- 1117 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Namazı küçümseme...
Namazı küçümseme...
Niçin namaz...Aşk bize imam oldu namaz daim oldu...şüküe sabır namaz oruç haç zekat aşkın meyvesi...
Niçin namaz...İhtiyacın var...miden var suya yemeğe ihtiyacın var...gönlün var namaza şükre sabra ihtiyacın var...
Namazı küçümseme...niçin namaz...Allahı razı etmek için...inanan inancıyla hallenir eylemlenir fikirlenir...İnanıyorsan namaz kılarsın...
Niçin namaz...Bir vakit namazı kaçırsan bir kıvılcımın bir ormanı yaktığını hatırla...
Niçin namaz...Gaflet yoksa iman vardır iman varsa ibadet vardır...Aşkın ifade edilişidir namaz yani ibadetler...
Niçin namaz...yalnızlığımızı acizliğimizi bildikçe namaza ihtiyaç duyarız...
Niçin namaz...Bir hurma çekirdeği hurma ağacı hükmündedir...namaz da bir çekirdek...ek gönül toprağına manevi tarlana ek...
Niçin namaz...cuma namazı namazların şahıdır bari cuma günü koş camiye...
Niçin namaz...Ulula Allahı...secde hali kulun Allaha en yakın olduğu haldir...
Niçin namaz...“Dinî değerler ile alay etme” onları küçümseme, hafife alma, beğenmemezlik yapma, eğlence konusu yapma...Üzerindeki her şey senden namaz isteyene ait...şükürsüzlük ve nankörlük etme...yakışmıyor bu sana ve insana...
Niçin namaz...Allahın hayret veren işlerini gör...kör olma namaz görenin halidir...
Niçin namaz...Melek gibi olmaktır namaz...
Evet...Mekke’de müşrikler, Hz. Peygamber’i, müminleri, ayetleri; Medine’de ise münafıklar, bazı Yahudi ve Hristiyanlar ezanı, namazı ve dinî değerleri alaya alıyorlardı...
Namaz kupon toplama değil ama namaz kılarak dua et ki duan kabul olsun...ve cennet lütfun işi...adl sıfatının sonucu değil...namazınla cennete giremezsin bir duan belki kabul olur...ve de belki Allahın lütfunu hakkedersin...
Namazı küçümseme...niçin namaz...alaydan kaçış için namaz...“Ey Muhammed! Andolsun, senden önceki topluluklara da peygamber gönderdik. Onlar kendilerine gelen her peygamberle alay ediyorlardı.” (Hicr/10-11)
Niçin namaz ...Yalanmadan kaçıştır namaz...“Hak (Kur’an) kendilerine gelince onu yalanladılar. Fakat alay ettikleri şeyin haberleri kendilerine ilerde gelecektir.” (En’âm/5)
Niçin namaz...ikramlarıyla utandırır Allah...ihtiyaç duyarsın namaza secdeye...İsyan da etsen ikramına devam ediyor Allah...
Niçin namaz...fıtratımızda anneye bize en şefkatli olana koşmak var...hz Ali namaz durdu saplanan oku çıkardılar...
Niçin namaz...Alaydan kaç...“Eğer münafıklara (ayetlerle niçin alay ettiklerini) sorsan, “Biz sadece lâfa dalmıştık ve aramızda eğleniyorduk” derler. De ki, “Allah’la, onun ayetleriyle ve peygamberiyle mi alay ediyorsunuz?” (Tevbe/65)
Niçin namaz...huzuruna ezanla çağırınca gitmezsen musibetle getirir...
Niçin namaz...O seni bekliyor...o seni seviyor...
Niçin namaz...Mucizeler gönderdi...Her işi mucize...“(Ey Peygamberim! Kâfirler) bir mucize gördükleri zaman onu alaya alıyorlar ve onlar, “Bu büyüden başka bir şey değildir” dediler.” (Sâffat/12-15)
Niçin namaz...şükür için...her şey fani...namaz baki...süslü gördüklerin elinden alınacak...namaz senin malın...“İnkâr edenlere dünya hayatı süslü gösterildi. Onlar iman edenlerle alay ediyorlar. Allah’a karşı gelmekten sakınanlar ise, kıyamet günü bunların üstündedir. Allah dilediğine hesapsız rızık verir.” (Bakara/212)
Niçin mi namaz... inandık demek için...şükür için...“İman edenlerle karşılaştıkları zaman, “inandık” derler. Fakat şeytanlarıyla (münafık dostlarıyla) yalnız kaldıkları zaman, “Şüphesiz, biz sizinle beraberiz. Biz ancak onlarla alay ediyoruz” derler.” (Bakara/14)
Namazı küçümseme...niçin mi namaz..Kulluk için...Huzura kabul edilişindir namaz şeytan ise huzurdan kovuldu...Alaycının alayına aldırış etmemek için namaz...“Sadakalar hususunda gönüllü bağışta bulunan müminlerle, güçlerinin yettiğinden başkasını bulamayanları çekiştirenler ve onlarla alay edenler var ya, işte Allah onların cezasını verecektir, onlar için elem dolu bir azap vardır.” (Tevbe/79)
Niçin mi namaz...tevbe için namaz...tevbenin kabulü için namaz...İnkardan kaçış için namaz... “yalnız Allah’a inandık; O’na ortak koşmakta olduğumuz şeyleri inkâr ettik”, dediler. Fakat azabımızı gördükleri zaman inanmaları, kendilerine fayda vermedi. Bu, Allah’ın kulları hakkında eskiden beri yürürlükte olan kanunudur. İşte orada inkârcılar hüsrana uğradılar.” (Mümin/83–85)
Niçin mi namaz...cehennemden kaçış için dünya da cehennemolur kaç seccadeye...“İşte böyle. İnkâr etmeleri, ayetlerimi ve peygamberlerimi alay konusu yapmaları yüzünden, onların cezası cehennemdir.” (Kehf/106)
Niçin mi namaz gafletle kavga için namaz...“Allah size Kitapta (Kur’an’da), “Allah’ın ayetlerinin inkâr edildiğini ve onlarla alay edildiğini işittiğiniz zaman, başka bir söze geçmedikleri müddetçe, onlarla oturmayın, aksi halde siz de onlar gibi olursunuz” diye hüküm indirmiştir. Şüphesiz Allah, münafıkların ve kâfirlerin hepsini cehennemde toplayacaktır.” (Nisa/140)
Niçin namaz...Allaha karşı gelmemek için namaz...
Niçin namaz...secdededir bütün yaratılanlar...secdededir en büyük birlik...Birlik için namaz...
Niçin namaz...düşmandan kaçış için Allaha sığınış için namaz...
Evet namazı küçümseme...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.