- 389 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Bu nasıl iman...
Bu nasıl iman...
İman, Allahın varlığına güven duyma halidir.Görüyor gibi yaşamak...Eyleme hale fikre etkileri vardır imanın...Takva imanın eyleme hale dönüşmesidir...Esmaya hadim olmayan imanını beslesin...Tarih tekerrürden ibarettir...Faizle biz fetva ve fikir belirterek kavga veriyoruz...yetmez...
Bu nasıl iman...
Gafletle kavga et ki,imanın beslensin...Müşrikleri musallat etti Allah ...hırsızı dolandırıcıyı...ahirette de cehennemi musallat edecek...Gafletinle kavga et...Bu varlığı var edene kulluğu seç değilse kötülerden kurtulamazsın...Dünyada da ahirette de saadeti yakalayamazsın...
Bu nasıl iman...
Esma öyle zahir ki biliriz...inanmak ayrı şey...gaflet bu bilgiyi beslemekle kaybolan karanlıktır...Bu bilgi görülmeyene imanı besler...ateş etkisini hissettirir...ve görmeden ateşin varlığına inanırsın...ateş olmayan yerden duman çıkmaz...varız var eden var...rızıklandıran ...esma var öyleyse sahibi vardır...de...
Bu nasıl iman...
Şüphe artar...esmanın zahirliğini görmemiz için bu...Şüphe kötülük değil...Aklet şüphen kadar...Aklı kullan diye gelir şüphe...
Bu nasıl iman...
Esmayı bilmek sınırlı bilgidir iman sınırsız bilgiye erişmektir...ateş olmayan yerden duman çıkmaz...de bilgin imansız eksik ve sınırlıdır ama görüleni görve görülmeyene iman et..."ATEŞ VAR"dersen eğer bilgi istenilen sınıra erişmiş olur...duman var demen eksik bilgidir...imanla tamamla bilgini...
Bu nasıl iman...
Evet...işte "hem Müslümanım, hem ateistim" Sabah namazını değil de uykuyu seçtim...Evliliği değil de zinayı seçtim...Ateist gibi yaşayan bir müslümanım...Tevbe et imana...Tevbe muhtaç bizim imanımız...
Hem feministim hem müslümanım diyen ilahiatçı bayanlar var...Bu nasıl iman...Feminist olmak kadına layık olmadığı taşıyamayacağı eşitliği yükü verme fikridir...adl sıfatıyla Hakim sıfatıyla kavgadır feminizm...Allahla kavgan varsa Bu nasıl iman...
Evet...zorda kalınca kendisine dua edilen, sünnet düğünlerinde ve mevlitlerde ismi anılan, sadece cenaze namazlarında hatırlanan ve kimsenin özel hayatına karışmayan bir ilaha inanan...Bu nasıl iman...
Evet...caminin ilahı çarşıda yok...ticari ahlak ahlaktan sayılmıyor...caminin ilahı başka çarşının Allahı başka...Bu nasıl iman...
Yahudi ırkına hadim etti Allhı ...Irkıma hadim olmayan Allaha inanmam diyor ve kilise kiliseye taht veren Allahtan başkasına inanmam diyor...ve Biz, gökleri yöneten, bulutları sevk eden, yağmuru yağdıran ama yeryüzünün siyasetini, bürokrasisini ve yönetimini kullara bırakmış bir ilaha inandık...Bu nasıl iman...yani Enemizi ilah yapmışız Allahı enemizin memuru...
Evet...Biz, gökten rızk indiren ama indirdiği o rızkın yerde nasıl taksim edileceğiyle ilgilenmeyen, ekonomiye, paraya, ticarete, bankaya, borsaya, krediye karışmayan bir ilaha inandık... Bu nasıl iman...
Evet...Müslümanların birlikteliğine dayanan bir düzen kurulmasını emreden bir Allah’a iman et...BOZGUNCU OLMA...varlıktaki vahdetle kavgan olmasın .Fıtratları bozma...her şeyin genleriyle oynadık...
Bu nasıl iman...Bu insanı merkez kılan iman Allaha iman değil...Allahı memurlaştırmak bu...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.