sakal..
aynur ve nazım için;
Sözlükler ve kelimelerin anlamları
Sözlüksüzlük ve anlam bulan kelimeler
Sonra bütün izmler talandır
Sonra her gördüğüm sakallı babamdır
Diyarbakır’da ırgat zamanı, trenler insan taşıyor bu kez ve mevsim kelimesi bi hayli eş anlamlı; bir yerde kan ter, bir yerde lunapark ve şezlong.. Bir yerden başka bir yere giden hiçbir yolcu yok haritalarda.. Haritalarda yollar gözükür yanlız, yolcularsa haritalar kadar yalnız..
Aynı yolda, başka bir vagonda on sekiz yaşım cama vurmakta: manzara;
... Her yağmurda ellerim ceplerime mülteciydi, ceplerimdeyse buruş buruş edilecek bir yumruk ve bir yolcu bileti.. Cam kenarı uçurum kenarıydı ve son duraklara ilk düşen alnımın paramparça yazgısıydı.. Uçurumlar gözükmez haritalarda, uçurumlar yolun bir parçasıydı..
Diyarbakır’da ırgat zamanı ve bütün yönler maviye zimmetli.. Rüzgar avare, doğdukları yerde ölecekler için pusula sadece doğuyu göstermekte.. Yolları çiğneyen yönlerdir ve yollar bunca çiğnenmekten gridir..
Aynı yolda, başka bir vagonda gençliğim camdan bakmakta: manzara;
... Yeni yeni duyuyorum büyük yazarların adını ve çocukluğum ihtiyarlamış.. Bayramlarda bile elini öptürmez olmuş hayat; harçlıksızım.. Anlatmaktan vazgeçtikten sonra yorulmuşum anlamaktan; naftalin kokan anılardan, beynimin havalandırmasız odalarından, ordan burdan: dan diye vurasım var hayatı şakaklarından.. Pera sinemasının önüne afiş diye asılıyorum her film sonrası ve 2046’nın fragmanında anlıyorum alnımda yazılanı; hayat nihilist bir bumerangtır..
Evet ! Her gördüğüm sakallı babamdır !
nûn..