- 261 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
düşüncenin dolaylarında
1-iç dünyamız varlık aynamızdır sebepler aleminde yaşadığımız çoraklığı bize hissettiren.
bu şekilde gezintiye çıkarız kadim çarşılarda.
gece yarısı expresi filminde anlatılan hayat boşluğuna şahit tutar bizi kültürün loşluklarına batmış gün batımı.
etik estetiği akla getirir kabullenmesi zor duraklarında gezinirken ülkenin.
ilişkilerimiz sorgulanıyor nihayetinde.
şimdi kente bir tepeden bakmanın zenginliğiyle düşünüyor züppeler.
ikna olmayan zihnimizde tutsaklık prangaları eskitir zamanı heba olmuş umutlara kıyıldığından.
sabahın ilk ışıklarıyla aydınlanmış çarşılara attığımızda kendimizi günün yorgunluklarına bırakır kendini yabancılıklar.
bir kent böyle çağrıda bulunur gezginlere.
büyük mabetlerde akan çeşmeler kadar uzağına düştüğümüz ulviyeti anlamak isteriz yazgımızdaki ağırlıktan.
ideolojik yoksunluğun yapaylığındaki isyanda ararız kaderimizi.
ortadoğuya benzemekle tiksiniriz varlık aynamızdaki hoşnutsuzsluğumuzu anlamadığında zaman.
dünya dışı varlıklar teknik üstünlüğüyle ışığa dönüşmekteki maharetlerini hatırlatıyor bize insan olduğumuzun idrakine yansıyan hoyratlığın çilesi içinde.
bir yeryüzü cenneti gibi bakıyoruz yıldızlara artık.
eğitimle yoksulluğu yenmenin dolaylarından çoktan uzaklaştık.
herkes için başka bir türkiye var rüyalarda.
dünya nereye koşuyor umut tanrısına inanmış bir hırsla.
şiddetin nedeni barbarlıkta gizlidir yeni bir sömürünün yaşandığı yüzyılda.
yükselen gökdelenler daha çok insan gücü demek.
modernin tarifini güçleştiriyor üretim biçimleri.
işte yazgısına yabancı kitlelerin anlık yaşam biçimine dönüşmüş günlük yaşam felsefesi.
bir ilkellik görüntüsü gibi aşağılanıyor idealler.
ucuz emek ve ranta açık ekonomi.
bunlarla aydınlanmak kadar yalancı bir tanığı olmakmıdır yeni çağın.
işte karanlığın aynasında bir gölge oyunu var bize değersizliğimizi hissettiren.
2-müsteşrikler hadis ilmini tasnif etmiş geçmişe dönük mücadelede.
soğuk savaş sonrası yeni bir dönem gözüyle bakılan ümmetçiliğe.
kıyamet savaşı bir mesih özlemini pekiştirdi dini çevrelerde.
kapitalizm cemaatlere fırsatlar tanıdı en geniş biçimde.
tarihin doğrulanması bu açıdan önemli.
din her halükarda mistizmin içinde bulur kutsala tabi olmayı.
bu durumda mabetlere güven kalmayıncaya kadar sömürülür insan hayatı.
hocaların açıkladığı dünyada insan yalnızlığı gizliydi yakın zamanda.
buda açıklar nitelikteydi sürü psikolojisini.
bir ortaçağ özlemine dönüştü uhreviyat çok sonraları.
homoeconomicus bunu görünür kılmıştı insan hayatında.
buda sanayileşmenin bir gerçeğiydi aslında.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.