- 1076 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YOLDANNNN
Bu benimkisi yıllar sonra bile anımsanan ve anında da hafızadan silinmek istenen buruk bir hatıra..
Sevginin de vakti zamanı ayarı ve ölçüsü olmalıymış aslında..
Babaannemle sevgi sözcüğüne değer bir sıcaklık ve muhabbetti bizimkisi..
Yoğun sevilme ihtiyacı o gün ayyuktaydı hatırlarım.. Sene kimbilir altmış sekiz veya altmış dokuz..
Aslında canımı kimse yakmazsa hala yakmam..
Annemin başı hep karışık.. Arkamdan doğurduğu iki haylaz erkek kardeşimlemi uğraşsın yoksa benimi öpüp sevsin sürekli..
Beni de kim sevsin ortalıkta dolanıyorum sokaktayım akşama dek..
Tüm mahalle akraba efendim bu soğukla adaş şehirde Anadolu,nun kıraç kenti ata toprağımda sevgili Sivas..
Kabaca bana takılan iki ev kedisi lakabını bence hak ediyordum..Fakat kedi lafından kendimi tenzih ederim..
Aslında o gün içim sıkılıyordu hiç iyi gelmez hala kahretsin..
Aşağı mahalleden hemen yukardaki babaannemin eliyle de ailece yıllar önce yaptıkları iki katlı toprak sıvalı eski ev benim içselimde sevgi saçan sevimli bir kulübe..
Saf herşey den mutlu olan ufak basit oyunlarla zaman geçiren, Anadolu,nun Arnavut kaldırımlı sokaklarının masum çocukları..
Babamın emmisinin yani amcasının ikinci eşinden olan bu iki kardeş abisi ve haylaz kız kardeşi benden az küçük Emine yine muziplik peşindeydi o günde..
Aman Allah’ım yolu kesiyorlar gideceğim sevgi evine ulaşma imkanım yok.
Elinde tahta sopa kızın ben nereden çıkış yolu arıyorsam orayı kesiyor..
Yoldannnn..Çocuk aklımla her yalvarışı denedim olmadı..
Elime nasıl geçti bilmiyorum sopa bendeydi..Hışımla üzerime atılan Emine’ye vurduğumu hatırlamıyorum bile kızın başından sızan ince kan kendime getirdi beni..
Var gücümle babaannemin evine doğru koşuyorum şimdi..
Zavallı kadın kapının önünde oturmuş güneşleniyor..
Yüzümden korktu ..Dehşetli bir ifadeyle inledim babaanne kızın başını yardım..
Hangi kızın...Osman emminin kızı Emine’nin..
Vuuuuu diye dizlerini döven ihtiyar kadın beni kolumdan tutup dipteki karanlık odaya götürüp tahta divanın altına sakladı..
Nefes bile almaktan korkuyorum biraz sonra Emine’nin annesi gelip babaannemle tartışmaya başladı kızın başına dikiş atıldı..
Aradan yıllar geçti kendisinden özür diledim..Çocuk yaşta çıktığım bu şehirden bana kalan kötü bir anıydı...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.