- 981 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KUDUZ ŞÜPHESİ
Etrafındaki diğer köylerinde öğrenci gönderdiği büyükçe bir köyde öğretmenlik yapıyordum.Köylü,içme suyu ihtiyacını çeşme de dediğimiz pınarlardan karşılıyordu.Bugünkü gibi sular evlerde akmıyordu.Herkes gündüzden suyunu tedarik ediyordu.Köyün üst başında tepede bir evde yalnız kalıyordum.Okuldan çıktıktan sonra eve gelmiş yorgun olduğum için biraz uyuyayım demiştim.Uyandığımda hava kararmıştı.Allah ne verdiyse biraz atıştırdım.Karnım doymuştu,elime bir roman alıp okumaya başladım.Bayağı vakit geçmişti.Bir bardak su içip yatmayı düşündüm.Testiyi kaldırdığımda içinde su kalmadığını farkettim.Pınarla evimin arası 5 dakika falandı.Yatıp uyumayı düşündüm fakat bir türlü uyuyamıyordum.Susuzluk iç dürtüsü ağır basmıştı.Köyde köpek çoktu,hem de bayağı karanlıktı.Bir elime testiyi diğer elime de el lambasını ve yerde bulduğum bir çubuğu almıştım.Pınardan suyu doldurduktan sonra yavaş yavaş tepedeki evime doğru çıkıyordum.Birden köpek sesleri duydum.Bana doğru geliyorlardı.Bir an ne yapacağımı şaşırdım.Elimdeki lambayı köpeğin gözüne doğru sıktım.Bir yandan da çubuğu sallıyordum.Biraz küçük olan köpekler korkmuş geri çekilmişti.Ama ,içlerinden iri olan bir köpeğin son sürat üzerime doğru geldiğini gördüm.Tabi,çubuğu sallarken de geri geri çekiliyordumTepenin alt tarafından da dere yatağı geçiyordu.Üzerime gelen o iri köpeğe sağ dizimi verdikten sonra tepeden aşağıya dere kenarına düştüğümü hatırlıyorum.Köpekler,kafalarını uzatarak bir müddet yar başından havladılar.Ben hiç sesimi çıkarmıyor ve kımıldamıyordum.Neyse bir müddet sonra gittiler.Düştüğüm yer dere kenarı olduğu için kayalıktı.Ama,çocuklar gündüzden oyun oynadıkları için kayalıkların arasına ot yığmışlar.Şu Allah’ın işine bak ki ben de tam o otların arasına düşmütüm.Elimi dizime götürdüğüm de kanadığını hissettim,köpek bayağı ısırmıştı.Kalktım,topallayarak diğer öğretmenin kaldığı eve kadar yürüdüm.Kapıyı çaldığımda şaşkın bir vaziyette açtılar.
-Hayırdır hocam bu ne vaziyet?
-Sormayın dedim,başımdan geçenleri anlattım.Onlar da çok üzülmüşlerdi tabi.Hemen evde ne varsa dizimi pansuman yaptılar ve sardılar.Ertesi gün tatil olduğu için memlekete geldim.Doktor bir arkadaş vardı,durumu ona anlattım.’En sağlıklı köpekte bile kuduz olma ihtimali var sana derhal göbekten 6 adet kuduz iğnesi yapmamız lazım’ dedi.Dediklerini yapmış okula dönmüştüm.Köpek sahibini şikayet ettim.Köpeğin başını kesip,incelemeye gönderdiler.Temiz çıkmıştı.Sevindim.Ama ,köpeğin sahibi beni tehdit etmeye başlamıştı.Durumu köy delikanlısı dediğim kişiye aktardım.Köyde,herkes ondan çekinirdi.O da onla konuşup beni rahatlatmıştı.Vurulduğum 6 iğne yanıma kar kalmıştı!.. Abdurrahman KAHRAMAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.