bunu başaracak güçtedir.halka inanmanın semeresini güzellikte görme yükümlülüğü altındayız çünkü.türkiye kendi öz kaynaklarını iyi kullanmalı.bilimin aydınlığında görmeli ortak bilinci.bu şekilde kendine yeten bir ekonominin şartları oluşur.
5
Değerli hocam.sizin hurafelere karşı tavrınızı doğru buldum.bizlere düşen görev islam için gerekeni yapmaktır.kötülüğe karşı insanları hakka davet etmekle dünyada tevhit sancağını yüksek tutmak gibi bir mesuliyeti var müminlerin.allaha emanet olun
6
Elifin fotoğrafını gazetelerde görünce.bakışlarında bir ahunun gizemi vardı.onu eylemle tanıştıran bu yürüyüşün demokratik katlım adına verdiği umut.aradan yıllar geçti ama gençliğinde aradığı hayatın yalnızlığında yaşamak vardı hep.sınıf çelişkileri için düşündüğü anların zorluklarıyla yaşamak.bu ülke ürettiğinden fazlasını tüketiyordu.bütün yanlışlıklar burada.böyle düşünüyordu nedim
7
Sevgili gülben ergen.siz müzik hayatınızla ilgili bir film için uygun bir sanatçı olmakla bu konuda senaryo yazımı için bu teklife açık olmanız iyi bir fikir değilmi.gülsen çocuklar gibi ağlardım şarkısı çalıyordu.arkadaşı yunusla gazinoya gelmişti.müzik çalışmaları başarılı sayılmazdı ama yetenekli bir ses sanatçısıydı.kocası hapiste olduğundan kendine buyruk bir hayat yaşıyordu.aşk konusundaqki hayal kırıklığını çocukların eğitimini üstlenmekle gideriyordu.ama yalnızlık canını sıksada hayat konusunda umudu vardı.yine bir gün gezintiye çıktığında dinlenmek için bir kafeye uğramıştı.burda film çekim ekibi film çalışması yapıyordu.pek zarif bir hanımsınız dedi yönetmen.iltifazt ediyorsunuz dedi gülben hanım.işte sanat hayatı böyle başlamıştı.artık pavyonlarda değil bir assolist olarak hayran kitlesine ulaşacaktı.tanıştığı rejisör ona film teklifinde bulunduğunda yönetmenin ondan hoşlasndığı izlenimine kaqpıldı.ama evliliğini gizledi sanat dünyasında.kocası hapisten çıkmış ve ona şantajda bulunmaya başlamıştı para koparmak için.bütün nefretiyle onu kendinden uzaklaştırma çaresine düşmüştü.çünkü takip ediliyordu mafya tarafından.gerçeği açıklamak bu kadarmı zordu.otel odasında kocası vardı içeri girdiğinde.aralarında bir tartışma yaşandıktan sonra bir silah sesi duyuldu.kısa zamanda polis olay yerindeydi.suçsuz olduğunu kanıtlayacak savunmasını verdi mahkemede.olay başsına yansımakla kalmamış hayatı konusunda bilinmeyenler açığa çıkmıştı.rejisör salihle bu konuları konuştu.suçsuz olduğuna inanmıştı salih.hapse girdiğinde seni bekleyeceğim dedi salih
8
Tiyatro ve sinema için yeterli tecrübeniz var.türkiyenin çağdaş yüzünü temsilde bir görev üstlenmenin ne denli zorluk taşıdığını anlamak için eğitimdeki çarpıklıkla yüzleşmek yeterlidir sanırım.sinemadan kültüre bir birikim içinde olmak nasıl bir duygu tarif edilemez çocuklarla paylaşılmadığı sürece.yeni mustafa kemaller bu bilinçle yetişir ancak.çağdaşlığı batıda görmek sanat ve felsefede bir varoluşun için bulunmaktır biraz da.
9
Burda kitap örnekleri ve tezler var.ayrıca senaryo çalışmalarına yer verilmiş bu çalışmada.ben amatörce yazmak niyetindeyim ne kadar uzmanlık alanım olsada edebiyat.her ne kadar değerlendirme dışında tutulsada yazdıklarım yazı hayatım türkiye davasından ibarettir benim için.yayınlanma kaygısını kültür ve eğitimin dışında görmek yanlış.türkiyede modernlik adına yürütülen kavga için toplumu uygarrlaşma yoluna sokmanın çareleri düşünüldü geçmişte.toplumu dizayn için şiddetten müteşekkil uygulamalar görüldü.bunların yanlışlığı anlaşılacaksa bir yöntem izlemenin gereğini yapmaktır bize düşen görev.
10
Yeni edebiyatın tanımını nerde aramalı.tıpkı ikinci yeni ve seksenlerin şiirinde olduğu gibi.bu yazarlar yeterince tanınmıyor.şiir poetikaları bağnazlığın fevkinde görmeleri modern kültürü.lale müldür yeni şiirinde yanılsamaları ele alıyor reddetme biçimlerinde görülen.şiir dünyamız zenginleştikçe şairlerin yaşamı konusunda tereddüte düşme nedenimiz toplumun şiire bakıştaki seçicilik.
11
zamanın gerisinde mi kalmıştı islam.bunları düşünüyordu içinde bulunduğu teşkilat.yazılmış kitaplar neden faydalı değildi insanlar için.yoksa vehimlerle yaşayan insanlara çizdiği istikamet için düşünülmüş kurtuluşu eksikmi bırakmıştı siyaseti şekillendiren telaş.batının meydan okumasına bir yanıt bulma adına kaybolduğu hakikatler.maddi ve manevi ilimlerde derinleşmek için yanıt aradığı sorunlarda ideologların hissiyast konusundaki yanılgıları.bunları anlamanın ödevindeydi zaman.yakın çevresinde gördüğü çelişkileri islamla çözümlemek için her türlü fikrin çilesini çekmişti oysa.bir alınyazısı haline gelmiş yoksulluk için çareyi modern düşüncede bulanların itirazlarını haklı çıkarıyordu zaman.çağdaş düşünce hürriyeti esas aldığından kitle psikolojisini kültürde görüyordu.işte sait havvanın açmazları kuranda görme niyeti için kavramları tanımlarken felsefi sorunları bir küfür girdabı olarak görmesi islam ahlakını cihada çağrının bir şartı olduğuna dair kanaatı.bunları pratiğe dökmek o kadar kolay değildi.ortadoğuyu bir terör bataklığına çevirmenin koşuluysa moderni reddetme biçimleri.günümüzde bunlar daha kolay anlaşılıyor düşünceden arınma felaketi içinde çırpınan toplumlara bakınca.bilimsel bilginin düşünceye armağanıdır çağdaş felsefe.en ideal olanda görmeli metodolojiyi.belki bu şekilde kültür için bir anlam ifade eder sorunlara bakıştaki netlik.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.