- 361 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Amerika Günlükleri -1
Yabancı bir şehirde alışkın olduğum her görüntüden uzaktayım. Bugün gözlerimi serin bir San Jose sabahına açıyorum. Gündüzün ışıkları sarıyor bedenimi fakat göz kamaştırmıyor aksine üşütmeye korkuyorum. Sıcak çayımı ve bilgisayarımı alarak çıkıyorum meşe palamutların yağmur gibi yağdığı yeşil bahçeme.
Amerika şu anda cadılar bayramına hazırlanıyor. Hemen hemen geçtiğim her sokakta renkli ışıklandırmalar ve bal kabağı motiflerini görmek mümkün. Özellikle çıkmak için gece vaktini tercih ederseniz bu hazırlıkların gecenin karanlığını ne kadar fazla böldüğünü görürsünüz. Marketlere gittiğinizde ise rafların bal kabaklı birçok ürünle yeniden düzenlendiğini görebilirsiniz. Kültürümüze ne kadar uzak olursa olsun içinde özen ve heyecanın olduğu detaylarda mutlulukla doluyorum.
Dün biraz etrafı keşfetmek için çıktığımızda, buranın çok çeşitli milletlere ev sahipliği yaptığını yakından görmüş oldum. Buraya geldiğinizde bir adım ötenizdeki sokak dükkanlar ve restaurantlar dahil Hintlilere ait olabiliyor, bir sonraki sokağa yürüdüğümüzde ise uzak doğu esintileri karşılıyor bizi. Çok uluslu yerlerde yaşamanın keyfi bir başka oluyor.
Deneyimle kalın...
YORUMLAR
Bakalım o sabah çayı ne zaman kahveye dönüşecek? Yerel insanlarla gündelik hayatı paylaşmadıkça Amerika'yı ve orada yaşayanları anlamanın zor olacağını düşünüyorum. Yazdıklarınızda ön yargı hissetmedim: Bu çok iyi bir başlangıç! Umarım güzel deneyimleriniz ve anılarınız olur. Saygılarımla.
İlhan Kemal tarafından 8.10.2021 19:07:52 zamanında düzenlenmiştir.