- 353 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
KÜL TEPELER
Iğdır ili merkez Melekli Beldesinin kırsal alanınının bir kısmı taşlık tepelerden oluşur.Bu tepelerin yapısını oluşturan materyaller taş,kül ve topraktır.Bu tepeler ağrı dağına doğru giderek yükselir ve Ağrı Dağıyla birleşir.Bu "Kültepeler"
denilen bölgenin beldeye yakın olan Aralık-Nahcıvan yolu sağ ve sol kenarlarındaki kısımları daha fazla materyale sahiptir.
Buradaki tepeler taş kül ve topraktan başka, içerisinde bol miktarda kırık çanak çömlek parçaları bulunmaktadır
.Bu materyallere bakıldığında eskiden buranın bir yerleşim yeri olduğu kanaatine varmak mümkündür.
Buranın bir hikayesi var, bunu sizlere anlatmak istiyorum;Yaşlı insanların anlattığına göre ki onlara da kendi dedeleri babaları anlatıyormuş.Bu kültepe denilen yola yakın yerde eskiden mamur bir şehir varmış ve bu şehirde yaşam düzeyi yüksekmiş,insanlar gerek el sanatlarında, gerekse tarımda ileri bir seviyeye ulaşmışlar,yani insanların yaşama standartları yüksek olduğundan zamanla zevk ve sefahate dalmışlar.Dinden çıkan bu şehir halkı bir bayram gününde ibadet yerine koç yerine köpek süsleyerek götürmüşler ve eğlenmişlerdir.Dine karşı yapılan saygısızlık o kadar artmış ki Bu şehir ve halkı Tanrının gazabına uğramış.Burada öyle şiddetli bir taş yağmuru ve yangınlar baş göstermiş ki şehir ve şehirdeki insanlar yanarak küle dönmüşler,onun için burası bir taş ve kül yığınına dönüşmüş.
Bu hikayede anlatılanların bazıları gerçek bazıları ise gerçeküstü olaylardan oluşmaktadır.Şöyle ki o civarda yapılan yüzeysel keşiflerde sırlı ve sırsız çanak çömlek parçaları ve seramik kırık vazolara bolca rastlanmaktadır.
Burada büyük bir felaketin yaşandığı kanaati oluşmaktadır.Bunun sebebi ise muhtemeldir ki Ağrı dağının aktif olduğu dönemde meydana gelen volkanik patlama sonucunda etrafta bulunan yerlere lav ve taş yağmış ve buradaki yerleşim
yeri yanarak yok olmuştur,bunun örneklerine dünyanın çeşitli yerlerinde rastlanmaktadır.Bu olay zaman içinde dilden dile anlatılarak bahsedilen hikayenin ortaya çıkmasına sebep olmuştur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.